Flirten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
charleyy

Flirten

Bericht door charleyy »

Oke, ik weet even niet wat ik moet doen.

Het komt verassend genoeg regelmatig voor dat er een jongen/man een babbeltje met me komt maken. Of naar me reet zit te kijken en het niet kan laten om te fluiten. Of flirterige dingen, zoals schatje, te roepen. Je weet vast hoe dat gaat ;)
Nou ben ik daar niet zo weg van (te onzeker voor) maar het is soms wel leuk om erop in te gaan.

Het probleem is dus dat mijn stem alles verraad! Zodra ik een woord zeg, zijn ze weg.

Wat is hieraan te doen? Ik weet dat je je stem behoorlijk kan verhogen, maar dat gaat nog voor geen meter met mijn stem. Hoe gaan jullie er mee om?
Ik ben vrij nieuw in deze situaties.

Charley
You are beautiful!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Flirten

Bericht door Emma »

Nou ja, je kunt zelf gaan oefenen, maar het beste is toch onder begeleiding je stem te gaan trainen. Je zou naar Barbara Goes kunnen, die heeft erg veel ervaring met stemtraining voor MtFs. Zij heeft haar logopediepraktijk in Rotterdam Overschie dus vanuit Den Haag gezien nog aan de goede kant van de stad ook.

Er zijn ook mogelijkheden je stem operatief te veranderen maar dan nog is de vrouwelijkheid van je stem afhankelijk van de manier waarop je praat, wat voor melodie je gebruikt, dat soort dingen. Wat mij betreft is toch de eerste stap om te kijken wat je met logopedie kunt bereiken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jessy

Bericht door Jessy »

Het is geen kwestie van stem verhogen, want dan ga je onnatuurlijk klinken, zoals Minnie Mouse.
Je zult wellicht wel 'iets' hoger willen spreken, maar veel belangrijker is de uitspraak, articulatie, wisselen van toonhoogtes in een zin, ademhaling, en het onderdrukken van lage klanken die vanuit je borst komen (meer praten vanuit de mond).
Daar komt veel training bij kijken, en dat zal tijd kosten. Daarom is het wel het beste om het met een logopedist(e) te doen, die kan je daar bij helpen.
Als je zelf al wil beginnen kun je best eens op Youtube zoeken, er zijn heel wat filmpjes te vinden over stemtraining voor transgenders. En terwijl je oefent, neem jezelf op en beluister het later, pas dan hoor je of je goed bezig bent.
Succes!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
charleyy

Bericht door charleyy »

Oke, ik ga opzoek naar een logopedist!
Toch wil ik ook wel meer weten over die operatie, heeft iemand meer info?
You are beautiful!
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

is een echte noodoplossing is mijn idee, ze 'schaven' je stembanden bij en het resultaat is nogal 'metaalachtig'
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Wat de Koreanen doen is nog het best te vergelijken met een klemmetje er op zetten. Maar uiteindelijk verhoog je daar alleen je stem maar mee en wordt het nog steeds niet veel vrouwelijker.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jessy

Bericht door Jessy »

En je neemt er een enorm risico mee. Als iets mis gaat, ben je voorgoed je stem kwijt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
charleyy

Bericht door charleyy »

Maar is het met logopedie mogelijk om een echte vrouwen stem te behalen? Zo vrouwelijk dat je het verschil niet hoort met een stem van een echte vrouw? Dat vraag ik me steeds af.

Die operatie klinkt niet echt aantrekkelijk meer, ze doen vast ook alleen een operatie als logopedie niet goed werkt ?
You are beautiful!
Daphne

Bericht door Daphne »

Iedereen die wilt kan eigenlijk die operatie doen. Het is echter gewoon erg afgeraden om te doen. Het is echt maar in zeer uitzonderlijke gevallen dat dit zal aangeraden worden.

En met een stem kan je een zeer vrouwelijk en natuurlijke stem bekomen. Ik had recent eens afgesproken met iemand die ook logopedie heeft gehad en ik stond echt versteld ervan. Met een operatie ben je zelf nog niet klaar. Een vrouw praat volledig anders als een man op het gebied van intonatie, uitspraak van woorden/zinnen enzo. dus niet enkel de toonhoogte is hier belangrijk. :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Nu vallen wij gemiddeld wat meer op maar ik sprak net een mevrouw bij de kringloop die een erg lage zware basstem had, (vonnut wel sexy;) het valt mij op maar het meerendeel van de mensen staat er imo niet echt bij stil

Oefen wat met je stem, bezoek idd een logopedist en praat op een manier waar jij je prettig bij voelt, je hebt er niets aan je stem te gaan forceren en daar heb je ook die logopedist bij nodig, al kan je veel zelf bereiken

Fay