Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Tyler

Re: Female to Male

Bericht door Tyler »

Hedwich schreef:Of is het voor FTM's beter te doen om een leven in de kast te lijden, als "manlijke vrouw", omdat dat maatschappelijk gezien meer geaccepteerd is?
Dat is op zich wel waar maar dat is absoluut niet hetzelfde als in transitie gaan. Ik kan als vrouw enorm stoer zijn met afgeschoren haar en meer gewicht op mijn barbel dan sommige mannen maar mensen blijven me zien als vrouw en zo ook benoemen. Voor mij is dat altijd heel frustrerend geweest. Opmerkingen die beginnen met "voor een vrouw is dat heel...." zijn echt een stoot onder de gordel. Het voelt betuttelend, alsof het niet echt telt wat ik doe. Ik heb het idee dat vrouwen nog steeds worden gezien als het zwakkere geslacht en dat het logisch is dat vrouwen graag man zouden willen zijn om sterker te zijn maar niet omdat ze echt man zouden willen zijn. Het wordt niet serieus genomen. Er wordt naar gekeken als een kat die vliegen vangt ten opzichte van een leeuw die een gazelle vangt om het zo maar te zeggen. Schattig, leuk geprobeerd maar het gaat toch nooit echt iets worden. En dat is juist een reden om in de kast te blijven. De angst dat mensen het niet serieus nemen. Of gewoon denken dat je pot bent. Ook lekker makkelijk. Zie dat maar als hetero man in een vrouwenlichaam te ontkrachten.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Zo had ik het nog nooit bekeken, Tyler. Maar het zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn!
Jessy

Bericht door Jessy »

Maar als je voor transitie gaat is dat denk ik snel achter je. Een FtM zal veel minder problemen ondervinden met passabiliteit dan een MtF.
Je huid verandert door de hormonen, je krijgt haargroei op je gezicht, en een zware stem. Denk dat die 3 op zeer korte termijn voor een hoge passabiliteit zorgen, aannemende dat je een binder draagt om de borsten te verbergen.

Voor MtF is het allemaal wat moeilijker. Hormonen kunnen immers dingen toevoegen die er voorheen niet waren, maar kunnen geen dingen terug doen verdwijnen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Wij hebben kerels gezien. Heel echte kerels met haar op hun armen en gelaat. Geen enkele twijfel over mogelijk. De hormonen hebben bij een FtM vaak meer resultaat dan bij MtF.
Jaloers?
Beetje wel, om eerlijk te zijn, maar het is jullie gegund!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Tyler

Bericht door Tyler »

De default van de mens is vrouw. In de baarmoeder is het eerste stadium hetzelfde. Als je daar testosteron bij gooit krijg je een mannetje. Als je het lekker laat wordt het een vrouwtje. Als je pas later die testosteron erbij gooit kan het nog veel veranderen maar als die testosteron er eenmaal in zit krijg je het er niet meer uit. Het is net als koken met zout. Als je het er in hebt gestopt kan je het er niet meer uithalen. Je kan het hooguit maskeren met andere dingen. Niet echt handig. Dat blijkt maar weer. En zeker niet eerlijk. Ik kan me voorstellen dat MtFs FtMs benijden.
Jessy

Bericht door Jessy »

Misschien een beetje... Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat MtF's op gebied van SRS wel in het voordeel zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Tyler

Bericht door Tyler »

Daar zeg je me wat. Dat is zeker wel waar.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Tyler schreef:
Jeste schreef:
tijgertjetzum schreef:Ik hoop, dat zich in de toekomst meer F to M gaan aanmelden, immers hoe meer zielen hoe meer vreugd;)
Nou, ik heb iemand aangeraden om zich hier in te schrijven, dus wie weet....
Denk dat ik dat ben. Ik zat op het vorige Forum onder de naar Franky maar goed. Zoekt en gij zilt vinden enzo. Namen zijn maar lastig. Ik wacht ook nog steeds op bericht uit Amsterdam, Groningen is niet bereisbaar voor mij. Ik zal elders even een introotje posten zodat ik je draadje niet steel. Maar zo te zien zijn we dan nu al met 3 man. Nice :)
Misschien een beetje laat maar welkom Tyler. Vind het fijn dat er nog een ftm is.

Ik ben lang (misschien een maand) niet meer online geweest omdat ik erg in de knoop zat met mezelf. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt (om in de knoop termen te spreken) en ben naar de kapper gegaan, haren d'raf. Ook geen bril meer maar lenzen. 6 jongensbandshirts gekocht samen met 4 blousjes.

Eindelijk durf ik te zijn wie ik ben. Alleen merk ik nu dat die borsten toch in de weg zitten haha. Ben wel erg aan het twijfelen aan vumc. Ben zo bang dat er iets fout gaat. Maar dat is weer hoe ik denk.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Een dag als jongen door het leven:

Voor de MTF's: Let op het stukje vanaf 6 min. 58
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
durfjijmetmij

Bericht door durfjijmetmij »

N.a.v. het filmpje van Jeste is mij iets opgevallen over mijzelf:
Het filmpje is heel herkenbaar, alleen het einde vind ik jammer.
Wat ik aan mijzelf nu merk, is dat ik meer kleur ben gaan dragen.
Ik merk dat ik mij wat zekerder voel buiten en niet meer alleen maar zwart of grijs draag.
Meer mensen die dit herkennen?