De PIG is de Psycho Informa Groep
Genderdysforie staat onder "Zorgaanbod" en dan "Speciale Projecten"
VUMC heeft geen geld behandeling transgenders
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Veronica
http://m.nos.nl/artikel/622166-behandel ... lijft.html
Het patiëntenstop bij de VU is dus helaas nog steeds van kracht.
En de regering gaat met handjes weg, echt belachelijk want juist de regering zou hier iets aan moeten doen.
Nou vrees ik dat de PIG en UMCG het zwaar krijgen, echter als hier geen oplossing voor komt wordt de probleem alleen maar erger, nieuwe patiënten moeten ergens heen en als de VU die ruim 3/4 van hun behandelde niks verder kan, dan wordt het niet beter zeker omdat er geen andere oplossing in het zicht is.
Er moet een oplossing komen, maar hoe?
*zucht* ik leef met de mensen die nu stilstaan erdoor en niet of moeilijk verder kunnen.
Het patiëntenstop bij de VU is dus helaas nog steeds van kracht.
En de regering gaat met handjes weg, echt belachelijk want juist de regering zou hier iets aan moeten doen.
Nou vrees ik dat de PIG en UMCG het zwaar krijgen, echter als hier geen oplossing voor komt wordt de probleem alleen maar erger, nieuwe patiënten moeten ergens heen en als de VU die ruim 3/4 van hun behandelde niks verder kan, dan wordt het niet beter zeker omdat er geen andere oplossing in het zicht is.
Er moet een oplossing komen, maar hoe?
*zucht* ik leef met de mensen die nu stilstaan erdoor en niet of moeilijk verder kunnen.
-
Mellaney
Het blijft een vreemd verhaal. Het VU MC Amsterdam wil meer geld (7 miljoen euro bovenop de 3 miljoen die kennelijk is gereserveerd) omdat zij (naar eigen zeggen) op die manier meer transgenders willen behandelen, maar de verzekeraars willen dat extra geld niet betalen. Als je echter uitwijkt naar een ander ziekenhuis of naar het buitenland, dan vergoedt de verzekeraar de kosten wel. Dus als al die mensen die nu niet in behandeling kunnen worden genomen bij het VU Amsterdam uitwijken naar het buitenland, dan is de verzekeraar die extra 7 miljoen ook kwijt. Ik kan mij maar één reden bedenken waarom de verzekeraars niet willen meewerken. Ze gaan er kennelijk vanuit dat er slechts een klein deel van de transgenders zal uitwijken naar het buitenland en daarmee houden de verzekeraars veel geld in de portemonnee.
Overigens vind ik de strategie van het VU Amsterdam nogal tegenstrijdig. Ze zeggen dat ze meer transgenders willen behandelen (wat uiteraard een positieve ontwikkeling is) maar om dat 'af te dwingen bij de verzekeraars' stoppen ze volledig met de intake en behandeling van nieuwe gevallen (wat haaks staat op de belangen van die nieuwe gevallen waar zij dus juist extra geld voor willen hebben om die te kunnen helpen)
Overigens houdt Transvisie een lijst bij van het aantal mensen dat zich heeft proberen aan te melden sinds vorig jaar december maar die zijn geweigerd door het VU Amsterdam. Om inzichtelijk te krijgen over hoeveel gevallen het gaat, worden mensen gevraagd om hier melding van te maken bij het secretariaat van Transvisie http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... tstenieuws
Overigens vind ik de strategie van het VU Amsterdam nogal tegenstrijdig. Ze zeggen dat ze meer transgenders willen behandelen (wat uiteraard een positieve ontwikkeling is) maar om dat 'af te dwingen bij de verzekeraars' stoppen ze volledig met de intake en behandeling van nieuwe gevallen (wat haaks staat op de belangen van die nieuwe gevallen waar zij dus juist extra geld voor willen hebben om die te kunnen helpen)
Overigens houdt Transvisie een lijst bij van het aantal mensen dat zich heeft proberen aan te melden sinds vorig jaar december maar die zijn geweigerd door het VU Amsterdam. Om inzichtelijk te krijgen over hoeveel gevallen het gaat, worden mensen gevraagd om hier melding van te maken bij het secretariaat van Transvisie http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... tstenieuws
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
-
Veronica
Die patiëntenstop is voor zover ik het weet omdat:
- VU mensen die al bezig zijn misschien niet verder kan behandelen.
