Sporten en testo

DiegoLucas

Sporten en testo

Bericht door DiegoLucas »

Hallo Allen!,

Ik had een klein vraagje.

Na hoeveel weken is het handig om te beginnen met sporten om spieren etc te ''kweken'' als je net aan de testo zit zodat het ook wat resultaat geeft.
:)
Jessy

Re: Sporten en testo

Bericht door Jessy »

Sporten is altijd goed voor je, dus begin er gewoon lekker aan. Vroeg of laat komen de resultaten wel. Spieren kweken zal altijd tijd kosten, ongeacht hoe lang je testo krijgt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Eveliene

Re: Sporten en testo

Bericht door Eveliene »

Als je gaat sporten om spieren te kweken tegelijk met het spuiten van testosteron dan kan ik je als ex bodybuilder en personal coach aanraden om het heel langzaam op te bouwen en pas na minimaal een half jaar voluit gaan trainen omdat je pezen nog niet de kans hebben gehad om zonder testo mee te groeien tijdens het trainen. Hierdoor is de kans op springende en scheurende pezen heel erg groot en de revalidatie daarvan is ook nog eens een langdurige kwelling want in de tussentijd sta je stil. Om je spieren op te warmen kan je 20 minuten op een roeitrainer gaan werken waardoor het hele lichaam zich opwarmt, iets wat op een fiets, loopband of crosstrainer niet mogelijk is. Hierna kan je dan het beste gebruik maken van de vaste spiergroep apparatuur en nog niet van het losse ijzer zoals dumbles en het bankdrukken. Op het losse ijzer groei je sneller en krijg je al gauw een harder uiterlijk maar nogmaals het is het eerste half jaar alles behalve verstandig. Uiteraard ga je na het trainen van je spier groepen nog even een half uurtje crosstrainen of op de lopende band om je lichaam langzaam af te laten koelen. Als het mogelijk is zou ik ook mee gaan doen met een groepsles als bodypump, hier train je in groepsverband rustig op alle spiergroepen en is het zo goed als onmogelijk om jezelf te forceren. Bodypump lijkt voor dames maar vergis je daar niet in, het is alles behalve makkelijk want je doet in een uurtje zoveel dat het enorm veel energie kost.