Diagnostische fase

Saskia

Diagnostische fase

Bericht door Saskia »

Hoi allemaal,

ben even afwezig geweest hier maar hoop weer vaker te komen. Zal even een kleine update geven om dat ik weer een stukje verder ben.

Ondertussen zit ik in de diagnostische gesprekken. Aglopen maandag had ik het psychologisch onderzoek en het vierde gesprek. het onderzoek duurde 3.15 uur. Was wel heel snel voorbij. Door de lengte was ik een kwartier te laat voor het 4e gesprek. Gelukkig kreeg ik nog even 5 minuten om wat te drinken , te eten en het toilet te bezoeken. Eigenlijk toch ook weer wat aan de korte kant voor dat alles.

Het vierde gesprek was anders dan de voorgaande drie. De psycholoog begon met twee zaken die hem waren opgevallen in mijn levensverhaal. Het waren twee zaken m.b.t. mijn lange wachten voor ik mij heb aangemeld. Vooral omdat ik metmijn partner rekening hield. Daarna kreeg ik te horen dat het onderzoek niets had opgeleverd (had ik ook niet anders verwacht) dus dat was ook goed. Maar toen verraste hij mij. Ik had het helemaal nog niet verwacht maar ik kreeg te horen dat er wat hem betreft er geen redenen zijn om met hormonen te beginnen. Ik was overdonderd. Wel hield hij en slag om de arm omdat het gesprek met de persoon erbij nog in oktober moet plaats vinden. Maar daar verwacht ik ook geen problemen van.

Is het normaal dat je in het vierde gesprek al min of meer hoort dat jehet groene licht in het vizier hebt? In november (24) heb ik het zesde gesprek, dus daarin krijg je zijn bevindingen en conclusie (die ik dus al min of meer weet). Hoelang duurt het daarna nog voor je echt de hormonen krijgt?

Saskia :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Danielle

Re: Diagnostische fase

Bericht door Danielle »

Het varieert een beetje van persoon tot persoon. Ze kunnen al redelijk snel doorhebben of je transgender bent. Een belangrijk deel van de diagnose is ook het opsporen van eventuele andere psychologische issues en nagaan of je de transitie mentaal (en sociaal) aan kan.

Na je diagnose wordt je besproken door het team in de maandelijkse vergadering. Afspraak bij de arts is dan zodra de agenda het toelaat. Duurde bij mij een week of 4.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Overal om me heen en ook in de wachtkamer hoor ik al dat iedereen na het vierde gesprek al groen licht krijgt, zelf had ik 5 gesprekken gehad. Jammer dan weer dat ik na mijn groen licht verklaring alsnog 5 weken moest wachten voor ik eindelijk bij de endocrinoloog terecht kan.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

het helpt wel de wachtlijsten te verminderen en de kosten te drukken. Hoppa met de geit en de bok :P
Saskia

Bericht door Saskia »

Ok dat is duidelijk een vrij normale gang van zaken. Mijn laatste gesprek is eind november en december is maar kort door de feestdagen dus zal de team bespreking wel in januari zijn. wordt het dus februari. Dat valt dan wel weer wat tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik had uiteindelijk 8 gesprekken... Ligt ook een beetje aan de psych die je hebt. Ik ben wat lang van stof en zij was ook niet altijd even snel ter zake... Plus dat in het begin nog de vraag was wat mijn scheiding voor impact zou hebben. Maar met een beetje geluk heb ik ergens in de loop van de volgende week het secretariaat aan de telefoon.
Ook mijn 'schuld' was dat ik het levensverhaal pas laat klaar had. Het was weer het probleem van de VU dat pas na het 5e gesprek de test gedaan kon worden.

Maar ja, het is achter de rug.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
finesse

Bericht door finesse »

3 gesprekken (Coralie Fuchs) waarvan 1 bespreking met een goede vriendin erbij en afgelopen vrijdag het verkorte psychische onderzoek (bij Jessica). ik moest inderdaad ook zes weken wachten op de eerste afspraak met de endo (omdat ik al sinds april aan de moontjes ben is dat niet zo'n punt).

Het ligt er inderdaad aan wat voor persoon je bent en hoe overtuigend en sterk je overkomt als vrouw (of als man). Bij Alwin Man werd ik ook al snel doorverwezen naar de endo..
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Dat klopt wel, hetzelfde verhaal "het is duidelijk" kreeg ik ook al gauw te horen en ik had bij mijn eerste gesprek mijn levensverhaal al meegenomen wat het voor hun extra makkelijk maakte.
Ilse

Bericht door Ilse »

Ik kreeg vorig jaar ook al op mijn 4e of 5e gesprek te horen dat hij niet aan mijn GD twijfelde.
vervolgens duurde het bij mij ook nog wel even voordat ik bij de endo aan tafel zat hoor en ook hier zaten de feestdagen aan het eind van het jaad bij in.

Groetjes,
Karyn
Groetjes,
Ilse
Saskia

Bericht door Saskia »

Lieve meiden,

dank voor jullie reacties. Weet toevallig iemand wanneer en hoe vaak zo'n team bespreking plaats vind? Anders zal ik het maandag wel vragen als ikhet niet vergeet. Ik heb dan een gesprek met mijn partner erbij.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding