Flirten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
charleyy

Re: Flirten

Bericht door charleyy »

Oke dankjulliewel!
You are beautiful!
athena1978

Bericht door athena1978 »

Ik ben een paar jaar geleden geopereerd aan mijn stembanden. er word met een sterk draad je stembanden strakgetrokken waardoor je stem hoger word maar zoals de meesten al beschrijven ben je er dan inderdaad niet. In de eerste paar jaren was mijn stem behoorlijk hees en hoger daarna nam het voor mij gevoel weer af.
het is sinds de operatie wel makkelijker om mijn stem te veranderen, maar word nog steeds wel eens meneer genoemd door de de telefoon maar goed daar zit ik inmiddels niet meer mee het is wat het is.
Stan96

Bericht door Stan96 »

Misschien heb je hier niet heel veel aan, maar ik weet niet of je Hij is een Zij hebt gevolgd op BNN? Als ik het goed begrijp heeft Sofie ook logopedie gehad en heeft er een mooie vrouwelijke stem aan overgehouden ben ik van mening. Is me erg bijgebleven vandaar dat ik het hier post. :)
Afbeelding Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Logopedie lijkt me echt de meest logische stap. Onder begeleiding omdat er dan ook een beetje op je gelet wordt, dat je dingen op de juiste manier doet dat je niet binnen de kortste keren met knobbeltejs op je stembanden zit. En het zit nog in het basispakket, een verwijsbriefje van je huisarts is voldoende... Operatief ingrijpen kan altijd nog en dan heb je in ieder geval ook aan de melodie van je stem gewerkt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
charleyy

Bericht door charleyy »

Stan,

weet je misschien nog welke aflevering dat is? Ik heb het niet gevolgd, wil het wel terug kijken :)
You are beautiful!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Even een zijsprongetje: het is allemaal erg afhankelijk van melodie, maar ook van taal. Er stappen hier net drie Italiaanse vrouwen in de trein op weg naar Amsterdam en als je goed gaat luisteren zitten ze me toch een partij te brommen, daar zou ik me niet prettig bij voelen... Maar ze komen er mee weg. Taal, melodie, dat soort dingen. Ik heb ergens het idee dat de manier waarop het Nederlands gesproken wordt de verschillen extra benadrukt. Luister ik goed naar die vrouwen met mijn ogen dicht, dan zit er in ieder geval één stem tussen die ik ook als Italiaanse mannenstem kan herkennen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Lise

Bericht door Lise »

Als je er op gaat letten (en dat doe ik inmiddels) hangen heel veel mensen qua stem en woordgebruik een beetje tussen man-vrouw in. Zo komt er op het journaal eens in de zoveel tijd een woordvoerder van een groot bedrijf voorbij: echt een man, maar als je je ogen dicht doet hoor je gewoon een vrouw. En een oude Nederlandse actrice die ook wel eens op tv is (ja sorry, ik ben niet zo goed met namen), doe je ogen dicht en je hoort een man. Doe je je ogen weer open, zie je daar een overduidelijke vrouw staan, dus niemand zou ooit aan haar twijfelen. Ik denk dus niet dat het nodig is om ooit een volkomen 100% vrouwelijke stem (whatever that is) te krijgen, maar als je er ergens tussenin komt te hangen je er al wel bijna bent.

Er staat inderdaad wel veel informatie op internet, maar de verschillende methodes spreken elkaar nogal tegen (wel falsetto in het begin of juist geen falsetto bijvoorbeeld). Plus het oefenen zelf vind ik echt verschrikkelijk, omdat je, logisch, in het begin geen enkele verandering merkt en het dan snel weer laat versloffen. Een beetje discipline is dus wel nodig.
Stan96

Bericht door Stan96 »

Dan even een zijsprongetje van mij, ik weet niet of de afleveringen van Hij is een Zij nog terug te kijken zijn (ik denk het wel), maar anders kun je ook even op Youtube zoeken op 'hij is een zij'. Sofie is vrijwel in elke aflevering te zien voor zover ik me kan herinneren.

Groetjes
Stan
Afbeelding Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

http://hijiseenzij.kro.nl/#" target="_blank

Hier kan je ze allemaal herbekijken. :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Stan96

Bericht door Stan96 »

Dankjewel Daphne, ik was weer eens te lui om te zoeken :wship:
Afbeelding Afbeelding