Houden jullie rekening met alcohol i.v.m. de medicijnen?

Raisa

Re: Houden jullie rekening met alcohol i.v.m. de medicijnen?

Bericht door Raisa »

Veronica schreef:
Raisa schreef:Wij houden er niet echt rekening mee, behalve dat we thuis vaak een biertje delen ipv elk een eigen nemen omdat alcohol nu een veel sterkere impact op ons heeft.
Waarom heeft dat grotere impact dan?
Ik denk omdat onze lever minder kan verwerken door de hormonen. We merken iig dat we veel sneller aangeschoten raken dan voor we met hormonen begonnen.
Veronica

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:
Veronica schreef:
Raisa schreef:Wij houden er niet echt rekening mee, behalve dat we thuis vaak een biertje delen ipv elk een eigen nemen omdat alcohol nu een veel sterkere impact op ons heeft.
Waarom heeft dat grotere impact dan?
Ik denk omdat onze lever minder kan verwerken door de hormonen. We merken iig dat we veel sneller aangeschoten raken dan voor we met hormonen begonnen.
Aha, dat klopt inderdaad.

Maar in dat geval geldt dat dus ook voor eten dat zwaarder US voor je lever.
Afbeelding
J1nny

Bericht door J1nny »

Eens in de paar maanden met een speciale gelegenheid een rood portje.
Vroeger gemiddeld 7 pilsjes op een avond met nog wat andere zooi erbij.
Roken, mooie zomeravond, tuinkachel knapperend en windstil, sterretjes aan de hemel, ja, dan wil ik soms nog wel eens een echt goede sigaar opsteken, zolang de voorraad strekt.
Komt neer op een a twee per jaar.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik drink geen druppel alcohol, Ik rook niet, gebruik geen drugs, eet geen vlees, maar voor de rest leef is enorm ongezond... Moet het compenseren he! :fpalm:
“good enough”
J1nny

Bericht door J1nny »

Alcohol, heel soms, (speciale gelegenheid, etentje, feestdagen)
Drug, nooit gedaan
Roken, zie boven, zeer speciale gelegenheid.
Vlees, zonder ga ik echt dood.... :mrgreen:
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik houd geen rekening met medicatie als ik alcohol drink. Maar ik drink dan sowieso al weinig. Eigenlijk alleen sociaal en heel soms bij het eten. Dan blijft het meestal bij twee glazen op een avond. Vier als het erg gezellig is, maar daar houdt het echt op. Komt zo maandelijks een keer voor, soms twee keer in een maand.

Ik heb niet gemerkt dat ik minder goed tegen alcohol kan of sneller dronken word. Ja, het gaat wel sneller dan in mijn studie- en horecaleven, maar dat het sneller gaat heeft dan meer te maken met 10 jaar lang zo weinig drinken als ik hierboven beschrijf.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Een tijdje geleden kwam ik weer eens in een café. Daar bleek helaas geen alcoholvrij bier, of een ander fatsoenlijk en smaakvol alternatief voor alcoholhoudende drank te zijn. Dat vind ik toch weer jammer, want ik geniet graag van een lekker drankje wanneer ik een avond uit ben. Dat werkt bij mij stemmingsverhogend. Met alcohol gaat dat stemmingsverhogende echter niet meer zo goed. Ik ben het zo gewend geraakt om dat bijna niet meer te drinken, waardoor ik er waarschijnlijk niet meer tegen kan.

Nu staat er in de zaterdagbijlage van Het Parool altijd een rubriek "De Servicepolitie". Daar kan je het melden als er iets niet goed gaat in de horeca. Dus ik had contact met ze opgenomen en daarna werd ik al snel gebeld door een journalist, met dit als resultaat:
Afbeelding
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Danielle

Bericht door Danielle »

Nog nooit last gehad van 'kinderachtige glazen' als ik ergens frisdrank bestel en heb me nog nooit gebonden gevoeld aan cola.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Fay

Bericht door Fay »

Vandaag gemerkt dat ik me beter voel als ik niet drink, bevrijdingsfeest den bosch, vooral prettig gewoon helder te zijn, nu was ik al niet zon drinker meer op enkele excessen na, als ik ga drinken dan houdt ik ook niet snel meer op, maar dit bevalt me wel

Het alternatief was sinas - idd, 2 glazen max - en voor de rest water

Fay
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

flesje rode wijn vanavond.. goed voor de lever :P