Groene muntthee

alida

Groene muntthee

Bericht door alida »

Hey!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de invloed van groene muntthee op de groei van haar in je gezicht en op je lichaam? Er is jaren geleden alweer onderzoek gedaan naar de invloed van thee van groene munt (Mentha spicata) op overbeharing bij vrouwen (hirsutisme) en daarbij bleek dat er een zwak anti-androgeen in groene munt zit dat de haargroei remt.

Ik vond ook hier een oude thread op Susan's Place waar enthousiaste transvrouwen spreken over HRTea. ;-)

Placebo?

Liefs,

Alida
Aliss

Re: Groene muntthee

Bericht door Aliss »

Hoi Alida,

Ik wist er niets van af ( al ben ik zelf thee drinker ) dus ben ik op zoek gegaan naar het antwoord. Na een paar zoek searches op google ben ik tot conclusie gekomen dat munt testo spiegel remt en just voordelen levert aan vrouwen die hoge waardes van testosterone hebben ( ik kan echter niet achterhalen tot welke mate munt effect heeft op transvrouwen vs. sic-vrouwen).

http://www.ergogenics.org/voeding83.html

Aliss
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
vhBxl

Bericht door vhBxl »

Nog nooit van gehoord. Ik drink wel graag eens thee maar munt is niet echt mijn ding :p

Op reddit kom je vaak topics tegen van mensen die op zoek zijn naar soort van anti-androgenen die van nature in voeding enzo voorkomen, meestal wordt dat afgedaan als gezever :s Dit is eerste keer dat ik iets van een echt onderzoek tegenkom, interessant dus :)
Janice

Bericht door Janice »

Ik denk dat je een flink aantal kopjes zal moeten drinken wil het iets uitmaken :)
alida

Bericht door alida »

Janice schreef:Ik denk dat je een flink aantal kopjes zal moeten drinken wil het iets uitmaken :)
In de studie was sprake van twee kopjes per dag, met een ruime theelepel droge munt per kopje. Maar de vraag is of het iets meetbaars uitricht tegen een mannelijke testosteronspiegel. Nou ja, uitproberen kan geen kwaad. :)