Wanneer houden we nu eens op om steeds Deuteronomium te citeren? Het lijkt wel alsof we er graag mee om de oren geslagen willen worden.
Of is misschien ons geloof, of juist onze aversie er tegen gebaseerd op anderhalve regel uit dat hele dikke boek?
Claudia
Geloof
-
La-Clau
Re: Geloof
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Qua geloof of religie gaan we er niet uitkomen, lieve mensen 
Ik ken heel erg lieve mensen die gelovig zijn. Soms zelfs diepgelovig.
Ik ken mensen die ongelovig, en soms zelf ongelooflijk zijn.
Ze zijn me allemaal even lief.
Laten we voorzichtig zijn met elkaar. Dit onderwerp heeft al wel eens fora ernstige schade toegebracht. Terwijl het toch eigenlijk zo fatsoenlijk en zelfs lief bedoeld was...
Ik ken heel erg lieve mensen die gelovig zijn. Soms zelfs diepgelovig.
Ik ken mensen die ongelovig, en soms zelf ongelooflijk zijn.
Ze zijn me allemaal even lief.
Laten we voorzichtig zijn met elkaar. Dit onderwerp heeft al wel eens fora ernstige schade toegebracht. Terwijl het toch eigenlijk zo fatsoenlijk en zelfs lief bedoeld was...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Naomi0000
Ik sluit me aan bij EvaVanA; als ik mensen op de tenen heb gestapt wil ik graag mijn excuses aanbieden, dat was uiteraard nooit de bedoeling.
-
Willy
Daar sluit ik me ook bij aan, de zin kwam mij voorbij, bij het ontdekken wie ik ben.Naomi schreef:Ik sluit me aan bij EvaVanA; als ik mensen op de tenen heb gestapt wil ik graag mijn excuses aanbieden, dat was uiteraard nooit de bedoeling.
My life just out of the closet ...
-
Dinges12
Sorry als ik iets herhaal wat er al gezegd is, ik heb niet alles door gelezen
. Maar ik denk dat God van ons houd no matter what, ik begrijp je twijfels volkomen. Ik heb ze ook maar ik weet dat hoewel deze reis verwarrend is, dat het 1 is die ik eerder samen met God maak, dan zonder God.
. Bedoel Jezus hing toch ook rond met de verschoppelingen van Zijn tijd? Jezus hield van mensen die uniek waren
en ik denk dat Hij ook van ons houd! Maar dat is mijn mening, iedereen mag het zijne of hare hebben. 
-
TheGirl
Dit bericht komt op mij storend overDinges12 schreef:Sorry als ik iets herhaal wat er al gezegd is, ik heb niet alles door gelezen. Maar ik denk dat God van ons houd no matter what, ik begrijp je twijfels volkomen. Ik heb ze ook maar ik weet dat hoewel deze reis verwarrend is, dat het 1 is die ik eerder samen met God maak, dan zonder God.
. Bedoel Jezus hing toch ook rond met de verschoppelingen van Zijn tijd? Jezus hield van mensen die uniek waren
en ik denk dat Hij ook van ons houd! Maar dat is mijn mening, iedereen mag het zijne of hare hebben.
-
Hedwich
[moderator]
The Girl, zou je willen toelichten wat je storend vind eraan? Als je het heel ernstig vindt (beledigend, opruiend of kwetsend bijvoorbeeld), kun je dit beter direct aan het moderatorteam melden (icoontje "meld dit bericht", rode uitroeptekentje).
The Girl, zou je willen toelichten wat je storend vind eraan? Als je het heel ernstig vindt (beledigend, opruiend of kwetsend bijvoorbeeld), kun je dit beter direct aan het moderatorteam melden (icoontje "meld dit bericht", rode uitroeptekentje).
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Mijn standpunt is bekend, neem ik aan. Wees in naam van de vrede voorzichtig met religieuze uitingen. Wat voor jou de ultieme verlossing is kan voor een ander het kwaad in extreme vorm zijn.
Het gaat hier over T-zijn.
Edit: dit is een persoonlijk standpunt!
Het gaat hier over T-zijn.
Edit: dit is een persoonlijk standpunt!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Jessy
Zolang we dit allemaal respecteren is er niets aan de hand. Andermans mening kan misschien storend overkomen als je het er niet mee eens bent, maar is daarom nog niet een probleem.Dinges12 schreef:Maar dat is mijn mening, iedereen mag het zijne of hare hebben.
TheGirl je bent ook vrij om jouw standpunt te geven.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Dinges12
Ik gaf alleen een reactie over het geloof enzo, ik bedoelde verder er niks mee. En zeker niet om iemand te 'bekeren' of zo iets... Ik ben gewoon erg gelovig en spreek van uit mijzelf zoals ik het zie. Ik kan niet spreken hoe mensen het zouden moeten zien of zo iets. Dat was ook niet mijn bedoeling, zoals ik al zei aan een ieder zijn of haar eigen mening, en daar laat ik het bij deze ook gewoon bij.