Definitief ontharen IPL

Veerle Mertens

Definitief ontharen IPL

Bericht door Veerle Mertens »

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met IPL (Intense Pulse Light) voor het definitief ontharen van de baardstreek? Of dat er
andere alternatieven zijn waar jullie over te spreken zijn. Met mijn huidskleur heb ik met IPl sowieso meer behandelingen nodig, en dan is het
de vraag of het goed werkt.
Veronica

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Veronica »

Zou laseren niet slimmer zijn dan?

Je hebt wel donkere beharing neem ik aan?
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

O.a. Hier en Hier kan je over dit onderwerp alvast wat lezen Veerle. Links en rechts zal er vast nog wel meer over terug te vinden zijn.

x'jes en liefs
Daniéla
Veerle Mertens

Bericht door Veerle Mertens »

Veronica schreef:Zou laseren niet slimmer zijn dan?

Je hebt wel donkere beharing neem ik aan?
Klopt t nadeel bij IPL is dat ze m dan zo laag moeten stellen
Om te voorkomen dat t pigment er uit geslagen wordt dat het resultaat
Onzeker is. Vaak doet men dat af van de donkere huid heeft meer behandelingen nodig
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb me nooit zo met de gebruikte techniek e.d. van epilatie beziggehouden maar dat met die donkere huid, dat daarom meer behandelingen nodig zouden zijn geloof ik inderdaad ook niet Veerle. Dat heeft volgens mij alleen invloed op de zichtbaarheid van de haartjes... :?

x'jes en liefs
Daniéla
Erica U

Bericht door Erica U »

Ik wil je adviseren naar een erkend bedrijf te gaan die bij de anbos (brancheorganisatie) een certificatie heeft om laser of IPL uit te voeren!

Gr Erica
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik zou hetzelfde adviseren. Stel je vragen daar, die mensen weten waarover ze praten en kunnen advies geven welke behandeling voor jou het meest geschikt is en waarom.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Naidje

Bericht door Naidje »

Ik heb ook een wat donkerdere huidskleur en ben ook IPL aan het doen. Heb er nu 4 behandelingen op zitten. Vrijdag de 5e. Ik merk onder m'n kin op m'n nek en op m'n wangen het meeste effect. Daar zijn nog maar een paar plukjes haar die zichtbaar terug komen. Op m'n bovenlip heeft het ook redelijk goed effect, maar dat begon ik pas te merken na de 3e behandeling. Op m'n kin heeft het vrijwel niks gedaan. Da's altijd het meest pijnlijke, maar ik heb daar nog absoluut geen verschil gemerkt.
Ik zit serieus te overwegen om naar laser over te stappen, maar IPL is wel een stuk betaalbaarder van afspraak tot afspraak. Ik heb nog geen diagnose, dus ik kan het nog niet vergoed krijgen, dus da's voor mij wel een belangrijke factor die meespeelt. Ook neem ik nog geen hormonen, dus dat werkt me ook nog een beetje tegen.

Als met al ben ik wel tevreden met IPL, maar het gaat erg langzaam. Als ik laserbehandelingen kan vinden voor een soortgelijke prijs dan stap ik daarop over.
Erica U

Bericht door Erica U »

Ik zelf kan geen IPL omdat ik veel grijs haar heb. Ik denk dat een deel met laser zal kunnen en de grijze met elektrische epileren!
Veronica

Bericht door Veronica »

Erica U schreef:Ik zelf kan geen IPL omdat ik veel grijs haar heb. Ik denk dat een deel met laser zal kunnen en de grijze met elektrische epileren!

Ahh elektrisch epileren, heerlijke marteling (zo noem ik dat) en dan vooral op de bovenlip.

Al werkt dat het beste van de 3, het is tegelijk het meest pijnlijke en tijdrovende.
Afbeelding