geslachtswijziging GBA
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: geslachtswijziging GBA
Nou ik kom er ook aan, al heb ik dan een van de eerste 'onafhankelijke deskundigen'-verklaringen. Kijken wat ze er mee doen. Het CIBG is nog niet zo ver...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
jacqueline
Er zijn wat complicaties: Op facebook las ik een verhaal van iemand die in Den Bosch aan kwam met een deskundigenverklaring van de vu...en die ambtenaar wou het niet eerder in behandeling nemen voordat ze een bewijs hadden dat die psycholoog daar de cursus gevolgd had. Jos Megens kon ze dat natuurlijk niet geven dus kreeg de desbetreffende persoon dus geen verandering in de geboorteakte. Ik hoop niet dat zich dit als een olievlek door nederland gaat verspreiden
-
Emma
- Beheerder
Met andere woorden dat register is hoogst noodzakelijk. Ik heb vanochtend nog maar eens met Rotterdam gebeld en zonder register geen wijziging met een verklating van Alwin of Tanja. VUmc, UMCG en LUMC accepteren ze wel.
De wijziging komt wel meteen in de BRP terecht en wordt 's avonds via het berichtenverkeer aan de woongemeente doorgegeven.
De wijziging komt wel meteen in de BRP terecht en wordt 's avonds via het berichtenverkeer aan de woongemeente doorgegeven.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Anon20180501
In mijn geval rest me dan sliploos een tipje van mijn rokje oplichten voor een gemeenteambtenaar...
Het antwoord van de gemeente weet ik al; "U bent een illegale mens..!"
Liefs Daniéla
Het antwoord van de gemeente weet ik al; "U bent een illegale mens..!"
Liefs Daniéla
-
Sarah
Ik heb mijn naam en geslacht gewijzigd in het BRP en kan vrijdag mijn nieuwe paspoort ophalen
Wel kwam ik nog ergens achter wat misschien handig is om te weten voor sommige mensen hier. Blijkbaar betekend het feit dat de gegevens in het BRP aangepast worden niet meteen dat die gegeven ook bij je ouders veranderen. Die hebben dan dus nog de oude naam en het oude geslacht van hun kind in de gegevens staan. Dit kan ook alleen veranderd worden met schriftelijke toestemming van de betreffende ouder. Ik heb net contact gehad met de gemeente waar mijn vader woont en wordt morgen terug gebeld over hoe het precies in zijn werk zal gaan maar ik dacht ik laat het even weten.
Wel kwam ik nog ergens achter wat misschien handig is om te weten voor sommige mensen hier. Blijkbaar betekend het feit dat de gegevens in het BRP aangepast worden niet meteen dat die gegeven ook bij je ouders veranderen. Die hebben dan dus nog de oude naam en het oude geslacht van hun kind in de gegevens staan. Dit kan ook alleen veranderd worden met schriftelijke toestemming van de betreffende ouder. Ik heb net contact gehad met de gemeente waar mijn vader woont en wordt morgen terug gebeld over hoe het precies in zijn werk zal gaan maar ik dacht ik laat het even weten.
-
Emma
- Beheerder
Aan het einde van het jaar gaat dat automatisch en moet de betrokkene zelf bezwaar maken als dat niet de bedoeling is....
https://www.nvvb.nl/sites/default/files ... p31-33.pdf" target="_blank
Laatste pagina, eerste kolom.
https://www.nvvb.nl/sites/default/files ... p31-33.pdf" target="_blank
Laatste pagina, eerste kolom.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
SandraK
Vandaag ook met veel plezier mijn naam en geslacht veranderd. Ik vroeg nog hoe het precies zat met mijn kind. Officieel blijf ik de vader. Ook op het aangifteformulier van zijn geboorte blijf ik M. Dat gaf verder geen problemen, zei de beambte, qua erfrecht en zo. Echt een feestdag.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
-
Silvia
3 september kan ik bij vu me verklaring ophalen
dan heb ik ook meteen mijn groen licht op dat dag
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Bij de Gemeente Zaanstad hadden ze dit keurig aan mij uitgelegd, toen ik daar was om de geboorte-akte te wijzigen.Sarah schreef:Wel kwam ik nog ergens achter wat misschien handig is om te weten voor sommige mensen hier. Blijkbaar betekend het feit dat de gegevens in het BRP aangepast worden niet meteen dat die gegeven ook bij je ouders veranderen. Die hebben dan dus nog de oude naam en het oude geslacht van hun kind in de gegevens staan
Volgens de gemeente-ambtenaar kunnen mijn ouders daarvoor zelf naar de gemeente gaan om de wijziging door te voeren in de gegevens over hun kind.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Engel
Gefeliciteerd SilviaSilvia schreef:3 september kan ik bij vu me verklaring ophalen![]()