Wel heel zottekes hoor, de veronderstelling dat je haren voelsprieten zijn die belangrijke informatie doorsturen naar de hersenstam.
Voor zover ik weet zijn het nog altijd je zintuigen die informatie doorspelen, geen dood materiaal als haar of nagels.
En alé, met alle respect, maar het volgende is er toch compleet over, niet?
"Het knippen van haar is een factor die bijdraagt tot onbewustzijn van de milieu-ellende in lokale ecosystemen"
Geef al die politiekers maar eens een lang kapsel, verplicht. Zijn er echt mensen die geloven dat hun 'voelsprieten' voor een betere, gezondere wereld zouden zorgen? Voor betere keuzes over milieu en natuur?
Het feit dat de Indianen beter "presteerden" met hun lange haar, lijkt me helemaal niet vreemd! Deze mensen in hun waardigheid en hun eigen cultuur en gewoontes laten lijkt me het best als het gaat om hun algemene welzijn en dus ook om hun 'prestaties'. Vraag een klein meisje, een echt roze- en prinsessen-meisje-meisje haar haren kort te knippen. Wel, haar gedrag en/of schoolresultaten zullen ook wel niet meer zijn wat ze waren.
En verder, dat iedereen vooral doet waar hij, zij of zhij zin in heeft!

Lang haar, kort haar, geen haar, overdreven veel haar... Zolang je je er maar goed bij voelt. Persoonlijk hou ik het meest van kapsels die bij je gezichtsvorm passen, ongeacht de lengte.