Dank je wel voor je antwoord DaniélaDaniéla schreef:Hai Robyn
In mijn geval moest ik een eenmalige eigen bijdrage betalen (€100,-) voor de diagnostiek en ca. €7.500,- voor de srs, maar over dat bedrag is mijn advocaat nog aan het procederen via een rechter. De epilatie en de HRT worden wel volledig vergoed. (worden uiteraard wel verrekend met je eigen risico) Hoe het zit met logopedie en andere aanverwante trajecten weet ik niet, die heb ik nooit hoeven te volgen.
Liefs Daniéla
VUmc: Patiëntenstop opgeheven
-
Robyn
Re: VUmc: Patiëntenstop opgeheven
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
LisaM
Het grootste verschil is dat je bij het PIG wél psychologische begeleiding krijgt, en bij het VU alleen je vlees gekeurd wordt of je de operatie aankunt. Bij het VU krijg je een paar diagnostische gesprekken, een groen licht en dan wordt je maar de maatschappij ingeflikkerd... Niet mijn idee van psychologische begeleiding...Daniéla schreef:Hai Robyn
Buiten dat, als ze inderdaad maar 1 traject vergoeden dan komt het aan op de grootste verschillen tussen de P.I.G. en het VUmc/UMCG. Bij het VUmc en het UMCG wordt het meeste voor je geregeld en wordt 'alles' volledig vergoed. Bij de P.I.G. moet je veel zelf regelen (ze hebben inmiddels wel een aantal meewerkende endocrinologen in hun bestand staan waar ze je naar kunnen verwijzen), moet je voor de srs uitwijken naar het buitenland en wordt niet alles volledig vergoed.
Toch iets om goed over na te denken...
Liefs Daniéla
-
Veronica
Klopt maar dat is voor de 1 beter dan de ander, ik ben blij dat VU makkelijk deed want voor mij was het 100% zeker, iedere gesprek was 1 te veel.LisaM schreef: Het grootste verschil is dat je bij het PIG wél psychologische begeleiding krijgt, en bij het VU alleen je vlees gekeurd wordt of je de operatie aankunt. Bij het VU krijg je een paar diagnostische gesprekken, een groen licht en dan wordt je maar de maatschappij ingeflikkerd... Niet mijn idee van psychologische begeleiding...
Maar stel dat iemand wel degelijk echt die psychologische begeleiding nodig heeft, dan schiet de VU inderdaad te kort op dat gebied.
-
Fay
Voordeel van het vu is dan dat je ze gewoon de maatschappij in 'flikkeren', weinig om handen verder aan uitleg hoe je het aanpakt uitzoekt ed, kan voor de 1 een gemis zijn, ik vindt dat wel prettig, hoe minder bemoeienis hoe beter
Fay
Fay
-
intrans
Goed nieuws om te horen dat de deuren weer open zijn voor mensen.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Een aantal jaren geleden wilde ik graag weten of ik een tikje gestoord was of dat ik wellicht transseksueel was. Ik had me ingelezen en meldde me daarom aanvankelijk bij de PIG aan. Mijn vraag werd serieus behandeld en ik heb er tientallen uren doorgebracht. Conclusie: maak je geen zorgen; je bent gewoon een trans.
Organisatorisch ging er toen nogal wat mis bij de PIG en dat heeft me ook wel geld gekost omdat ze niet de juiste contracten bleken te hebben met mijn verzekeraar.
Aangemeld bij het VUmc, dus. Naast de psychologische testen bleken drie gesprekken met een psycholoog voldoende om een gelijkluidende conclusie te trekken. Apart wel, eigenlijk.
Ze hebben beiden zo hun voor- en nadelen. Vast staat dat de PIG in de begeleiding heel veel meer doet dan het VUmc.
Ik heb een beetje angst dat het VUmc van de PIG graag een soort franchise zou willen maken, maar ik heb voldoende vertrouwen in Tanja, dat zij de positie van de PIG zal weten te behouden.
Organisatorisch ging er toen nogal wat mis bij de PIG en dat heeft me ook wel geld gekost omdat ze niet de juiste contracten bleken te hebben met mijn verzekeraar.
Aangemeld bij het VUmc, dus. Naast de psychologische testen bleken drie gesprekken met een psycholoog voldoende om een gelijkluidende conclusie te trekken. Apart wel, eigenlijk.
Ze hebben beiden zo hun voor- en nadelen. Vast staat dat de PIG in de begeleiding heel veel meer doet dan het VUmc.
Ik heb een beetje angst dat het VUmc van de PIG graag een soort franchise zou willen maken, maar ik heb voldoende vertrouwen in Tanja, dat zij de positie van de PIG zal weten te behouden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Anon20180730
het VU heeft me destijds in de diagnosefase aangeboden dat ik ook lokaal GD gesprekken met een psycholoog kon krijgen als daar behoefte aan was, zeg maar met iemand met wie ze samenwerken net als lokale logopedie.
-
Anon20180730
een bestuurslid van Transvisie benadrukte mij eens dat het PIG heel erg op zich zelf werkt en dus weinig samenwerkt met anderen
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat heet in de psychologie spiegelen. De PIG doet in feite al jaren niet anders dan samenwerken met anderen, in binnen- en buitenland. Tot nu toe wees het VUmc dat rigoureus van de hand omdat zij het kenniscentrum zouden zijn. Door de minister aangewezen en zo.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Janna
Ik begreep van Alwin dat Assen (zijn nieuwe werkplek) wel gaat samenwerken met de VU en met Groningen. Er is hoop! 
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.