Veronica schreef:
Het zou mee te maken kunnen hebben dat extra mensen inbde wachtlijst extra geld kosten die het VU niet heeft of andere ergens vandaan moet halen, in dat geval zouden denkt ik alle patiënten de dupe zijn in plaats van de nieuwe die niet meer bij kunnen.
Hopen dat de problemen bij het PIG en VU spoedig opgelost worden.
Als de VU nu eens onder die steen vandaan zou komen en met de verzekeraars en instanties gewoon een DBC overeen zou komen, krijgen ze gewoon per behandelde patient betaald. Dan hoeft niemand de dupe te worden. Alleen, dan worden de kosten van de zorg opeens zichtbaar en daar zitten zowel de vu als de verzekeraars niet op te wachten. Want dan gaat straks iedereen naar het buitenland en moet er veel meer vergoed worden.
De problemen bij de VU zijn dus zeker oplosbaar. De PIG lijkt ten onder te gaan aan het eigen succes, en als ik Alwin goed beluister, micromanagement.
Ben ik wel met je eens, ze komen dan duurder uit zoals je zegt omdat iedereen naar het buitenland wil gaan.
Maar hoe je het ook bekijkt, dit moet opgelost worden want er lijden te veel mensen onder.
Meow8 schreef:
Dat is fijn om te weten. Ik heb nog geen gesprekken gehad, eerste in juli met Alwin, als hij dat nog doet. Als ik mee wil naar Assen, kom ik dan opnieuw op een wachtlijst?
Volgens mij niet... Het lijkt mij sterk dat er al een legertje mensen op hem te wachten staat in Assen. Maar dat kan alleen Alwin je vertellen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
xTess schreef:Stopt heel PIG dan nu of alleen die locatie? Ik snap het niet echt...
PIG stopt niet, alleen gaat Alwin weg en dat is de psycholoog die transgender mensen behandelt, hij wordt vervangen door Tanja.
Oh zo. Is er dan maar een persoon die transgenders behandelt? Want er zijn toch nog steeds wel meerdere locaties? Ik ben namelijk bezig om me ergens aan te melden en snap alles nog niet.
Meow8 schreef:
Dat is fijn om te weten. Ik heb nog geen gesprekken gehad, eerste in juli met Alwin, als hij dat nog doet. Als ik mee wil naar Assen, kom ik dan opnieuw op een wachtlijst?
Volgens mij niet... Het lijkt mij sterk dat er al een legertje mensen op hem te wachten staat in Assen. Maar dat kan alleen Alwin je vertellen.
Ik weet wel dat hij het enorm druk heeft in Assen, want heel veel mensen van het UMCG gaan daarheen. Vanuit het UMCG is er eigenlijk geen (psychologische) begeleiding, dus toen Alwin eenmaal in Assen zat stroomde het meteen vol. Maar goed, als je via het PIG al een afspraak met hem had dan valt er vast wel wat te regelen.
Ik heb maandag het PIG gemaild omdat vanwege Alwin's vertrek, andere mensen wel mailtjes hebben gekregen over gewijzigde afspraken en ik niet, dus ik heb gevraagd wat is voor een gevolgen heeft voor mijn acht afspraken.
Ik kreeg dit volgende antwoord:
Uw eerste afspraak staat én blijft gepland op 23 juli om 15.00 bij de heer Man. Ook uw vervolgafspraken zullen in de agenda blijven staan zoals het nu is.
Het klopt dat de heer Man onze praktijk gaat verlaten maar wij kunnen u nog niet zeggen wanneer dat is.
En er zal inderdaad een plaatsvervangend psychologe komen.
Mochten er veranderingen optreden dan zullen wij u zeker berichten.
Meow8 schreef:Ik heb maandag het PIG gemaild omdat vanwege Alwin's vertrek, andere mensen wel mailtjes hebben gekregen over gewijzigde afspraken en ik niet, dus ik heb gevraagd wat is voor een gevolgen heeft voor mijn acht afspraken.
Ik kreeg dit volgende antwoord:
Uw eerste afspraak staat én blijft gepland op 23 juli om 15.00 bij de heer Man. Ook uw vervolgafspraken zullen in de agenda blijven staan zoals het nu is.
Het klopt dat de heer Man onze praktijk gaat verlaten maar wij kunnen u nog niet zeggen wanneer dat is.
En er zal inderdaad een plaatsvervangend psychologe komen.
Mochten er veranderingen optreden dan zullen wij u zeker berichten.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Netjes, je weet waaraan je toe bent.
Hoop dat de gesprekken goed verlopen bij je.
Ik vermoed dat, als je die vraag met de zelfde strekking aan de VUA gesteld had er geen duidelijk antwoord was gekomen ondanks >30 jaar ervaring met planning gesprekken .
Alice; "Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.