Lastige fase

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
alida

Re: Lastige fase

Bericht door alida »

Hana schreef:Het androgyne komt helaas omdat ik een mannenlichaam heb. Alles dat ik draag is namelijk wel vrouwenkleding, alleen geen jurken & rokken, maar eerder een topje met skinny jeans en flats.

Met het verkleden doel ik op een oud gevoel, bij gebrek aan een beter woord, waarin me als man in het stiekem als een vrouw kleedde. Ik heb namelijk vroeger vaker pruiken, bh's met opvulling e.d. gedragen, echter past dat nu voor mijn gevoel niet meer. Net zoals dat ik mijn mannenkleding ook niet meer draag.

Ik besef zeker dat hulpmiddelen wel zouden kunnen helpen, maar ik wil gewoon au naturel zijn. Al draagt dit wel bij aan mijn dysforie, dat is duidelijk. Het is dan ook geen rationeel besluit, maar eerder een heel sterk gevoel dat ik mijzelf wil zijn zonder toevoegingen.

Aangezien ik nog op de wachtlijst zit, kan ik dit alleen nog met vrienden bespreken en niet met een psycholoog.
Ik waardeer echt jullie reacties, het is namelijk erg fijn te lezen hoe iedereen deze fase ervaart!
Hier nog een. Ik ben met mijn skinnies en niet al te opvallende topjes ook wel androgyn te noemen en wordt meestal wel als "man" gelezen (begin binnenkort aan de diagnostische fase). Het is een heel erg persoonlijke keuze hoe je je transitie vormgeeft. Voor mij voelt het voor nu ook beter om me androgyn te presenteren, maar wie weet hoe ik me over een jaar voel... Dat zonder "toevoegingen" jezelf willen zijn herken ik ook, hoewel wat je wel en niet als toevoeging ervaart natuurlijk ook verandert.

Maar of je je nu androgyn of meer uitgesproken vrouwelijk presenteert, het blijft een moeilijke periode waar je doorheen moet. Het helpt misschien om te weten dat je niet de enige bent. Hoe dan ook, wees trots op wie je bent! :hug:
Veronica

Bericht door Veronica »

Mee eens Alida, gewoon trots op jezelf wezen want het is niet zomaar iets, het is vooral voor jezelf een heel zwaar proces.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Het is een lastige afweging. Ik had, na een best wel slechte ervaring bij mijn eerste coming out poging voor mezelf besloten dat ik nooit een opgevulde BH zou dragen. Maar ik was toch niet tevreden, en een aantal tops die ik erg leuk vond hadden dusdanige cupnaden dat daar wel iets in móest. En toen won de nieuwsgierigheid het van de afkeer, en heb ik nooit meer anders gedaan...
Nu, na pakweg 5 maanden hormonen, heb ik een heel bescheiden A cup maar ik ben best wel groot dus dat valt bijna weg. Bovendien zijn BH's in mijn maat nogal duur en hoop ik er toch over een paar maanden uitgegroeid te zijn. Ik hou het om twee redenen dus nog maar even om een beetje extra vulling...

Wat voor vulling gebruikte je destijds eigenlijk?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Hana

Bericht door Hana »

alida schreef: Het helpt misschien om te weten dat je niet de enige bent. Hoe dan ook, wees trots op wie je bent! :hug:
Zeker! Het helpt enorm :hug:
Veronica schreef:Mee eens Alida, gewoon trots op jezelf wezen want het is niet zomaar iets, het is vooral voor jezelf een heel zwaar proces.
Het trots komt en gaat, zoals bij iedereen denk ik het geval is. Een zwaar proces is het zeker, maar de ontkenning was misschien nog veel zwaarder!
Emma schreef: Wat voor vulling gebruikte je destijds eigenlijk?
Ik gebruikte siliconenopvulling die goed aanvoelde, aan mijn lichaam plakte en de lichaamswarmte opnam. Ik ben zelf niet zo heel groot dus hoefde ik ook geen grote maat te hebben, met een a/b cup stond het heel goed. Ik gooi het ook nog maar niet weg, je weet immers nooit ;)
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Yep, ontkennen is erger dan toegeven :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]