Nieuwe chat! Zie dit topic.

Orchidectomie

Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Orchidectomie

Bericht door Raisa »

Onlangs ben ik op consult bij een srs chirurg aan het VUmc geweest om de mogelijkheden van de SRS te bespreken. We hebben het daarbij ook over een orchidectomie gehad omdat er een goede kans bestaat dat ik de komende jaren niet de mogelijkheid heb om een paar maanden voor het herstel van de SRS uit te trekken. Ik heb besloten om de info uit dat gesprek hier te delen omdat er eigenlijk maar weinig informatie over te vinden is.

Ze zei dat een orchi goed mogelijk is en dat die samen met een latere SRS waarschijnlijk wel vergoed gaat worden zolang er een medische reden voor is. Maar dat gaat ze nog in het team bespreken.
Volgens haar is het het beste om de testikels via het scrotum te verwijderen en niet via het indaalkanaal omdat het laatste een zichtbaar litteken in de lies geeft, terwijl ze een litteken op de toch al geplooide balzak mooi kunnen wegwerken in een latere SRS. Verder hoef je zolang je genitaliën van normaal formaat zijn niet bang te zijn dat je scrotum na een orchi zover krimpt dat je materiaal tekort komt. De krimp schijnt minimaal te zijn en er is meestal toch wel een overschot aan materiaal.

De hersteltijd van een orchi is enkele dagen. Meestal mag je dezelfde dag nog naar huis en zal het scrotum nog een week blauw zijn.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Anon20180501 »

Dat is een mooie oplossing dan Raisa maar ik vraag me een ding af, stel je (anyone) ziet achteraf uiteindelijk toch af van de srs, zit je dan niet met een geheel niet functionerend geslachtsdeel..??

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Orchidectomie

Bericht door Raisa »

Daniéla schreef:Dat is een mooie oplossing dan Raisa maar ik vraag me een ding af, stel je (anyone) ziet achteraf uiteindelijk toch af van de srs, zit je dan niet met een geheel niet functionerend geslachtsdeel..??
Zelf zit ik daar niet zo mee, ik heb dat ding nooit in de seks gebruikt en zal daar ook nooit mee beginnen. En al zou ik dat wel willen, nu functioneert het ook niet. Wat voor mij van belang is dat ik zo vlug mogelijk die testofabriekjes niet meer heb en dat ik geen androcur meer hoef te slikken omdat het laatste echt een aanslag is op mijn gesteldheid.
Maar als je je er echt zorgen om maakt: je piemel zal niet anders functioneren dan zoals die deed aan de androcur.
Laatst gewijzigd door Raisa op 18 mar 2014, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Anon20180501 »

Dus toch...

Nou ja, in ieder geval is het belangrijk om dit vooraf te beseffen indien men zou overwegen om dit te doen, om wat voor reden dan ook.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Barbarella »

Waarom zou een plasser zonder Beavis en Budhead helemaal disfunktioneel zijn? en een neovagina niet?

Barbarellaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Anon20180501 »

Hai Barbarella

Natuurlijk moet je het met je neo-vagina ook nog maar afwachten maar 'leven in de brouwerij' na een Orchidectomie is voor zeker verleden tijd.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Barbarella »

Dat vind ik moeilijk te geloven. Een neovagina is toch van het matriaal gemaakt als een piemel , dus in princiepe moet je met een piemel zonder klootjes geoon klaar kunnen komen. er zal geen zaad meer uitkomen en hooguit wat prostaat vocht.

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 18 mar 2014, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Anon20180501 »

klopt, maar dan heb je het over het mentale gedeelte en ik bedoelde het puur technisch gedeelte.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Barbarella »

Ik begrijp er helmaal niets meer van. maar voor een fijn mentaal orgasme ga ik nu naar de super markt en daar haal ik dan een een halve liter triple chocolade ijs en die ga ik dan opeten.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Orchidectomie

Bericht door Anon20180501 »

Dat is een oraal orgasme... :)