Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180730

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20180730 »

Veel in olijfolie gebakken lamsvlees (nog een flink restant van Pasen), met veel aardappelkroketten en salade..+ een fles Siciliaanse witte wijn (apple, pear en melon flavours, followed by a well-balanced dry, crisp finish) oef..oef.. ik heb gezondigd, maar wat maakt het jou en mij eigenlijk uit? ;) :roll:
Jennifer19

Bericht door Jennifer19 »

Rijst met mais en koolvis dus lekker simpel
Afbeelding

Afbeelding
Anon20180730

vandaag was het aardappels met sperzieboontjes en vissticks (ahoi kapitein) :wship: De gekookte boontjes met ui snippers en beetje basterdsuiker fruiten geeft ze een heel andere smaak..
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Lekker makkelijk gedaan en snel met dit bonenrecept.
Ideaal voor als je even snel een maaltijd wil maken. En dan wel een gezonde maaltijd. Dit kan je ook makkelijk van te voren klaarmaken om op een later tijdstip op te warmen.
Warm maken kan in de magnetron, zoals staat aangegeven op de verpakking van de bonen. In een pan kan ook. Ik gebruik dan 2 pannen. Een grote pan vul ik met water. Daar zet ik dan een kleine pan in, waarin ik de bonen en overige ingrediënten doe. Dat is beter dan een pan direct op het vuur zetten, want dan wordt de onderkant van de pan vaak te heet.

Voor 1 persoon wordt het:
  • 1 eenpersoonsverpakking bonen naar wens (die verpakkingen hebben een uitlekgewicht van zo'n 125 gram)
  • ± 200 gram tomaat (in kleine stukjes snijden)
  • Plakjes kaas in een hoeveelheid die je ook zou gebruiken voor 2 sneetjes brood (de plakjes in kleine stukjes snijden of scheuren, maar geraspte kaas gebruiken kan natuurlijk ook)
  • Kruiden en eventueel peper naar wens en smaakvoorkeur
Alles kan bij elkaar opgewarmd worden. Tussendoor een beetje door elkaar husselen.

Als het wordt opgewarmd in een pan of in een ovenschaal, dan is het beter om de kaas er pas bij te doen als het bijna klaar is, want anders blijft er veel gesmolten kaas aan de pan of ovenschaal plakken.

Het vocht waarin de bonen zitten niet gebruiken, want er komt al genoeg sap uit de tomaten!

In plaats van kaas zou je misschien ook worstjes kunnen gebruiken. Dat ga ik zelf ook een keer proberen. Dan wel vegetarische natuurlijk!
Of gewoon kaas én worstjes. Want die gesmolten kaas is wel erg lekker.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
dennis

Bericht door dennis »

Wij hebben spaghetti met bolognese saus gegeten vandaag :-)
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Witlof salade met een stukje vlees (kan ook vis of wat anders)

Men neme een mooie stronk Witlof (1 is voor mijzelf genoeg) haal het hart uit de Witlof (is vaak bitter) door deze in de lengte door te snijden.
Ook het kontje snij je er af dat is uitgedroogd en ook niet lekker.
Na het verwijderen van het hart snij de Witlof in smalle reepjes over dwars zodat er een fijne salade ontstaat.
Pak een klein uitje en snij deze ook fijn en doe deze bij de Witlof in de schaal.
Een tomaatje fijn snijden voor de kleur is ook leuk maar zeker ook lekker dit alles eventueel nog met een half appeltje geraspt.

Voor de dressing:
Klein beetje suiker oplossen in een klein beetje kokend water een flinke scheut frietsaus en dit lekker door elkaar kloppen.
Als dit klaar is snel bij de Witlof en de rest doen anders wordt het appeltje reeds bruin.
Lekker door elkaar husselen en dan is dit al klaar.

Wat doe je erbij??
Aardappels koken of gebakken en als je heel snel klaar wil zijn aardappelpuree.

Ik had hedenavond een file lapje gewoon omdat ik er zin in had, visje kan ook of zelfs een eitje.

Smakelijk eten.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Anon20180730

Wederom Asperges met bieslook, boterjus en hardgekookte eieren. Heerlijk, tezamen met 'n Vin D 'Alsace (Sylvaner mis en bouteille par Marlenheim).
Daarna bakte mijn dochter echtere meerdere pannenkoeken.. (want ze eet niet veel van de asperges). Toen heb ik er daar eentje van mogen nemen; wat was dat ook al lekker zeg, met stroop en kaneelsuiker ;)
Jennifer19

Bericht door Jennifer19 »

Afbeelding

Macaroni , brocolli , gefruite champignons , paprika en koolvis.
Afbeelding

Afbeelding
Anon20180730

zag vandaag een eenvoudig recept met Vadouvan een kruidenmengsel afkomstig uit India. Lijkt me echt om te smullen
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... t-vadouvan" target="_blank
Lara25

Bericht door Lara25 »

oehh ziet er lekker uit :D