geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Claire

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Claire »

Sabrina40 schreef:Mogelijk is het zinvol, als meer transgenders zo'n vraag indienen.
Mee eens niet afwachten maar mailen!
Ik heb nu ook naar Almere gemaild met de vraag: Als ik 's ochtends in Barneveld mij gegevens laat aanpassen of dat het 's middags in BRP staat en ik afspraak kan maken voor het rijbewijs en paspoort.
Laatst gewijzigd door Claire op 23 jun 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Dat zou echt nuttige informatie zijn...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Zojuist kreeg ik nadere informatie door van mijn geboortegemeente Den Haag. Voor een aanvraag geslachtswijziging en eventuele voornaamswijziging moet een aanvraagformulier op hun website worden ingevuld en de deskundigenverklaring per post naar hen worden opgestuurd. De aanvraag wordt in hun backoffice behandeld en een gang naar hun gemeentehuis is daarbij dus niet van toepassing.

Dat aanvraagformulier wordt pas op hun website geplaatst nadat de herziene wet BW 1:28 formeel (in de Staatscourant) is gepubliceerd. Dit kan soms slechts luttele dagen, voor het van kracht worden van een nieuwe wet, het geval zijn. Ik kreeg wel reeds de exacte pagina op hun website en heel gedetailleerde adresgegevens, waar die deskundigenverklaring naar moet worden opgezonden, door.

Ik kreeg niet de indruk dat zij daarbij ook nog eerst moeten wachten op de publicatie in het BIG register van de deskundigen, die bevoegd zijn om zo'n deskundigenverklaring af te geven.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

maak een kopie van je deskundigenverklaring en stuur die op. NOOIT JE ORIGINEEL OPSTUREN!! Als het via de post kwijtraakt kan je je aanpassing in het GBA vergeten.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Vanochtend had ik telefonisch contact met het stadhuis Amersfoort. Ik had een verzoekschrift gestuurd aan het College van B&W en daar is al drie weken lang geen enkele reactie op geweest. PostNL kreeg de schuld. Die schijnen niet te deugen. Het advies was: dien het verzoekschrift nogmaals in, maar nu aan de balie. Dan ontvang ik direct een ontvangstbevestiging.
Mooie boel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Danielle

Bericht door Danielle »

Eva schreef:Vanochtend had ik telefonisch contact met het stadhuis Amersfoort. Ik had een verzoekschrift gestuurd aan het College van B&W en daar is al drie weken lang geen enkele reactie op geweest. PostNL kreeg de schuld. Die schijnen niet te deugen. Het advies was: dien het verzoekschrift nogmaals in, maar nu aan de balie. Dan ontvang ik direct een ontvangstbevestiging.
Mooie boel.
Ik heb steeds contact gehad met de afdeling Burgerzaken zaken van de gemeente Amersfoort. Die waren uiterst behulpzaam en stelden zelf al voor om alvast een afspraak te maken.
Mijn transitieblog: Fading Gender
jacqueline

Bericht door jacqueline »

zodra ik die deskundigenverklaring heb ga ik ook persoonlijk naar het gemeentehuis in amersfoort.
Claire

Bericht door Claire »

Vers uit Barneveld: Wel is het zo dat de wijziging op z'n vroegst de volgende dag in de BRP verwerkt is.
Bij ons gaan de berichten 's avonds om 21.00 uur de deur uit, ligt er een beetje aan wanneer dat bij Almere binnen komt.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Silvia

Bericht door Silvia »

las deze op FB , een vriendin was naar VU en vroeg erover :

veranderen van je geslacht op je geboorte register,
Eerst over de deskundigen verklaring via het vu :
Als je al in behandelling bij het vu bent de de afgelopen 6 maanden daar geweest bent kost deze verklaring je 65 euro.
Als je geen 6 maanden mer daar bent geweest kost dit je 315 euro.
Geslachts en naams verandering in je geboorte register kost helemaal niks, Dit is een officieel document. Dit zei de gemeente waar mijn register ligt. Daar laat je dit ook veranderen.
Dan moet je naar de gemeente gaan waar je nu woont en een nieuw paspoort,idkaart, rijbewijs aanvragen. Die prijzen liggen per gemeente anders. Ik zelf heb een id kaart en kost in mijn gemeente 52,10 om die te vervangen.
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Danielle

Bericht door Danielle »

Een identiteitskaart kost maximaal 29 Euro (28 en wat centen) en mag nooit meer kosten dan dat. De maximumprijzen zijn opgelegd door het ministerie van Binnenlandse zaken.
Mijn transitieblog: Fading Gender