Zelf permanent ontharen (elektrolyse)

leonie
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Zelf permanent ontharen (elektrolyse)

Bericht door leonie »

ik woon in Bretagne - frankrijk , en ben nu als laatste fase in men transitie ook bezig met ontharing van men baardje , en hier in frankrijk mag alleen bij wet een dokter(es) - dermatologe dit doen , ik laat me epileren bij een dokteres , en omdat ik hoog blond ben , is het electrisch epileren , en elke keer na een sessie heb ik wel wat gaatjes en zo , maar na 2 weken is alles mooi weg , ik heb aan de dokteres dit ook gevraagd of ik een slechte huid hiervan zou krijgen , en ze zei me , neen hoor , alles geneest perfect , en ik moet zeggen , met wat geduld is men huid terug perfect mooi .
Hier in Bretagne vraagt deze dokteres 40 € per keer , en de franse ziekenkas betaald 27 € terug , dus alles blijft betaalbaar .

Ik zou er ook niet zelf willen aan beginnen , of door iemand die niet gediplomeerd is , ik zeg altijd , schoenmaker blijf bij je leest , het gaat over je huid en dikwijls je gezicht , en dat is te waardevol om te experimenteren , vind ik
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik begrijp werkelijk niet waarom je dit zo graag zelf wilt doen... Sorry.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy

Bericht door Amy »

Barbarella schreef:Je moet het zelf weten. Ieder haartje dat je doet is een potetieel littekentje. Ook als je het door een ervaren iemand laat doen maar die kan het beter inschatten dan jijzelf. Kijk op marktplaats en koop een tweedehands apparaat dat tenminste het bedrag kost dat epilatie kost alleen dan het gedeelte dat door de verzekering vergoed hgaat worden in de toekomst. en als je donker haar hedt is electrische epilatie waarscijnlijk niet nodig. Dat en wat Jessy en Eveliene hebben gezegd

Veel geluk.

Barbarella
Wat bedoel je met vergoed gaat worden in de toekomst? De verzekering vergoed toch alleen ontharing in je gezicht? Mijn gezicht ga ik echt niet zelf doen.
Het gaat me om plekken die niet vergoed worden, bijvoorbeeld op je borst en buik ofzo. Hoe doen jullie dat dan, betaal je dat gewoon uit eigen portemonee? Of worden die haren zo dun door de hormonen dat je er niets meer aan hoeft te doen na een tijd?
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Oh dat veranderd de zaak.

Op de andere plaatsen, Ik heb niet heel erg veel borst haar, nauwelijks. Ook mijn oksels zijn niet heel erg behaard. Mijn borst(jes) scheer ik alleen als ik een tamlijk open top wil dragen.

Mijn armen scheer ik regematig. mijn benen zelden maar dat heeft met een ander huid dingesje te maken.

Ik denk dat je voor borst en buik het beste kunt laten waxen, eventueel kun je kijken wat een thuis apparaat voor IPL doet.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Wil ik me toch effe mee bemoeien.....
Lumea van philips is een top ipl apparaat voor thuis, niet de goedkoopste maar zeker wel de beste!
Heb hier zelf goede ervaringen mee voor de benen en bikinilijn. Haren komen in een soort slaapstand omdat ze ook niet claimen dat het om definitieve ontharing gaat, moet ik zeggen dat na ongeveer een half jaar de haren voor ongeveer 80% verdwenen zijn ook nog na een periode van 3 maanden! Dus al met al een perfect resultaat voor inhome Ipl!

Wou dit toch effe met jullie delen.

Groetjes Cher
Amy

Bericht door Amy »

Barbarella schreef:Oh dat veranderd de zaak.

Op de andere plaatsen, Ik heb niet heel erg veel borst haar, nauwelijks. Ook mijn oksels zijn niet heel erg behaard. Mijn borst(jes) scheer ik alleen als ik een tamlijk open top wil dragen.

Mijn armen scheer ik regematig. mijn benen zelden maar dat heeft met een ander huid dingesje te maken.

Ik denk dat je voor borst en buik het beste kunt laten waxen, eventueel kun je kijken wat een thuis apparaat voor IPL doet.

Barbarella
Ja dat is precies waar ik mee zit, open topjes en crop tops lijken me heel leuk. Ik heb daar ook niet zo veel haar maar wat er zit is erg donker dus vrij goed zichtbaar. Op andere plekken heb ik vooral blond haar en dat zie je toch niet tot zowat een week na het scheren. Waxen is wel een idee, bedankt voor de tip.
Amy

Bericht door Amy »

Cher schreef:Wil ik me toch effe mee bemoeien.....
Lumea van philips is een top ipl apparaat voor thuis, niet de goedkoopste maar zeker wel de beste!
Heb hier zelf goede ervaringen mee voor de benen en bikinilijn. Haren komen in een soort slaapstand omdat ze ook niet claimen dat het om definitieve ontharing gaat, moet ik zeggen dat na ongeveer een half jaar de haren voor ongeveer 80% verdwenen zijn ook nog na een periode van 3 maanden! Dus al met al een perfect resultaat voor inhome Ipl!

Wou dit toch effe met jullie delen.

Groetjes Cher
Bemoeien zou ik niet zeggen. Zo'n evaring is altijd welkom als je het mij vraagt, bedankt voor het delen. :)
Helaas valt dat apparaat een beetje buiten mijn budget op het moment. :P
Lise

Bericht door Lise »

Op Groupon op heb je beautyshops die ontharing aanbieden voor een veel veel lagere prijs dan op de website geadverteerd wordt. Misschien valt het dan nog steeds buiten je budget, maar het maakt het in ieder geval een stuk betaalbaarder.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Nieuwsgierig dat we waren hebben we toch zelf ook maar een elektrolyse apparaat van RIO gekocht waar we eens fijn mee gaan experimenteren. Ja ik weet dat ik het zelf heb afgeraden maar de beschrijving van de fabrikant maakt het zo interessant om het toch uit te proberen en zo'n apparaatje is goedkoper dan met z'n tweetjes uit eten gaan. Ik zal vier dagen een paar cm baard van witte haartjes laten staan en dan gaan we kijken of het ook echt werkt of dat het afgegeven stroompje te licht is. Uiteraard zal ik hier komen vertellen hoe en wat er gebeurd is.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Op schaamhaar werkt het prettig, je trekt de haartjes uit zonder dat het ook maar enige pijn doet. Nou mijn kleine stukje baard nog wat laten groeien waar het het meest wit is want dat schiet niet echt op. Dit systeem werkt niet met een naald maar met een pincet die warmte afgeeft aan het haar waarna je het haartje pas mag uittrekken zodra het apparaatje een piepje geeft. Ik weet nog niet wat ik er vn moet denken maar pijnloos schaamhaar epileren met een pincet maakt me voorlopig toch blij.