Ik heb geen last van depressie, dat is een van de meest voorkomende bijwerkingen. Maar verder heb ik zo ongeveer last van alle andere bijwerkingen. Da's dan toch weer iets om depressief van te worden...
Eerst het goede nieuws; door de Androcur:
- haast geen libido meer (de obsessieve drang is weg!), maar mijn penis werkt nog wel prima en klaarkomen lukt ook (wel langzamer en met een heel andere, prettiger, beleving erbij)
- zachtere huid
- innerlijke rust en meer contact met mijn gevoel
- zachtere trekken in mijn gezicht
Nu de bijwerkingen:
- extreem kortademig (ik hijg al als ik te snel naar het toilet loop) en daardoor kan ik niet meer sporten wat op de lange termijn een groot gezondheidsrisico is en op de korte termijn gewoon balen!
- hoge ademhaling en daardoor soms alsnog een opgejaagd gevoel
- spierzwakte (vooral slappe benen)
- duizeligheid (ook al echt een keer zomaar onderuit gegaan en met mijn hoofd tegen mijn kast aan geknald - auw!)
- toegenomen eetlust en daardoor nu een beginnend buikje die mijn superlijntje teniet doet
Drie weken gestopt (en de bijwerkingen verdwenen of werden minder), maar dat was vreselijk. De rigide driften van de testosteron maakten me gek. Elke dag moest ik vier beren villen en drie vrouwen verkrachten voordat ik kon rusten. Na een week waren alle beren in Amsterdam op, helaas! Toen maar weer begonnen omdat ik echt gek werd van die testosteron.
Maar na een tijdje werden de bijwerkingen toch weer te heftig. Sinds een week zit ik op advies van de VU op de halve dosis (25mg per dag) verdeeld over twee innames per dag (dus 2x 12,5mg). Maar ik word nu al gek van de testosteron. Ik ben vet agressief! Grrrr... Waar zijn de beren?
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En wat was de oplossing? Ander middel als Eplerenone of Spironolactone?
Graag zou ik gewoon nu al mijn testikels laten verwijderen, maar de endocrinoloog van de VU zegt dat hij niet kan uitsluiten dat mijn klachten komen van de afwezigheid van testosteron en dus niet rechtstreeks van de Cyproteronacetaat (Androcuur). Dat zou betekenen dat ik de klachten levenslang zou houden. Ja, dat is iets om depressief van te worden...
Iemand tips?