- Tja je komt in het rood staan als je kosten maakt die niet gedekt worden, als hun met 3mln ineens 10mln aan kosten maken staan ze 7mln in het rood.
Maar dan nog, dit kan gewoon niet zo verder op deze manier.
- VU mensen die al bezig zijn misschien niet verder kan behandelen.
- Tja je komt in het rood staan als je kosten maakt die niet gedekt worden, als hun met 3mln ineens 10mln aan kosten maken staan ze 7mln in het rood.
Maar dan nog, dit kan gewoon niet zo verder op deze manier.
-
Fay
Heeft eea niet ook te maken met beleidvoering, men had vorig jaar ineens een tiet geld en dat is al weer op, ook natuurlijk omdat het aantal aanmelding is verdubbeld en men die mensen niet in de kou wilde laten staan
Er is iig structureel geld tekort, das zeker
Fay
Er is iig structureel geld tekort, das zeker
Fay
-
jacqueline
en alles naar de PIG sturen gaat ook niet want Alwin krijgt op dit moment al een punthoofd van het veel te vele werk wat op hem af komt. Op de duur kan hij het ook niet meer aan. Hij is daar wel alleen als genderpsycholoog. Hij moet dus ook alles alleen doen...
-
Veronica
En dat is wat ik bedoel, VU behandelde 80% van de transgenders en ieder jaar werd het steeds meer, als die 80% nu moet uitwijken vrees ik dat straks PIG ook een soort van patiëntenstop begint.jacqueline schreef:en alles naar de PIG sturen gaat ook niet want Alwin krijgt op dit moment al een punthoofd van het veel te vele werk wat op hem af komt. Op de duur kan hij het ook niet meer aan. Hij is daar wel alleen als genderpsycholoog. Hij moet dus ook alles alleen doen...
-
Anne
Ik ga dit berichtje even nog wat meer spammen op dit forum:
Voor iedereen die last heeft van de patiëntenstop van het VU genderteam! Het TNN raadt aan om een brief te sturen naar je zorgverzekeraar en naar de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) om duidelijk te maken dat je er last van hebt. TNN kan je helpen met wat in zo'n brief moet staan, waar het naartoe moet en hoe je op de hoogte kunt blijven.
Alle informatie staat hier: http://transgendernetwerk.nl/2014/03/pa ... zichtbaar/" target="_blank
Op dit moment beweren de zorgverzekeraars dat ze nog geen meldingen krijgen van mensen die hierdoor niet behandeld kunnen worden. Het is dus heel belangrijk om melding te doen, dan staat het VU een stuk sterker in de onderhandelingen en is er meer kans dat mensen gauw weer behandeld kunnen worden!
Voor iedereen die last heeft van de patiëntenstop van het VU genderteam! Het TNN raadt aan om een brief te sturen naar je zorgverzekeraar en naar de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) om duidelijk te maken dat je er last van hebt. TNN kan je helpen met wat in zo'n brief moet staan, waar het naartoe moet en hoe je op de hoogte kunt blijven.
Alle informatie staat hier: http://transgendernetwerk.nl/2014/03/pa ... zichtbaar/" target="_blank
Op dit moment beweren de zorgverzekeraars dat ze nog geen meldingen krijgen van mensen die hierdoor niet behandeld kunnen worden. Het is dus heel belangrijk om melding te doen, dan staat het VU een stuk sterker in de onderhandelingen en is er meer kans dat mensen gauw weer behandeld kunnen worden!
-
Veronica
Als al die 500+ patiënten dat doel wel ja, het zou ook slim zijn als de VU zelf ook mensen naar die site stuurt om een melding te maken.Anne schreef:Ik ga dit berichtje even nog wat meer spammen op dit forum:
-
Barbarella
Zijn er geen mensen bij wie een behandeling door het VU wel van het eigen risico is gehaald, maar waarvan de VU geen geld heeft ontvangen?
Barbarella
Barbarella
Na mij de zondvloed!