Nieuwe chat! Zie dit topic.

let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslacht e

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslacht e

Bericht door jacqueline »

Het nieuwe rijbewijs schijnt ongeldig te zijn wanneer de gemeente het rijbewijs eerder afgeeft dan dat het RDW zijn gegevens aanpast. Zie hier wat je moet doen:
http://transgendernetwerk.nl/2014/10/ni" target="_blank ... -ongeldig/
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Lara25 »

goede tip!
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Meisje1991 »

:shock:
En hoe kom ik te weten of mijn rijbewijs wel of niet geldig is, behalve wachten op een verkeerscontrole? Ik rij best vaak, ook in het buitenland en zit daarom niet zo te wachten op een ongeldig rijbewijs zonder dat ik het weet... :|

Mijn rijbewijs met "nieuwe" geslacht en voornaam heb ik inmiddels al een paar weken.

Verder heb ik ook nog geen nieuw kentekenbewijs aangevraagd, op één van de delen staan nog mijn oude voorletters.
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Summer »

Op 'mijn overheid" kun je heel veel checken, rdw belastingdienst, zelfs het kadaster, let wel op dat je je na aanmelding gelijk weer afmeld daar voor electronische post van de belastingdienst, die maken er gelijk "handig" gebruik van om je voortaan alles per email te kunnen sturen.
Maar het afmelden werkt wel goed, krijg alles weer op papier.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Arike »

Josefien1989 schreef::shock:
En hoe kom ik te weten of mijn rijbewijs wel of niet geldig is, behalve wachten op een verkeerscontrole? Ik rij best vaak, ook in het buitenland en zit daarom niet zo te wachten op een ongeldig rijbewijs zonder dat ik het weet... :|

Mijn rijbewijs met "nieuwe" geslacht en voornaam heb ik inmiddels al een paar weken.

Verder heb ik ook nog geen nieuw kentekenbewijs aangevraagd, op één van de delen staan nog mijn oude voorletters.
Of even bellen met de RDW om de geldigheid van je rijbewijs te laten checken

Laten vervangen van je kentekenbewijs schijnt niet te hoeven, maar kan wel tegen betaling
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door jacqueline »

kentekenbewijs niet hoeven te vervangen? Dat weet ik nog zo net niet. Want wat krijgt de RDW binnen aan gegevens wanneer je garagehouder je auto afmeld voor de APK? De garagehouder meld je af volgens de gegevens die op je kenteken staan. Daardoor zou het wel eens zo kunnen zijn dat de RDW je doodleuk een boete oplegt omdat je auto zogenaamd niet is afgemeld.....want de gegevens die de garagehouder aar de RDW stuurt zijn daar onvindbaar geworden. Dus toch maar laten aanpassen denk ik...
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Claire »

Toch maar even kentekenbewijs bestudeerd maar er staat alleen mijn achternaam en geboortedatum op niks van geslacht of voornaam.
Lijkt mij prima toch.


oeps voorletter ook ontdekt :oops: ach was C en blijft C alleen C tje extra nu
Laatst gewijzigd door Claire op 02 okt 2014, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Meisje1991 »

Op mijn kentekenbewijs staan wel de voorletters :?

Ik heb op "Mijn Overheid" gekeken, maar daarop is geen informatie te vinden over het rijbewijs. Er komen enkel gegevens tevoorschijn over de kenteken(s) die op mijn naam staan. Wel daarna gebeld met het RDW hierover. Mijn rijbewijs is volgens de medewerker gewoon geldig :)

Een nieuw kentekenbewijs moet volgende dezelfde medewerker, zelf worden aangevraagd via internet. Inderdaad tegen betaling :P Dat ga ik pas morgen regelen, want bij de aanvraag is het VIN van de auto nodig en die weet ik niet uit mijn hoofd. Kentekenbewijs deeltje 1A (waar het ook op staat), ligt helaas in de auto...
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Arike »

als je nog een ouderwets papieren kenteken hebt, dan kan je uiteraard ook van de speciale omruilregeling naar de kentekencard gebruik maken. Dan kost een nieuwe net geen tientje ! (normaal iets van 30 euro)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: let even op bij een nieuw rijbewijs met je nieuwe geslac

Bericht door Meisje1991 »

Klopt, dat wilde ik ook gaan doen :) Ik had telefonisch nog gevraagd of dat kon als de voorletters zijn gewijzigd, dat was geen probleem :-)