Endocrinologie huisarts?

Shana

Endocrinologie huisarts?

Bericht door Shana »

In mijn online zoektocht naar een nieuwe huisarts stuitte ik op een gezondheidscentrum waar de huisarts die daar werkzaam is is afgestudeerd in endocrinologie. Zit nog geen 50 meter bij mij vandaan.

Nu vraag ik me af: hoe groot is dan de kans dat ik bij haar ook terecht kan voor het beoordelen van mijn hormoonwaarden? Zou ze er iets zinnigs over kunnen zeggen of is het beoordelen van hormoonwaarden van postop transvrouwen een studie op zich?
Alice

Re: Endocrinologie huisarts?

Bericht door Alice »

Shana schreef:Nu vraag ik me af: hoe groot is dan de kans dat ik bij haar ook terecht kan voor het beoordelen van mijn hormoonwaarden? Zou ze er iets zinnigs over kunnen zeggen of is het beoordelen van hormoonwaarden van postop transvrouwen een studie op zich?
Een idee zou zijn om voor een kennismaking gesprek te gaan, dan kan gelijk je vraag beantwoord worden.

Het lijk er wel op dat hormoonwaardes voor postop vrouwen moeilijkheden geven. Ieder heeft er zijn/haar eigen gedachten over voor welke waardes van toepassing zijn etc..
Voor mij, ik ben de beslisser en ik geef aan welke de juiste voor mij zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jessy

Bericht door Jessy »

Shana schreef:Nu vraag ik me af: hoe groot is dan de kans dat ik bij haar ook terecht kan voor het beoordelen van mijn hormoonwaarden? Zou ze er iets zinnigs over kunnen zeggen of is het beoordelen van hormoonwaarden van postop transvrouwen een studie op zich?
Als je je hormoonwaarden wil laten controleren kun je zeker bij een huisarts terecht. Zij kunnen immers bloed afnemen en dat naar een labo sturen met een verzoek de hormoonwaarden te meten.
Voor advies over deze waarden is het een ander verhaal. Als jouw huisarts ook als endocrinoloog actief is kan het misschien wel, anders denk ik niet. Maar ik moet er wel bij zeggen dat veel artsen buiten het VU zich niet willen/durven bemoeien met begeleiding van transgenders.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Shana

Bericht door Shana »

Alice schreef:
Een idee zou zijn om voor een kennismaking gesprek te gaan, dan kan gelijk je vraag beantwoord worden.

Het lijk er wel op dat hormoonwaardes voor postop vrouwen moeilijkheden geven. Ieder heeft er zijn/haar eigen gedachten over voor welke waardes van toepassing zijn etc..
Voor mij, ik ben de beslisser en ik geef aan welke de juiste voor mij zijn.
Hoe doe je dat dan als ik vragen mag Alice? Wie checkt je hormoonwaardes en wie past zonodig je medicatie aan? Vast niet de vu..
YS62

Bericht door YS62 »

Shana schreef:In mijn online zoektocht naar een nieuwe huisarts stuitte ik op een gezondheidscentrum waar de huisarts die daar werkzaam is is afgestudeerd in endocrinologie. Zit nog geen 50 meter bij mij vandaan.

Nu vraag ik me af: hoe groot is dan de kans dat ik bij haar ook terecht kan voor het beoordelen van mijn hormoonwaarden? Zou ze er iets zinnigs over kunnen zeggen of is het beoordelen van hormoonwaarden van postop transvrouwen een studie op zich?
Gefeliciteerd je hebt de ideale mix gevonden nl. A arts B endo en C vrouw dus die weet als geen ander wat lage hormoonwaarden in de praktijk betekent.

Het testen van je hormoonwaarden kan met oa een bloedtest of speekseltest dat kan je zelf doen en dan kan je de waarden met haar doornemen.

Zij weet ook wat de waardes zijn van menopauze vrouwen dus wat heb je nog meer nodig.

Ik zou dit met 2 handen beetpakken en om te voorkomen dat ook zij met de vinger naar a'dam gaat wijzen dat je hormonaal gezien tot de menopauze vrouwen hoort.

Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte ze zou het wel eens erg druk kunnen krijgen ....
Shana

Bericht door Shana »

Haha nu je het zo zegt lijkt het inderdaad of ik de ideale mix heb gevonden :)

Ik heb haar zojuist op facebook toegevoegd lol. De email die ik stuurde naar het gezondheidscentrum waar ze werkt bleef onbeanwoord, dus ik dacht dan maar zo.. Ik wilde eigenlijk een bericht sturen op facebook, maar dat zou niet in haar inbox komen stond er. Even afwachten of ze me accept. Voordat ik mezelf out tegen iemand die vlak bij mij om de hoek werkt wil ik eerst even weten of ik er wel terecht kan..

Ik ben daar waarschijnlijk één van de weinige vrouwen in de wachtkamer die geen hoefddoek draagt, maar dat hindert niet. Wat mij betreft dan :p

Ze heeft gestudeerd/gewoond in de geboorteplaats van m'n vriend (en das niet in NL..) en is net als hij moslim. Heeft heel waarschijnlijk ook hetzelfde accent als hij dat voor veel NLers niet volledig te volgen is, maar voor mij inmiddels wel. Als m'n vriend bijv. tegen m'n ouders praat moet ik vaak woorden vertalen lol. Oke oke ik dwaal af..

Maar veel toevalliger kan het allemaal niet. Lang leve het internet.

Ik hou je op de hoogte.