Nieuwe chat! Zie dit topic.

VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Danielle »

Alice schreef: De vraag zal vermoedelijk worden; wat aan, en hoe de kennis, werkzaamheden verdeeld zal worden. Gaat het weer op de wijze zo als ze eerder * deden "Jullie (ziekenhuizen) moeten doen wat wij zeggen en alle kennis komt en gaat naar VUA en wij beslissen wat jullie doen". Waarna de de ziekenhuizen zeiden "je bekijkt het maar daar gaan we niet in mee, wij willen zelf beslissen over hoe en wat". Waarna de VUA de vermoorde onschuld kan spelen "zie je wel, wij willen wel maar de rest niet en het is beter dat alles gewoon in A'dam blijft als enig behandel centrum".
Het is niet te verwachten dat er een spatje kennis richting Schoonhoven gaat.
Naar mijn idee moet het VU meer tijd en energie steken in het kenniscentrum deel van het Genderteam. Zodat transgenderzorg wat gedecentraliseerder kan worden uitgevoerd. Vooral dingen als de drie maandelijkse controle bij de endocrinoloog kan best op een lokaal niveau. Het Genderteam kan daarvoor best richtlijnen en documentatie opstellen voor wat normale toleranties zijn voor bloedwaarden bijvoorbeeld. Zolang je daar binnen blijft niets aan de hand. Zo worden de artsen van het Genderteam ontlast en hoeven wij als patiënt niet meer zover te reizen voor een doktersbezoekje van 10 minuten. Ik zou niet weten hoe laag je kunt gaan met deze decentralistatie. Of dat bij iedere willekeurige huisarts zou kunnen, bij iedere willekeurige endocrinoloog of alleen bij een endocrinoloog die extra traning/cursussen heeft gedaan durf ik niet te zeggen. Ik kan niet goed inschatten hoeveel extra kennis dit voor een arts vereist.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Sabrina40 »

Ondanks dat dit hele gebeuren mij niet persoonlijk raakt, omdat ik zelf absoluut geen HRT en/of SRS behandelingen in mijn kerngezonde lichaam ambieer, sta ik toch versteld over wat er zich hier in de medische zorgverzekeringswereld afspeelt.

Verzekeringen zijn in het leven geroepen voor grote groepen mensen, die elk voor zich een heel kleine kans lopen op mogelijk zeer grote schadeposten. Iedereen betaalt dan een kleine premie, waaruit zo'n af en toe optredende zeer grote schadepost aan de betrokken pechvogel kan worden vergoed. Deelnemers die daarbij veel doen aan bijv. brand- of inbraakpreventie, die krijgen daarbij korting op hun premie. Maar als het totaal aan schades op gaat lopen, dan gaat gewoon ook de premie omhoog.

Maar wat gaat er nu gebeuren, als er toch een Boeing 747 midden in de Jordaan neerstort of geheel onvoorzien hier toch een grote epidemie of natuurramp losbreekt ? Sluiten dan plotsklaps vele ziekenhuizen hun deuren onder het motto : "Sorry, maar dit was niet voorzien en daarvoor hebben de zorgverzekeraars niet voldoende zorg ingekocht en kunnen wij zonder hun vergoeding natuurlijk niet behandelen" ? Maar als onverwacht het aantal transgenders, dat HRT en/of SRS behandelingen wil, binnen een paar jaar verviervoudigd, dan kan blijkbaar het VUmc de voordeur doodgewoon op slot doen !
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20180730 »

Sabrina40 schreef:Ondanks dat dit hele gebeuren mij niet persoonlijk raakt, omdat ik zelf absoluut geen HRT en/of SRS behandelingen in mijn kerngezonde lichaam ambieer


effe off line, maar... dit is toch wel precies wat mijn familie ook zegt, namelijk "wie gaat er nou toch snijden in gezond vlees?" en "waarom gebruik je die hrt troep?"
Hetzelfde; "waarom loop je als oudere trans voor aap"? Och.. dat buitenstaanders < die immers dit T gevoel niet voelen en niet snappen > deze opmerkingen maken, is al erg genoeg. Ik vind het echter te ver gaan hetzelfde te horen of althans de indirecte suggestie te vernemen vanuit de T gemeenschap.
Denk je nu werkelijk dat ik het wel ambieer om mijn "kerngezonde lichaam" aan te tasten :?: :(
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Fay »

