Hormoon probleem HELP

Anon20190209

Hormoon probleem HELP

Bericht door Anon20190209 »

Hallo allemaal, na heel veel lezen op dit forum, wat trouwens geweldig is, heb ik besloten om me aan te melden.
Ik ben mtf transgender en alle operaties alweer 13 jaar geleden ondergaan.....
Ben 38 jaar ben alleenstaand en woon gezellig met mijn huisdieren, 3 hondjes en 2 katten.

Sinds ongeveer een half jaar heb ik lichamelijke ongemakken nachtelijk transpireren opvliegers, met de minste inspanning heel erg zweten en het gevoel hebben dat je van binnen gewoon in brand staat! 

Vorige week mijn bloed laten prikken via de huisarts en de uitslag qua hormonen is totaal niet in orde....
Estradiol 1370 pmol, progesteron 900 pmol, prolactine 0.83 en testosteron 1.7
Ik slik al jaren de zelfde hormonen en doseringen dus snap er echt niets van.......HELP

Huisarts heeft er geen verstand van en verwijst door naar VU, maar die nemen me niet serieus en laten me weken wachten voor een afspraak terwijl ik echt goed heb aangegeven wat er aan de hand is. Enige wat ze zeggen je moet nog effe volhouden komt allenaal goed ppffff. Zakt toch je broek van af!!!!!

Ben daarom maar zelf gaan dokteren en huisarts om pleisters gevraagd en heeft ze ook recept voor gegeven.
gebruik sinds een week nu de systen 100 pleister 2 per week omdat ik op dit forum daar veel over had gelezen.
voel me in die week nog geen haar beter, wellicht nog te vroeg om er iets van te merken of misschien te hoge dosering.

hiervoor slikte ik 2×2 mg progynova en nu nog steeds 2×50mg androcure. 
Ben hier in het verleden me gestopt en ben ook gaan minderen maar kreeg daardoor een slechte huid en lichaamsbeharing nam toe en ben in overleg met VU destijds gewoon weer naar 100 mg gegaan.

wie kan mij advies geven wat ik nu het beste kan doen.
Hoe ik me nu voel en lichamelijke klachten is echt onmenselijke en ben daardoor ook heel beperkt in de dingen die ik nog kan doen, helemaal met de nu al hoge temperaturen van de laatste tijd pffff. 

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Cher.
Alice

Re: Hormoon probleem HELP

Bericht door Alice »

Mijn gedachten, de klachten die je hebt zou wel eens symptoom van ‘de overgang’ kunnen zijn zou niet mogelijk moeten zijn maar ze lijken er wel op.

Estradiol gebruik is niet bijzonder te noemen maar anders is het met de Androcur. Normaal gesproken is 100mg cypoteronacetaat (CPA) bij gebruik niet schadelijk voor een periode. Wel wordt gewaarschuwd, ook door de fabrikant, dat bij gebruik voor jaren, zoals bij jou, de dosis niet hoger dan 25mg mag zijn daar het schade aan het lichaam kan aanrichten.
Het is niet zo dat CPA de productie van testosteron onderdrukt maar maakt het de testo onmogelijk zich te hechten, mogelijk gaat hier nu ‘iets’ mis mee.

Het beste zou zijn als je zo spoedig mogelijk je in verbinding stelt met een endocrinoloog en dan niet een van de VUA.

Vreemd is dat de endocrinoloog van de VUA die Prof. Dr. voor zijn/haar naam heeft staan je zo lang 4x de standaard dosis voorgeschreven heeft waarvan bekend is dat deze de gezondheid kan schaden !!!

Vreemd is het dat ik het niet zo vreemd vind dit voorschrijf gedrag van de VUA :( .
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik vind het vreemd dat je na je SRS sowieso nog Andro moest slikken en dan ook nog een in zo hoge dosis.

Ik slik de helft ervan en ik heb nog geen SRS gehad.
Afbeelding
Alice

Bericht door Alice »

Veronica schreef:Ik vind het vreemd dat je na je SRS sowieso nog Andro moest slikken en dan ook nog een in zo hoge dosis.

Ik slik de helft ervan en ik heb nog geen SRS gehad.
Vaak wordt nog wat Androcur gebruikt na een srs als men last heeft van overbeharing bv. op de armen, borst, rug etc. maar dan is dat meestal een half- kwart tabletje (van 10mg) en dan soms om de dag.
Bio- vrouwen gebruiken vaak de Diane pil tegen overbeharing.
Laatst gewijzigd door Alice op 06 mei 2014, 17:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
LisaM

Bericht door LisaM »

Cher schreef: en nu nog steeds 2×50mg androcure. 
Androcure is puur gif, en voor je lichaam is het beter als je het zo kort mogelijk slikt...
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

In " mijn tijd" 16 jaar geleden was 100 mg per dag androcur de standaard dosering. Kan het zo zijn dat ze met de problemen met de diane 35 pil wat in de media is geweest de standaard dosering hebben aangepast om zich zelf ook te kunnen indekken voor eventuele problemen bij patienten???

