Effect van hormonen
-
Anon20180501
Re: Effect van hormonen
Hé, ik in betere tijden... 
-
Veronica
Dus jij was vroeger een feeatbeest?Daniéla schreef:Hé, ik in betere tijden...
-
Anon20180501
Nog wel en erger dan ooit. 51 oud!? nee hoor, ik ben pas net begonnen.
En het mooiste is dat overal waar ik kom opgenomen word binnen de gelederen.
-
Veronica
Het gaat erom hoe jong je innerlijk is en niet je uiterlijk, alhoewel dat laatste klopt vaak ook niet.Daniéla schreef:Nog wel en erger dan ooit. 51 oud!? nee hoor, ik ben pas net begonnen.![]()
-
Anon20180501
Inderdaad Veronica, mijn innerlijke ik geeft niet toe aan de ongeschreven wetten van moeder natuur.
Maar gelukkig lopen mijn uiterlijk en gedrag daar volgens velen ook parallel aan.
Anders had ik me ook niet zo kunnen uitleven zoals ik doe...
x'jes en liefs
Daniéla
Maar gelukkig lopen mijn uiterlijk en gedrag daar volgens velen ook parallel aan.
Anders had ik me ook niet zo kunnen uitleven zoals ik doe...
x'jes en liefs
Daniéla
-
Fay
Om er nog eens terug te komen , ik krijg dus echt heupe en zie het verschil met eerst nu ineens met een leuk jurkje hardstikke goed, i like!

Fay
Fay
-
Remy
Hallo Dames
Ik ben nog niet niet met hrt begonnen , ik probeer er zo veel mogelijk over te vinden.wel loop ik bij het vu.
Maar om eerlijk te zijn vind ik het doods eng wat die hormonen allemaal met je geest kunnen doen. Het liefts zou ik srs ondergaan zonder hormonen.
Ik weet dat ik toch al vrouw ben van binnen dat veranderd toch niet.
Ik ben nu ook niet depressief en ik ben dat geloof ik nooit echt geweest.
Maar volgens het vu geen srs zonder hrt,
ik hem gelezen dat 50 % van de transexuelen zelfmoord neigingen krijgen door de hrt.
Is het niet zo dat na de srs zonder hrt je ook veel vrouwelijker wordt. .
Ik wil jullie niet tegen de schenen schoppen maar ik zit hier nu mee , bij het vu durf ik hier niet over te praten .
bang dat ze me afwijzen. de srs wil ik zo graag.
veel liefs allemaal .
Het is moeilijk genoeg waar we door heen gaan.
xxx Remy
Ik ben nog niet niet met hrt begonnen , ik probeer er zo veel mogelijk over te vinden.wel loop ik bij het vu.
Maar om eerlijk te zijn vind ik het doods eng wat die hormonen allemaal met je geest kunnen doen. Het liefts zou ik srs ondergaan zonder hormonen.
Ik weet dat ik toch al vrouw ben van binnen dat veranderd toch niet.
Ik ben nu ook niet depressief en ik ben dat geloof ik nooit echt geweest.
Maar volgens het vu geen srs zonder hrt,
ik hem gelezen dat 50 % van de transexuelen zelfmoord neigingen krijgen door de hrt.
Is het niet zo dat na de srs zonder hrt je ook veel vrouwelijker wordt. .
Ik wil jullie niet tegen de schenen schoppen maar ik zit hier nu mee , bij het vu durf ik hier niet over te praten .
bang dat ze me afwijzen. de srs wil ik zo graag.
veel liefs allemaal .
Het is moeilijk genoeg waar we door heen gaan.
xxx Remy
-
Raisa
Androcur (een anti-androgeen) heeft als mogelijke bijwerking dat je er depressief van kunt geraken, maar hier is wel een trigger voor nodig. De transgenders die tijdens hun transitie in een depressie zitten zijn dat dus niet geworden door de medicatie, (al heeft die wel een versterkend effect), ze waren het al. Overigens is die 50% niet gecorreleerd aan hrt: het is een totaalcijfer, wat vooral wordt veroorzaakt door genderdysforie, eenzaamheid en negatieve reacties van anderen.
Er is een goede reden dat het VUmc normaliter geen orchidectomie of SRS uitvoerd zonder dat de patient eerst een hormoonkuur heeft ondergaan. De hormoonkuur kun je namelijk nog omdraaien als blijkt dat leven zonder testosteron je helemaal niet bevalt, na een operatie gaat dat een stuk lastiger. Verder zul je na een SRS of orchi voor je gezondheid hormonen moeten nemen. Hetzij oestrogeen of testosteron. het lichaam fuctioneert namelijk minder goed zonder geslachtshormonen waardoor op lange termijn gevaren op de loer liggen als botontkalking.
Er is een goede reden dat het VUmc normaliter geen orchidectomie of SRS uitvoerd zonder dat de patient eerst een hormoonkuur heeft ondergaan. De hormoonkuur kun je namelijk nog omdraaien als blijkt dat leven zonder testosteron je helemaal niet bevalt, na een operatie gaat dat een stuk lastiger. Verder zul je na een SRS of orchi voor je gezondheid hormonen moeten nemen. Hetzij oestrogeen of testosteron. het lichaam fuctioneert namelijk minder goed zonder geslachtshormonen waardoor op lange termijn gevaren op de loer liggen als botontkalking.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik sluit me aan bij wat Raisa schrijft, Remy, maar wil daaraan toevoegen dat er over suïcidale neigingen nogal uiteenlopende cijfers de ronde doen. HRT als zodanig lijkt geen primaire oorzaak. Soms integendeel. Het onthouden van hormoontherapie zou ook een aanleiding kunnen zijn. Maar ik herhaal: cijfers lopen uiteen.
Een traject zonder hrt en rle is vrijwel uitgesloten, maar dat wist je al. Persoonlijk heb ik weinig klachten, behalve wat meer moeheid.
Een traject zonder hrt en rle is vrijwel uitgesloten, maar dat wist je al. Persoonlijk heb ik weinig klachten, behalve wat meer moeheid.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Remy
Bedankt voor de reactie.en jullie deskundigheid.
Het maakt me weer wat zekerder. heb ik morgen nodig bij het gesprek..
Remy
Het maakt me weer wat zekerder. heb ik morgen nodig bij het gesprek..
Remy