Heel veel dingen zijn natuurlijk vloeibaar in het leven en veranderen soms ook nog eens tijdens dat leven. Da's voor heel veel mensen natuurlijk geen probleem, omdat ze aan de zijkanten zitten. Hetero is een uiterste, homo een andere, en een hele hoop dingen daartussenin. Misschien kan je hetzelfde zeggen van man(nelijk) vs vrouw(elijk). Ik kan me wel voorstellen (en ik vind het niet naief) dat als je daar ergens tussenin hangt, het niet altijd duidelijk is om voor jezelf een beeld te hebben wat je nou precies wil, zeker als je ongelukkig bent met je eigen plek.elke schreef: Nou dat zou ik op zn zachts gezegd behoorlijk naief vinden dan. Jonge kinderen met genderdysforie gaan in transitie om niet ongelukkig te worden. Ieder mens wil gelukkig zijn maar ik denk dat maar weinigen denken dat een leven als transseksueel de manier is om dat te bereiken.
Homohaat is een westers exportproduct
-
Lise
Re: Homohaat is een westers exportproduct
Het lijkt me fijn om zo zeker te zijn over jezelf, Elke. Dat maakt je leven niet makkelijker ofzoiets, maar geeft je in ieder geval een duidelijk pad.
-
elke
Hoi Lise!
Nou daar heb ik dan ook heel wat jaren over gedaan om zo zeker te zijn/worden van mezelf. Ik trok me altijd heel erg aan wat anderen van mij vonden. Dat zit in mijn aard en zo ben ik eigenlijk nog steeds... dus "zeker zijn van jezelf" dat is relatief. Ik twijfel niet zozeer aan wat ik ben. Wat ik ben is niet per se wat ik wil zijn. Dat zie ik als twee verschillende dingen. Bovendien kan wat je wil best nog wel eens veranderen en wij als mensen veranderen inderdaad ook... en dat samenspel met de omgeving kan best voor de nodige verwarring zorgen.
Wat je het beste kunt doen is denk ik blijven zoeken naar jezelf en je gevoel daarbij volgen en je verstand dat proces laten begeleiden. En voorzichtig zijn en alles onder de loep nemen kan daarbij geen kwaad. Besef wel dat ookal heb je alles overwogen en uitgedacht... op een later moment in je leven kan de twijfel alsnog toeslaan. Het is ook heel belangrijk denk ik bij het huidige moment te blijven en bij je huidige gevoel en niet naar een constante staat van zijn te verlangen.... wat constant is, is de verandering... Als jijzelf die verandering bent EN blijft (heel belangrijk)... loop je minder kans dat je jezelf klem zet in een bepaald idee of ideaal die je mogelijk later niet meer zal passen.
Groetjes
Elke
Nou daar heb ik dan ook heel wat jaren over gedaan om zo zeker te zijn/worden van mezelf. Ik trok me altijd heel erg aan wat anderen van mij vonden. Dat zit in mijn aard en zo ben ik eigenlijk nog steeds... dus "zeker zijn van jezelf" dat is relatief. Ik twijfel niet zozeer aan wat ik ben. Wat ik ben is niet per se wat ik wil zijn. Dat zie ik als twee verschillende dingen. Bovendien kan wat je wil best nog wel eens veranderen en wij als mensen veranderen inderdaad ook... en dat samenspel met de omgeving kan best voor de nodige verwarring zorgen.
Wat je het beste kunt doen is denk ik blijven zoeken naar jezelf en je gevoel daarbij volgen en je verstand dat proces laten begeleiden. En voorzichtig zijn en alles onder de loep nemen kan daarbij geen kwaad. Besef wel dat ookal heb je alles overwogen en uitgedacht... op een later moment in je leven kan de twijfel alsnog toeslaan. Het is ook heel belangrijk denk ik bij het huidige moment te blijven en bij je huidige gevoel en niet naar een constante staat van zijn te verlangen.... wat constant is, is de verandering... Als jijzelf die verandering bent EN blijft (heel belangrijk)... loop je minder kans dat je jezelf klem zet in een bepaald idee of ideaal die je mogelijk later niet meer zal passen.
Groetjes
Elke
-
Anon20180501
Nou, volgens mij zijn jullie het nu helemaal eens, of vergis ik me nu..?
x'jes Daniéla
x'jes Daniéla
-
Lise
Hoi Elke, grappig dat je dat bovenstaande zo specifiek noemt.. Dat is echt precies waar ik ook elke keer tegenaan loop in de welbekende cirkeltjes in mijn hoofd.. En bedankt voor je advies.. ik denk dat ik een groot deel ervan snap, en de rest komt vast later ook welelke schreef: Wat ik ben is niet per se wat ik wil zijn. Dat zie ik als twee verschillende dingen.
In ieder geval daarover wel hoop ikDaniéla schreef:Nou, volgens mij zijn jullie het nu helemaal eens, of vergis ik me nu..?