Vervanging meno-implant

inge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 11:52
Gender: Trans MtF

Vervanging meno-implant

Bericht door inge »

Gaarne reacties

Levering van het meno-implant is niet meer mogelijk, wat gaat het VU voorschrijven als vervanging. Zijn er al mensen, die hierover geïnformeerd zijn of andere medicatie hebben gekregen? Ik ben ook benieuwd naar reactie hoe deze informatievoorziening ervaren wordt. Ben ik de enige, die bij de VU tegen een muur loopt of voelt dat alleen maar zo?

Groetjes inge
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door Arike »

Ik heb nooit de meno-implant gehad, want die verdween kort na mijn srs...

Mij werd min of meer de boodschap meegegeven dat ik maar door moest gaan met progynova (waarschijnlijk tot het einde der tijden ofzo.. :roll: )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
marlies
Gast

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door marlies »

Pleisters/gel is op de lange termijn beter ivm de lever toch? (vergeleken met pillen, niet vergeleken met een implantaat natuurlijk)
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door Arike »

hmmm ik hoor ook verhalen dat aan post-op's van in de 60 nog progynova wordt voorgeschreven als vervanging voor de meno-implant...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door Merle »

Maar Progynova is toch ook beschikbaar in pleistervorm? Die ben ik namelijk weleens tegengekomen bij de betrouwbare online farmaceuten.
Met veel liefs,
Merle
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door Arike »

Merle schreef:Maar Progynova is toch ook beschikbaar in pleistervorm? Die ben ik namelijk weleens tegengekomen bij de betrouwbare online farmaceuten.
Nooit gezien ...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
inge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door inge »

Dank jullie voor je reacties, ik moet met het VU contact opnemen. Ik weet dat inderdaad tabletten niet zo goed zijn voor de lever. Toch maar pleisters?
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door Hexley »

Arike schreef:
Merle schreef:Maar Progynova is toch ook beschikbaar in pleistervorm? Die ben ik namelijk weleens tegengekomen bij de betrouwbare online farmaceuten.
Nooit gezien ...
In Spanje heb je zowel de 1mg pil versie als een 50 microgram pleister, de pleister is wel estradiol hemihydrate en niet zoals de pil estradiol valerate.
Afbeelding
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door Merle »

Deze vorm van Progynova ben ik dus weleens tegengekomen:

Afbeelding

Maar als het goed is, van wat ik begrepen heb hoor, is Schering inmiddels helemaal opgegaan in Bayer. Het kan dus goed zijn dat dit gewoon een foto'tje is van een restpartij van de oude productie van Schering, en dat het product inmiddels misschien niet eens meer wordt geproduceerd. Dat maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit, want deze vorm van Progynova schijnt sowieso niet vergoed te worden in Nederland. ;)
Met veel liefs,
Merle
sofie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2012, 12:42
Gender: Trans MtF

Re: Vervanging meno-implant

Bericht door sofie »

Ik heb in totaal 8 maanden de meno-implant gehad, daarvoor gebruikte ik op aanwijzing van de endochrinoloog van het VU pleisters systen100.
Van mijn apotheker kreeg ik te horen dat de implant niet meer geleverd zou worden.
Middels een email aan het genderteam heb ik gevraagd of er een goed alternatief is. Hierop heb ik nimmer een antwoord ontvangen.
Uiteindelijk na een aantal vergeefse telefoonpogingen, werd mij geadviseerd om weer terug te gaan naar de hormoonpleisters op een dosering van twee per week.

Groetend,
Sofie
Plaats reactie