Stemverhogende operaties?

Cait

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Cait »

en dat is best lastig, om van dag tot dag steeds (in begin) daarmee bezig te zijn, voor vrienden,familie, werk? etc. om langsamaan steeds beter te klinken, terwijl stem operatie dan van dag tot dag anders is, ik denk ook dat het dat gemak is.
Fay

Bericht door Fay »

ik denk dat je met zon operatie net zo goed opnieuw moet leren babbelen

Fay
diederique

Bericht door diederique »

Steeds blijven oefenen, de hele dag door, is in het begin lastig -je moet er steeds aan denken- maar wordt gaande weg steeds gewoner. Ben je eenmaal 100% (en meer) om dan is die iets hogere stem met vrouwelijke variatie en intonatie als snel een tweede natuur. Uit ervaring weet ik dat het op een gegeven moment zo vanzelfsprekend wordt dat je er bewust bij stil moet staan als je je stem een keer wil verlagen (om iets te laten zien).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
LisaM

Bericht door LisaM »

Een stemband operatie wordt door bijna iedereen afgeraden, veel te hoog risico dat je voor de rest van je leven schor klinkt alsof je een zware rookster bent zeg maar. Bovendien een operatie doet niets voor je, alleen dat je klinkt als een contratenor...

Luister maar naar de vrouwelijke journaal presentatrice met kort zwart haar, zij heeft voor een vrouw een lage stem maar toch een vrouwelijke stem door klankkleur, intonatie en stembereik.
Fay

Bericht door Fay »

Ben aant oefenen en ik merk nu subtiele verschillen in spreken door die oefeningen, nog een lange weg te gaan maar het geeft iig soort van hoop, er is echt wel wat te bereiken met je stem als je maar weet en leert hoe je dat moet doen en ermee aan de slag gaat

Fay