Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Misha

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Misha »

In Finland aten we 's middags én 's avonds warm. Eerst dacht ik dat dat vanwege de kou was, maar dat deden we dus ook in de zomer. Ik vind 's middags warm eten veel lekkerder dan 's avonds warm eten eigenlijk.

Vanavond eet ik een stoommaaltijd van de AH: met pangasius filet en rijst en groente.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

of 't er nu lekkerder op wordt, weet ik echt niet. In de meer zuidelijke landen dineren ze ook veelal tussen de middag en dan s'avonds eten ze wat lichters.
Mogelijk dat het dan wel ten koste gaat van de productiviteit en of op school. Tenminste ik zou op school dan helemaal in slaap vallen.. ;)
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Irene schreef:of 't er nu lekkerder op wordt, weet ik echt niet. In de meer zuidelijke landen dineren ze ook veelal tussen de middag en dan s'avonds eten ze wat lichters.
Mogelijk dat het dan wel ten koste gaat van de productiviteit en of op school. Tenminste ik zou op school dan helemaal in slaap vallen.. ;)
Probeer ze eens te bellen tussen 13:00 uur en 15:00 uur gaat je maar moeilijk lukken dan liggen ze te slapen (Siësta noemen ze dat met een moeilijk woord). :lol: :lol: :lol:
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Vandaag probeer ik dus Japanse wokgroente (gele wortel, champignons, rode ui, prei en peulen), wok noedels, vegetarische gegrilde stukjes o.b.v. soja- en tarwe-eiwit en Japanse teriyaki saus (soja saus met o.a. rijstazijn). Het klinkt overmatig complex, maar dat valt dus reuze mee. Alle ingrediënten koop je gemakkelijk bij de AH :)
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Ken deze al waar heb ik die meer gezien?????

Freetouch

Bericht door Freetouch »

Vandaag VEGA Macarony... met tomatensaus...
“good enough”
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Snelle hap broodje met zalm

Veronica

Bericht door Veronica »

Aardappels met schouderkarbonade met jus, op de jus na ga ik de rest wel zelf maken, als ik het niet overleef merken jullie het wel ;)
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Hoe maak je aardappels en schouderkarbonade?

Veronica

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Hoe maak je aardappels en schouderkarbonade?
Aardappels koken, stampen en als ik geen jus gebruik dan gewoon wat boter doorheen.

Schouderkarbonade bak ik meestal op boter maar die was op en ik vergat die te halen, bak&braad gebruik ik niet want dat eindigde bij mij in een drama, dus een klein beetje (ongeveer 3ml a 5ml) olie op de pan en dan bakken die handel.

De jus maak ik niet zelf, koop het in een zakje dus dan doe ik meestal boter (nu deed ik een beetje de bakrestjes van het vlees) en dan wat water niet te veel want ik heb niet te veel van de jus nodig en door minder water blijft het ook eens steviger en dan eventjes koken.

Ik deed het wel vaker maar iedere keer ging het mis, dus uiteindelijk deed ik het helemaal niet mee, het is geen meesterwerk maar wel normaal eten vergeleken met de troep die ik normaal eet (op de pasta na dan) en eigenlijk eet ik alleen normaal en gezond bij mijn moeder.

Het is dit keer wel heel erg goed gelukt, eigenlijk was ik trots op mezelf want zo goed was het nog nooit gelukt :D
Afbeelding