Dat is dus nog duurder dan de rechtbank, briljant plan. De zorgverzekeraars betalen het VU niet meer, dus gaan ze het nu maar bij de klanten halen...Kosten verklaring transgender en deskundigenbeoordeling
- Kosten administratief afgeven verklaring transgender: €65
- Kosten deskundigenbeoordeling: €250
geslachtswijziging GBA
-
LisaM
Re: geslachtswijziging GBA
-
Veronica
Die 250 euro is voor mensen die NIET bij het VU zitten.LisaM schreef:Dat is dus nog duurder dan de rechtbank, briljant plan. De zorgverzekeraars betalen het VU niet meer, dus gaan ze het nu maar bij de klanten halen...Kosten verklaring transgender en deskundigenbeoordeling
-
Danielle
Maar het scheelt de kosten van een advocaat. Nu nog afwachten wat de gemeentelijke leges gaan worden. Zal vast niet gratis gaan worden, al is de aangifte van een geboorte ook zonder kosten, dit zit toch een beetje in hetzelfde straatje. Zoals het er nu uitziet kost het me zo'n 100 euro: € 65 verklaring, € 7,50 pasfoto's, € 28 ID-kaart en nog een paar euro voor een treinkaartje naar mijn geboortegemeente.LisaM schreef:Dat is dus nog duurder dan de rechtbank, briljant plan. De zorgverzekeraars betalen het VU niet meer, dus gaan ze het nu maar bij de klanten halen...Kosten verklaring transgender en deskundigenbeoordeling
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Sabrina40
Maar ook voor die mensen is een bedrag van EU 250,-- , met name als zij middels een uittreksel uit het geboorteregister en kopieën van paspoort en rijbewijs keihard kunnen aantonen dat hun gevoelens reeds zeer vele jaren DUURZAAM zijn gebleken, natuurlijk ook gewoon belachelijk. Volgens de nieuwe wet BW 1:28 hoeft zo'n deskundige uitsluitend zijn hand in het vuur te steken voor de duurzaamheid van de door betrokkene zelf verklaarde gevoelens. Dat is natuurlijk totaal iets anders dan of deze betrokkene zich inderdaad volgens psychische maatstaven een man of vrouw in het verkeerde lichaam voelt.Veronica schreef:Die 250 euro is voor mensen die NIET bij het VU zitten.LisaM schreef:Dat is dus nog duurder dan de rechtbank, briljant plan. De zorgverzekeraars betalen het VU niet meer, dus gaan ze het nu maar bij de klanten halen...Kosten verklaring transgender en deskundigenbeoordeling
Laatst gewijzigd door Sabrina40 op 12 jun 2014, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Veronica
Tja ik sla de id kaart over, een NL nationaliteit dan vraag ik mij af hoeveel het mij gaat kosten.Danielle schreef:Maar het scheelt de kosten van een advocaat. Nu nog afwachten wat de gemeentelijke leges gaan worden. Zal vast niet gratis gaan worden, al is de aangifte van een geboorte ook zonder kosten, dit zit toch een beetje in hetzelfde straatje. Zoals het er nu uitziet kost het me zo'n 100 euro: € 65 verklaring, € 7,50 pasfoto's, € 28 ID-kaart en nog een paar euro voor een treinkaartje naar mijn geboortegemeente.
Alles op z'n tijd.
-
LisaM
Ik kan telluh hoor: €65 + €250 = €315 ...Veronica schreef:Die 250 euro is voor mensen die NIET bij het VU zitten.LisaM schreef:Dat is dus nog duurder dan de rechtbank, briljant plan. De zorgverzekeraars betalen het VU niet meer, dus gaan ze het nu maar bij de klanten halen...Kosten verklaring transgender en deskundigenbeoordeling
Da's dus meer dan de €275 kosten van de rechtbank, die rechtbank papieren kun je overigens prima zelfmaken. Heb ik ook gedaan, en de advcaat heeft ze letterlijk alleen naar de rechtbank gestuurd die ze heeft goedgekeurd. Advocaat koste mij minder dan de rechtbank...
Het psychologen tarief van het VU is dus €250 per uur, leuk tarief!
-
Veronica
-
LisaM
Nee, bij mij zijn de kleine schaamlippen niet afgestorven...Veronica schreef:Blijkbaar zit je dan niet bij VU, dan snap ik je punt wel.
-
Arike
maar voor de advocatenkosten kon je een toevoeging krijgen als je een laag inkomen had... dan betaalde je alleen een heel lage eigen bijdrage...Danielle schreef:Maar het scheelt de kosten van een advocaat. Nu nog afwachten wat de gemeentelijke leges gaan worden. Zal vast niet gratis gaan worden, al is de aangifte van een geboorte ook zonder kosten, dit zit toch een beetje in hetzelfde straatje. Zoals het er nu uitziet kost het me zo'n 100 euro: € 65 verklaring, € 7,50 pasfoto's, € 28 ID-kaart en nog een paar euro voor een treinkaartje naar mijn geboortegemeente.LisaM schreef:Dat is dus nog duurder dan de rechtbank, briljant plan. De zorgverzekeraars betalen het VU niet meer, dus gaan ze het nu maar bij de klanten halen...Kosten verklaring transgender en deskundigenbeoordeling
die 250 betaalt iedereen die niet in vu traject zit, ook al zit je onder bijstandsniveau...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Sabrina40
En dat is natuurlijk helemaal schrijnend, als mensen met objectieve feiten al kunnen aantonen, dat hun gevoelens duurzaam zijn.Arike schreef:Danielle schreef:die 250 betaalt iedereen die niet in vu traject zit, ook al zit je onder bijstandsniveau...