Idd opmerkingen die niet getuigen van inlevingsvermogen, alsof je dit voor je lol doet
nee dus

btw, sabrina bedoelt volgens mij uitsluitend haar eigen situatie/keuze

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 03 mei 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20180730 »

ik zat me net te bedenken, 'het is vast niet zo bedoeld', :)
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Sabrina40 »

Irene schreef:
Sabrina40 schreef:Ondanks dat dit hele gebeuren mij niet persoonlijk raakt, omdat ik zelf absoluut geen HRT en/of SRS behandelingen in mijn kerngezonde lichaam ambieer


effe off line, maar... dit is toch wel precies wat mijn familie ook zegt, namelijk "wie gaat er nou toch snijden in gezond vlees?" en "waarom gebruik je die hrt troep?"
Hetzelfde; "waarom loop je als oudere trans voor aap"? Och.. dat buitenstaanders < die immers dit T gevoel niet voelen en niet snappen > deze opmerkingen maken, is al erg genoeg. Ik vind het echter te ver gaan hetzelfde te horen of althans de indirecte suggestie te vernemen vanuit de T gemeenschap.
Denk je nu werkelijk dat ik het wel ambieer om mijn "kerngezonde lichaam" aan te tasten :?: :(
Beste Irene,

Jouw punt is natuurlijk off-line in deze discussie en daarom ga ik dit punt morgen uitgebreider behandelen onder topic : "Wat maakt iemand nou een man of een vrouw" in dit forum.

In onze maatschappij streven heel veel mensen naar het geven van een optimale inhoud aan hun leven. Maar Bill Gates doet dat op een totaal andere manier dan een schapenherder of een jihadist. Maar in de transgender wereld en in de media gaat men er gemakshalve maar zondermeer van uit, dat elke transseksueel natuurlijk niets liever wil dan morgen op de operatietafel liggen, maar die gelijkvormigheid gedachte is natuurlijk ook hier een pure fictie.

Ik heb er alle begrip voor, dat veel mensen hun lichaam koste wat het kost willen aanpassen aan het gendergevoel tussen hun oren, maar ik mag toch ook begrip vragen voor mensen, die op dit punt andere afwegingen maken dan wat helaas nog als algemeen gebruikelijk wordt gezien.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20180730 »

hoi Sabrina40,

je hebt groot gelijk meid en ik kijk uit naar je bijdrage aan het topic. Niettemin geef ik ook alvast aan dat ik niet al te veel zin heb in een nieuwe polemiek op dit forum rondom dit (heikele) onderwerp. Ik volg slechts mijn gevoel over mijn eigen transgender gevoelens en dat is m.i. echt maar het beste. Ik volg het draadje daarom wel, maar neem er zelf niet meer fanatiek aan deel (zei ze heel "manhaftig" ;))
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Veronica »

De waarheid is dat dit een moeilijk en gevoelig thema is.

Ieders keuze gewoon in waarde laten :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door LisaM »

Irene schreef:effe off line, maar... dit is toch wel precies wat mijn familie ook zegt, namelijk "wie gaat er nou toch snijden in gezond vlees?" en "waarom gebruik je die hrt troep?"
Zo gezond is dat vlees niet, alleen is het niet zichtbaar...
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door elke »

Genderdysforie kent verschillende vormen...ik zou er zelf voorstander van zijn dat meerdere vormen vergoed zouden worden. Of dat er 1 budget is waar mee je kunt kiezen hoe dat te besteden...srs ffs bvg etc...maar dat is een sprookjeswereld...

Iig heb ik erger te lijden onder zichtbare zaken dan datgene in mijn onderbroek...dat ziet vrijwel niemand ooit en staat mijn sociale leven en functioneren ook niet in de weg....