Hersenen jongeren met genderdysforie hebben kenmerken van a

Veronica

Re: Hersenen jongeren met genderdysforie hebben kenmerken va

Bericht door Veronica »

Janneke schreef:Tja, over het hoe en wat weet ik het ook niet maar voor sommige afwijkingen of ziekten zou het heel erg wenselijk zijn om dan tot een abortus te besluiten.
Mee eens, soms moet ik echt huilen als ik kinderen zie met ernstige afwijking of ziekte, die kinderen zullen nooit een normaal leven kunnen leiden.

Maar dan doel ik op lichamelijk of genetisch aspect.
Afbeelding
Claire

Bericht door Claire »

Janneke schreef:Tja, over het hoe en wat weet ik het ook niet maar voor sommige afwijkingen of ziekten zou het heel erg wenselijk zijn om dan tot een abortus te besluiten.
Vind ik een beetje eng dit.
Want wie gaat dan bepalen wanneer een afwijking of ziekte ernstig genoeg is?
En wanneer eindigt dit bij blauwe ogen? Jongen? Meisje?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Erik_Ezrin

Bericht door Erik_Ezrin »

Er zijn momenten in mijn leven geweest dat ik wenste nooit geboren te zijn, maar nu ben ik daar wel heel dankbaar en blij voor... ik zou het erg jammer vinden als transgender kinderen dan massaal geaborteerd gaan worden. Ik vind dat je alleen tot abortie over mag gaan als 1) de zwangerschap niet wenselijk was (verkrachting, 'ongelukje', etc.) en dan zo vroeg mogelijk aborteren, of 2) als het kind geen gelukkig/goed leven kan leiden en bv altijd pijn zal hebben of ziek zal zijn (dus niet iemand met een hazenlip of syndroom van down, of andere "milde" aandoeningen). Al dat dit natuurlijk een erg moeilijk vast te stellen scheidslijn is... :s tricky stuff. Yup.
Janneke

Bericht door Janneke »

Het is een hellend vlak en etisch ligt het moeilijk. Stel dat ik als ouder voor de keuze zou staan en zeker weten een trans kind te krijgen dan kies ik onmiddelijk voor abortus.
Veronica

Bericht door Veronica »

Janneke schreef:Het is een hellend vlak en etisch ligt het moeilijk. Stel dat ik als ouder voor de keuze zou staan en zeker weten een trans kind te krijgen dan kies ik onmiddelijk voor abortus.
Maar dat is psychische vlak, aj daar zou ik niet over beslissen, is net als "misschien heeft uw kind down" op psychische vlak zou dat te vaak misschien zijn, dus het kind kan even goed "normaal" zijn.

Als het kind zonder benen zou geboren worden of dergelijke, ja dan zou ik als ouder die lijden willen voorkomen.

*normaal in ogen van deze maatschappij, normaal bestaat niet omdat normaal een iets is dat qua mening wat normaal is per persoon verschilt, en omdat iedereen een andere mening heeft wat normaal is, bestaat normaal in mijn ogen niet.
Afbeelding
Eveliene

Bericht door Eveliene »

In principe ben ik tegen het afbreken van een zwangerschap maar er zijn momenten dat je er niet aan ontkomt. Een kind met een lage overlevingskans en weinig kans op enige levensvreugde kan ik me nog indenken maar verder is er helemaal niks waarbij ik een zwangerschap zou afbreken. Een kind met het syndroom van Down is ook een kind en niks minder waard dan welk kind dan ook, een transgender kind zou bij mij ook heel erg welkom zijn.

Net als Claire al zegt, het is eng.
Ten eerste omdat begrippen meestal opgerekt word en grenzen worden opgeschoven en ten tweede.. Wie gaat wat bepalen?? Overheid, Familie, Artsen of verzekeringen?
Best eng als straks een verzekeraar bij voorbaat al gaat zeggen dat je kind niet mag leven omdat het hun teveel geld gaat kosten, ik moet er werkelijk niet aan denken.
Janneke

Bericht door Janneke »

Ik dat als we de zorg betaalbaar willen houden dat het niet anders kan dan dat we ervoor zorgen dat er mensen geboren worden die vanaf de geboorte hoge zorgkosten veroorzaken. Het zal nu nog een probleem zijn maar het zal een feit worden dat in de nabije toekomst dit soort selectie criteria gaan worden toegepast. Net zo goed als dat er geen zorg meer wordt verleend aan mensen boven een bepaalde leeftijd en verwijdbare ziektes.
alida

Bericht door alida »

De gedachte dat ik nooit geboren had moeten worden - nee, daar kan ik niet bij. Ik hou zo ontzettend van het leven, ondanks alle depressies.