Vroeger werd er nooit over gesproken dat androcur zo slecht zo zijn, of is er nu meer info wat vroeger nog niet bekend was?
destijds werd er tegen patienten ook niet gezegd om na de srs te stoppen met androcur of te minderen, nazorg nul comma nul.
Dit zelfde geldt voor genitale ontharing en het dilateren daar werd gewoon niet over gesproken.......

Wat heel vreemd is, is dat mijn bloedwaardes 2 jaar geleden prima waren met de zelfde doseringen.
estradiol 360 pmol, testo <0.7, prolactine 0.38. Dit was ook alle jaren ongeveer gelijk en voelde ik me verder prima.

Met laatste bloeduitslag zijn nier en leverwaarde gelukkig prima dus in dat opzicht heeft de androcur geen schade aangericht.

Hier op het forum kwam ik de naam van Dr. Van Houten tegen is wat ik heb gelezen een goede endocrinoloog. Is ook nog eens zo wat bij mij om de hoek. Dus ga natuurlijk morgen wel effe bellen over hoe en wat.

Nu een week aan de systen 100 pleisters maar nog geen verbetering waargenomen. En door de testo waarde van 1.7 durf ik nu zelf nog niet te minderen met de androcur.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte....

Groetjes Cher.
finesse

Bericht door finesse »

van houten is een prima arts , sterkte
YS62

Bericht door YS62 »

LisaM schreef:
Cher schreef: en nu nog steeds 2×50mg androcure. 
Androcure is puur gif, en voor je lichaam is het beter als je het zo kort mogelijk slikt...

Kan je aangeven wat dan precies dat gif is in die pil en liefst via wetenschappelijk bewezen bewijs.

Niet dat ik je reactie als BS beschouw, maar er wordt genoeg geroepen zonder dat er bewijs bij wordt geleverd vandaar de vraag.
Danielle

Bericht door Danielle »

Cher schreef:In " mijn tijd" 16 jaar geleden
'Jouw tijd' duurde in elk geval nog tot twee jaar terug. Ik ben in 2012 ook begonnen met 100 mg androcur per dag. Ik heb begrepen dat die dosis in vergelijking met andere landen erg hoog is. Tegenwoordig beginnen ze standaard met 50 mg per dag. De problemen met de Dianepil zijn al langer gaande, volgens mij al sinds de jaren 80. Toen is dat middel van de markt gehaald als anticonceptiepil en opnieuw teruggebracht als middel tegen overbeharing en acne. Al bleven veel huisartsen de diane voorschrijven als anti-conceptie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Alice

Bericht door Alice »

Ik denk dat je wel eerst via je huisarts moet voor een verwijs voordat je de endocrinoloog kunt zien.

De voorgeschreven standaard dosis Androcur jojode in de loop van de jaren van 50 tot 100mg net naar wat ze wilden onderzoeken. Over labrats gesproken.
Dat er bijwerkingen waren bij gebruik Androcur was natuurlijk altijd al bekend maar omdat het langere tijd in gebruik is zijn er meer bijwerkingen aan het licht gekomen. Maar normaal is de voorgeschreven dosis niet schadelijk, bij patiënten met prostaatkanker wordt 200mg voorgeschreven.

De moeilijkheden, trombose, met de Dianepil kwam door de combinatie van de 2 stofjes die er in zitten. De pil bestaat uit 2 mg cyproteronacetaat en 35 microgram ethinylestradiol per tablet. De grote boosdoener is de eihinylestradiol waar de, schadelijke, werking nog versterkt wordt door toevoeging van cyproteronacetaat (Androcur).

Wat ik zo verneem is het met de patiënten voorlichting, communicatie, nazorg door de VUA niet veel veranderd, je moet zelf enig onderzoek doen.
En inderdaad de toenmalige chirurg was faliekant tegen genitale ontharing. Waarom???

Je durft niet te minderen met gebruik Androcur maar zou het een idee zijn om er over na te denken om op een andere wijze je overbeharing te lijf te gaan bv. met laser. De combinatie Androcur, hoeveelheid, tijdsduur vraagt om moeilijkheden.

Mooi dat je ons op de hoogte wil houden, hoop dat alles goed gaat en dat de oorzaak spoedig gevonden wordt en makkelijk verholpen kan worden.
Succes.
Alice;
"Computer Says No"