Jammer, want ik denk dat jij een brilliant Politica zou zijn...Arike schreef:Ik zeg heel graag: zeg nooit nooit.... maar gemiddeld kan ik wel heel goed inschatten of kansen heel klein zijn.... en de kans dat ik me nog tot iets politieks laat verleiden is wel heel klein...
Stemmen
-
Freetouch
Re: Stemmen
“good enough”
-
Anon20180730
ik ben er wel uit in Eindhoven. Heb zitten denken aan de PvdA of Teleurgestelde burgers, maar het wordt de Christen Unie.. jaja..
Ben overigens blij dat de Gemeente dit maal niet te veel geld heeft gestoken in allerlei verkiezingsfeesten, campagnes en onzinnige debatten.
Ben overigens blij dat de Gemeente dit maal niet te veel geld heeft gestoken in allerlei verkiezingsfeesten, campagnes en onzinnige debatten.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Voor de mensen die van plan zijn om niet te gaan stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de partijen en de bijbehorende politici:
Ga wel en breng een ongeldige stem uit, door bijvoorbeeld verschillende vakjes te kleuren.
Dan wordt het in ieder geval geregistreerd als ongeldige stem. Dat is beter dan helemaal niet stemmen.
Als iedereen die geen keuze kan of wil maken dat zou doen wordt daarmee wel een signaal afgegeven. Met een laag opkomstpercentage wordt er natuurlijk ook een signaal afgegeven, maar dat is toch meer een signaal dat ongeïnteresseerdheid aangeeft.
Ga wel en breng een ongeldige stem uit, door bijvoorbeeld verschillende vakjes te kleuren.
Dan wordt het in ieder geval geregistreerd als ongeldige stem. Dat is beter dan helemaal niet stemmen.
Als iedereen die geen keuze kan of wil maken dat zou doen wordt daarmee wel een signaal afgegeven. Met een laag opkomstpercentage wordt er natuurlijk ook een signaal afgegeven, maar dat is toch meer een signaal dat ongeïnteresseerdheid aangeeft.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Nee helaas, daarvoor moet je blanco stemmen, dat telt wel mee voor de statistieken, ongeldige stemmen zijn nu eenmaal ongeldig en dus niet relevant...Jeste schreef:Voor de mensen die van plan zijn om niet te gaan stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de partijen en de bijbehorende politici:
Blanco stemmen doe je door GEEN vakjes in te vullen en het stembiljet dus leeg in de stembus te stoppen.
Een andere actie zou zijn om in groten getale aanwezig te zijn bij het tellen van de stemmen. Als kiezer mag je niet tellen, maar wel er op toezien dat het tellen van de stemmen eerlijk verloopt. Als er in elk stembureau 20 kiezers blijven kijken kan het nog gezellig worden
Emma (die inmiddels benoemd is tot lid van het stembureau en dus woensdagavond wel stemmen mag tellen en de blanco stemmen moet tellen en de ongeldige niet)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Arike
zou zomaar eens druk kunnen worden in het stembureau van Emma 
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Freetouch
Ja ze komen van heinde en verre...
Ik hoop dat Brandon wat foto's maakt...
Ik hoop dat Brandon wat foto's maakt...
“good enough”
-
Anon20180501
Mijn stem gaat blijkbaar verloren... 
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Goed dat je dit schrijft, want ik zat hier vandaag nog over te twijfelen.Emma schreef:Nee helaas, daarvoor moet je blanco stemmen, dat telt wel mee voor de statistieken, ongeldige stemmen zijn nu eenmaal ongeldig en dus niet relevant...
Ik las namelijk kort geleden over de actiegroep "Lijst Blanco". Zij riepen op om, als je het met niet één partij eens was, blanco te stemmen.
Dus bedankt voor deze correctie. Dat is niet onbelangrijk als het om verkiezingen gaat.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Freetouch
Dit jaar zal het eerste jaar in mijn leven zijn dat wanneer ik mag stemmen het niet zal gaan doen...
Ik doe dit om persoonlijke reden...
Anders mochten jullie het best wel weten, ik zou voor de eerste keer op de democraten stemmen.. voorheen stemde ik altijd VVD
In de US stemde ik altijd op de republicans, maar toen Obama kwam, ben ik overgestapt..
Maar nu stem ik niet, en dat gaat me zeer aan het hart....
Ik doe dit om persoonlijke reden...
Anders mochten jullie het best wel weten, ik zou voor de eerste keer op de democraten stemmen.. voorheen stemde ik altijd VVD
In de US stemde ik altijd op de republicans, maar toen Obama kwam, ben ik overgestapt..
Maar nu stem ik niet, en dat gaat me zeer aan het hart....
“good enough”
-
Veronica
Republikanen zijn vaak van die rijke ouwe mannen die aan zichzelf denken en vaak het verstand van een pinda hebben (zie Bush).
Persoonlijke mening dan.
Persoonlijke mening dan.