Stoppen met roken

Jessy

Re: Stoppen met roken

Bericht door Jessy »

Irene schreef:dacht dat het meer had te maken met je herstel bij een srs (niet zo zeer dus met de hrt)
Ligt eraan waar je in het traject zit.
In Nederland moet je enkele weken voor de SRS stoppen, en enkele weken erna ook omdat het de genezing negatief beïnvloedt.
In België krijg je pas groen licht voor HRT nadat je gestopt bent.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Al die gezondheidsverhalen... Roken, e.d. is zeker niet goed voor je (open deur), maar dat er nu zo super alert gereageerd wordt bij hrt lijkt me ook wel weer wat overtrokken. Maar goed.. 'k ben een 'non smoker' dus ik kan me vergissen
Lara25

Bericht door Lara25 »

Haha dat ligt er totaal aan wat je eet als je stopt, want meer eten ga je sowieso. Ik at veel cherry tomaatjes. Houdt je bezig en je komt er niet van aan.
Fay

Bericht door Fay »

Aankomen bepaal je zelf, mede daarom is veranderen van eetpatroon ook belangrijk

champix is net als alle andere chemische middelen imo troep, allerlei bijwerkingen waar je ook niet vrolijk van word

er is imo maar 1 manier, NIET roken

Fvd
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Wondgenezing is bij rokers vele malen slechter en de kans op complicaties veel groter. Die stok was groot genoeg om te stoppen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Alice

Bericht door Alice »

Irene schreef:Al die gezondheidsverhalen... Roken, e.d. is zeker niet goed voor je (open deur), maar dat er nu zo super alert gereageerd wordt bij hrt lijkt me ook wel weer wat overtrokken.
Dat zie je goed.
Wat wel meespeelt dat het risico op trombose bij roken kan vergroten. En zoals die link aangaf dat genezing na een operatie sneller en beter zal gaan bij een niet roker (maar dat heeft niets met hrt te maken).

In mijn directe omgeving zijn enkele mensen overgestapt op de E-sigaret ze roken nog wel gewone sigaretten tussendoor maar beduidend minder. Een idee?

In die link van Irene stond ook
“Het stoppen-met-rokenprogramma zit in het basispakket van de zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar over vergoedingen voor het stoppen met roken met betrekking tot uw persoonlijke situatie.“

Nog een methode om met roken te stoppen,
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... toot.dhtml" target="_blank
http://tweakers.net/video/9530/pavlok-a ... edrag.html" target="_blank
en dan maar hopen dat het armbandje niet door studenten gehackt wordt waardoor sterkte van de stroomschok verhoogd kan worden.

Begon met roken toen ik 10 jaar was, destijds een beetje straatschoffieachtig. Speelde zelfs niet met Barbiepoppen. Hoe kan een mens veranderen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.