wat is jouw ratio?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180730

wat is jouw ratio?

Bericht door Anon20180730 »

Wikipedia:
De wijsvinger-ringvinger-index verwijst naar de verhouding tussen de wijsvinger (2D) en de ringvinger (4D), en wordt ook wel als 2D:4D weergegeven.
Er zijn sterke aanwijzingen dat de lengte van de wijsvinger beïnvloed wordt door de hoeveelheid geslachtshormonen waar de foetus in de baarmoeder aan wordt blootgesteld. Deze geslachtshormonen beïnvloeden tevens verschillende persoonlijkheidseigenschappen.
De index vormt slechts een benadering voor de hoeveelheid geslachtshormonen waaraan een foetus is blootgesteld. Grofweg kan gesteld worden dat personen die een relatief korte wijsvinger hebben, en dus een lage wijsvinger-ringvinger-index hebben, in de baarmoeder waarschijnlijk een grotere blootstelling hebben gehad aan geslachtshormonen.
De index geldt niet alleen voor mensen, maar lijkt ook bij andere primaten een indicatie voor prenatale hormoonblootstelling.
De wijsvinger-ringvinger-index is onder meer gekoppeld aan de mate van seksuele activiteit en de hoeveelheid partners die een persoon heeft.

http://www.psychologiemagazine.nl/web/A ... heid-1.htm" target="_blank

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... r-ons.html" target="_blank
Alexandra

Re: wat is jouw ratio?

Bericht door Alexandra »

Mijn wijsvinger is ruim 10mm langer dan de ringvinger.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Mijn wijsvinger is 2mm langer dan mijn ringvinger.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Anon20180730

bij mijn linkerhand is de wijsvinger 1 mm langer dan de ringvinger en bij de rechterhand is dat precies andersom :)
Veronica

Bericht door Veronica »

Bij mijn rechterhand zijn beide even lang eigenlijk, bij mijn linkerhand is de wijsvinger iets langer (ik gok iets van 2 a 3mm).
Afbeelding
Marieke

Bericht door Marieke »

Irene schreef:bij mijn linkerhand is de wijsvinger 1 mm langer dan de ringvinger en bij de rechterhand is dat precies andersom :)
bij mij ook, het is me alleen niet helemaal duidelijk wat ik hier nou uit af kan leiden ;)
Anon20180730

VUmc onderzoek.jpg
Marieke schreef: bij mij ook, het is me alleen niet helemaal duidelijk wat ik hier nou uit af kan leiden ;)
'k wee 't eigenlijk ook niet zo goed. In de linkjes staat wel enige vage informatie.
In het dagboek van Engel kwam ik tegen dat het VU wetenschappelijk onderzoek hiernaar doet (zie brief door er op te klikken is deze leesbaar te vergroten).
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 15 mar 2014, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Veronica

Bericht door Veronica »

Irene schreef:
Marieke schreef: bij mij ook, het is me alleen niet helemaal duidelijk wat ik hier nou uit af kan leiden ;)
'k wee 't eigenlijk ook niet zo goed. In de linkjes staat wel enige vage informatie.
In het dagboek van Engel kwam ik tegen dat het VU wetenschappelijk onderzoek hiernaar doet (de brief is in dat draadje ook leesbaar te vergroten).

[ Afbeelding ]
Ze hebben mijn vingers nog nooit gemeten en ik gaf wel toestemming om als "proefkonijn" (eigenlijk is dat wel zo) te dienen. :lol:
Afbeelding
Mike78

Bericht door Mike78 »

Haha, bij mij zijn bij beide handen de wijsvinger korter dan de ringvinger!!
Anon20180730

Brammer schreef:Haha, bij mij zijn bij beide handen de wijsvinger korter dan de ringvinger!!
leuk inderdaad om te vernemen