bol.com reclame

Nieuwsberichten
Holden

bol.com reclame

Bericht door Holden »

Zag gister deze reclame op TV. Best wel subtiel maar spreekt duizend woorden zou ik zeggen. Wel een duidelijke stand van een heel groot concern. Langzamerhand wordt het gewoon (helemaal) geaccepteerd :-). Bij de 17 seconden-mark zie je waar ik het over heb.

https://www.youtube.com/watch?v=vGaV0h4vFeA
alida

Re: bol.com reclame

Bericht door alida »

Holden schreef:Zag gister deze reclame op TV. Best wel subtiel maar spreekt duizend woorden zou ik zeggen. Wel een duidelijke stand van een heel groot concern. Langzamerhand wordt het gewoon (helemaal) geaccepteerd :-). Bij de 17 seconden-mark zie je waar ik het over heb.

https://www.youtube.com/watch?v=vGaV0h4vFeA
Hij was ook in deze thread opgedoken. Maar inderdaad hoopgevend. :)
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Ik zag de reclame gisterenavond ook voor het eerst. Mijn eerste reactie was positief en is dat nog steeds. Maar laten we niet vergeten dat ook deze reclame wordt gedreven door een oer-Hollandse koopmansgeest ;) Kennelijk zijn wij ook een interessante doelgroep voor Bol.com :lol:
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Danielle

Bericht door Danielle »

Mellaney schreef: Maar laten we niet vergeten dat ook deze reclame wordt gedreven door een oer-Hollandse koopmansgeest
Je punt is? Als een beetje Hollandse koopmansgeest de bewustwording in de maatschappij een duwtje de goede kant op kan geven, dan is daar niets mis mee. Ongeacht of het motief het aanspreken van de transdoelgroep is of meer aandacht bekendheid vergaren. Ik vermoed het laatste, al zal het me niets verbazen als er bij de opdrachtgever of het bureau ook een klein beetje maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel heeft meegespeeld.

Het reclamebureau dat deze commercial heeft gemaakt probeert in hun reclames iets te stoppen wat opvalt, en discussie opgang brengt. In het tijdperk van sociale media is het natuurlijk heel interessant om iets opvallends te doen met de kans dat er veel over gesproken wordt. Met een beetje geluk gaat zo'n filmpje nog Viral ook. Dit is ook het bureau dat die 'Tweede kans' reclames heeft bedacht. (Jongeman graait in een bar het ijs uit het drankje van een vrouw en slaat het stuk op de bar met de openingszin: "Zo, het ijs is gebroken.) Ironisch genoeg weet iedereen met wie ik het erover heb gehad welke reclame ik bedoel, maar niet voor welk bedrijf het is. Ik ook niet trouwens, dat was blijkbaar niet hun beste commercial.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Danielle schreef:
Mellaney schreef: Maar laten we niet vergeten dat ook deze reclame wordt gedreven door een oer-Hollandse koopmansgeest
Je punt is? Als een beetje Hollandse koopmansgeest de bewustwording in de maatschappij een duwtje de goede kant op kan geven, dan is daar niets mis mee. Ongeacht of het motief het aanspreken van de transdoelgroep is of meer aandacht bekendheid vergaren. Ik vermoed het laatste, al zal het me niets verbazen als er bij de opdrachtgever of het bureau ook een klein beetje maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel heeft meegespeeld.

Het reclamebureau dat deze commercial heeft gemaakt probeert in hun reclames iets te stoppen wat opvalt, en discussie opgang brengt. In het tijdperk van sociale media is het natuurlijk heel interessant om iets opvallends te doen met de kans dat er veel over gesproken wordt. Met een beetje geluk gaat zo'n filmpje nog Viral ook. Dit is ook het bureau dat die 'Tweede kans' reclames heeft bedacht. (Jongeman graait in een bar het ijs uit het drankje van een vrouw en slaat het stuk op de bar met de openingszin: "Zo, het ijs is gebroken.) Ironisch genoeg weet iedereen met wie ik het erover heb gehad welke reclame ik bedoel, maar niet voor welk bedrijf het is. Ik ook niet trouwens, dat was blijkbaar niet hun beste commercial.
Mijn punt is dat ik de reclame positief vind, maar dat ik er desondanks ook de betrekkelijkheid van inzie (that's all :) ).
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Janna

Bericht door Janna »

Ik heb de reclame nu een paar keer gezien. De eerste keer twijfelde ik nog of ik het goed had gezien, maar de tweede keer was het wel duidelijk. Ik vind het wel mooi dat het er zo bij past. Maar het meest getroffen werd ik door de term 'beginnende vrouw'. Mooi om het zo te zien. Die ga ik onthouden! :)
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
willah

Bericht door willah »

he eindelijk iets positiefs,heel goed van bol.com.
zouden ze meer moeten doen in nederland.
in italie en spanje worden de beeldschoonste transen van stal gehaald om een auto aan te prijzen.
Janna

Bericht door Janna »

Afgelopen week heb ik mijn twee jongste broers verteld van mijn transgender-zijn. Een van hen werkt bij... Bol.com. Ik had dus een mooie ingang om het te vertellen. :)

Ze pakten het trouwens allebei goed op. Verrast en geïnteresseerd, en zeker niet veroordelend. Weer een stapje verder.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.