De afgelopen twee jaar ben ik langzaam maar zeker steeds meer veranderd. Mijn hele doen en laten veranderde op zo'n manier dat ik mij steeds beter in mijn vel begon te voelen. Mijn haar is langer geworden en ik draag andere kleding. Voor mij oogt het unisex maar afhangende van de dag word ik soms gelukkig al met mevrouw aangesproken. Wat ik super vind
Bij het VU heeft mijn psycholoog pas aangegeven dat zij ermee akkoord gaat dat ik zou beginnen met de hormoon therapie en over een maand hoor ik of het team hier ook mee akkoord gaat.. spannend en ik kan niet wachten..
Het voordeel is dat veel mensen het al weten. Vrienden, familie, oud collega's. Behalve dat mijn familie het vertikt om me met zij aan te spreken tot mijn irritatie, accepteert/tolereert iedereen het verder. Maar nu mijn vraag:
Ik ben pas afgestudeerd en zoekende naar werk. Ik ga het denk ik uitbreiden tot niet alleen waar ik op afgestudeerd ben omdat ik inkomsten wil hebben en op mijzelf wil. Tot heden heb ik redelijk snel aangegeven dat ik transseksueel ben omdat ik er erg makkelijk over praat. Ik weet dat de komende tijd een spannende tijd gaat worden maar desondanks laat ik het gewoon allemaal op mij af komen. Maar hoe kan ik dit het beste doen tegelijkertijd dat ik naar werk aan het zoeken ben? Het liefst ben ik open en eerlijk maar ik heb het gevoel dat ik er om afgekeurd word..
Wat zouden jullie doen of wat hebben jullie gedaan als dit herkenbaar klinkt? Ik wil open en eerlijk zijn, maar ook een baan vinden. Hoe zou ik deze twee het beste kunnen combineren nu de hormoon therapie erg dichtbij komt =/?