Stemverhogende operaties?
-
Tanja
- Voornaamwoorden: Zij
Re: Stemverhogende operaties?
Ik heb het filmpje ook gezien en kan niet anders zeggen dan.... dat wil ik ook!! In mijn jeugd al een jaar bij een logopedist gelopen ivm poliepen op stembanden. Afgelopen jaar wederom en hem eens gevraagd om ik mijn stem kan vervrouwelijken. Na eerst
liet hij mij anders praten dan mijn normale stem. Met veel oefenen kon de stem wel een stukje hoger uitvallen, maar hij verzekerde dat het nooit echt vrouwelijk zou kunnen klinken. Tevens gaf hij mee dat, bij o.a inspanning en schreeuwen, je stem plotseling zou terugvallen in de oude vorm. Gezien de huidige technieken van de stemband operaties vind ik persoonlijk dat ik er uiteindelijk goed aan zal doen. Qua lichaamsformaat ben ik best passabel, maar heb een stem als een marktmeester 
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig 
-
Freetouch
voor mij staat ook een stemband operatie in de planning, bij de intake moet je eerst een voice test uitvoeren....
lang niet alle stemmen komen in aanmerking...
“good enough”
-
Cait
zo'n stemband operatie lijkt enigszins interesant, ook om de reden die ze aangeeft. dat je er geen zorgen meer om hoeft te maken...eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met logepedist.
-
Barbarella
Oh da wist ik niet, ik had als man een mooie stem en ik heb als trans een mooie stem, en aangezien ik het geheel heb kunnen regelen met een logo doe ik ken.. Is het me egaal. Maar wat voor eisen zijn dan voor een stemband opratie, ? en wat voor eisen zijn er dan nationaal en internatinanaal?Melany schreef:voor mij staat ook een stemband operatie in de planning, bij de intake moet je eerst een voice test uitvoeren....
Heeft het er mee te maken dat uit je nek lullen tot een contra indicatie zou kunnen leiden?
Zomaar een wat vraagjes
Liefs barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Freetouch
Das al de 2e keer dat ik vandaag te horen krijg dat ik uit mijn nel lul...
Nou alleen al door het taal gebruik van jullie maakt duidelijk dat jullie uit een andere maatschappelijke klasse komen als ik,...
Ik snap dat je momenteel in een emotionele roller coaster zit Barbarella, en als ik je niet beter zou kennen zou ik me nog aangesproken voelen...
kom op meid, die rollercoaster hebben we allemaal... en je mag je frustraties best op me uitleven hoor...
Liefs Melany
Nou alleen al door het taal gebruik van jullie maakt duidelijk dat jullie uit een andere maatschappelijke klasse komen als ik,...
Ik snap dat je momenteel in een emotionele roller coaster zit Barbarella, en als ik je niet beter zou kennen zou ik me nog aangesproken voelen...
kom op meid, die rollercoaster hebben we allemaal... en je mag je frustraties best op me uitleven hoor...
Liefs Melany
“good enough”
-
Veronica
Dat terzijde, het schijnt dat na verloop van jaren je stem na stemband operatie alsnog weer iets zwaarder kan worden maar ik kan daar weinig over terug vinden.
-
Barbarella
Ik had het niet zo mogen verwoorden.. Te laat om het weg te halen.
Barbarella * Zegt sorry*
Barbarella * Zegt sorry*
Na mij de zondvloed!
-
Anon20180730
die opmerking vind ik nogal uit de hoogte doenerigMelany schreef:
Liefs Melany
-
Fay
Denk dat de meesten van ons er niet omheen kunnen vooral veel te oefenen met je stem, niet onhaalbaar daarmee een passabele stem te krijgen, wel lastig zo merk ik
Zon stembandoperatie lijkt ideaal, maar zoals gezegd is een vrouwelijk stemgeluid veel meer dan alleen toonhoogte en ik vraag me hoeveel winst je met zon operatie behaald, afgezien van de risicos, je zou maar eens zwaarder uitvallen omdat de operatie niet heelmaal goed gaat en je moet alsnog aan de gang met intonatie, articulatie etc, waarbij ik me ook iemand herinner met een micky mousestem als gevolg van de operatie en daar kom je dan ook niet vanaf en sta je redelijk voor schut imo
Ik waag me er om die reden niet aan, het is vooral met de juiste technieken - een logopediste die energie in je wil steken en met je meedenkt en waar je een klik mee heb is welkom - veel doen en oefenen en menig trans heeft bewezen er daarmee te komen
Fay
Zon stembandoperatie lijkt ideaal, maar zoals gezegd is een vrouwelijk stemgeluid veel meer dan alleen toonhoogte en ik vraag me hoeveel winst je met zon operatie behaald, afgezien van de risicos, je zou maar eens zwaarder uitvallen omdat de operatie niet heelmaal goed gaat en je moet alsnog aan de gang met intonatie, articulatie etc, waarbij ik me ook iemand herinner met een micky mousestem als gevolg van de operatie en daar kom je dan ook niet vanaf en sta je redelijk voor schut imo
Ik waag me er om die reden niet aan, het is vooral met de juiste technieken - een logopediste die energie in je wil steken en met je meedenkt en waar je een klik mee heb is welkom - veel doen en oefenen en menig trans heeft bewezen er daarmee te komen
Fay
-
diederique
De kunst is denk ik toch je met logopedie verhoogde en vrouwelijker stem gewoon de hele dag te blijven gebruiken. Net zo lang (nog langer zelfs) tot je het je gewoon niet meer bewust bent en het gewoon op de automaat gaat om in een vrouwelijk spectrum en met vrouwelijke intonatie te kunnen blijven praten. Stemband operaties, anders dan die in exotische oorden, lijken me gewoon pas een noodgreep voor een later moment. Wat mij betreft -en ik ben er meer dan tevreden mee- eerst maar het gewone werk.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)