Publiciteit

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Publiciteit

Bericht door Emma »

Ik vind het erg belangrijk dat er mensen naar buiten treden omdat ik er van overtuigd ben dat dat de enige manier is om 'de buitenwereld' te laten zien dat 'we' geen rare monsters zijn.
Zelf heb ik al eerder de daad bij het woord gevoegd en als het zo uit komt zal ik het nog wel een keer doen. Ik heb een vermoeden van wat de consequenties zijn en accepteer die consequenties. Maar ik respecteer natuurlijk ook diegenen die er voor kiezen gewoon hun nieuwe leven te beginnen en dat zo anoniem mogelijk willen doen.

Maar wat zouden die consequenties dan echt zijn? Ik ben nog een beetje zoekende maar een maand na één item bij een regionale omroep beginnen Google en de verzamelsites in ieder geval een merkwaardige wisselwerking te vertonen. Ik moet zoeken op mijn voor+achternaam tussen aanhalingstekens en dan een paar bladzijden overslaan. En dan volgt de wereldwijde erkenning: ik ben nu een vrouw. Jammer alleen dat er bij staat "was man", en dat ik met de meest vreemde zaken in verband gebracht word, tot en met spermasporen in de zaak met Nicole van den Hurk toe.

Maar eigenlijk, als ik daarvoor naar de vijfde pagina zoekresultaten toe moet, vind ik het nog wel meevallen. Ik kan me aan de andere kant voorstellen dat je hier helemaal niet op zit te wachten. Zal proberen dit item een beetje bijgewerkt te houden, als ik meer dingen te weten kom.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
jacqueline

Re: Publiciteit

Bericht door jacqueline »

ben ik blij dat behalve mijn facebook account er niks over mij te vinden is.....Wel over een heleboel anderen met dezelfde naam.....
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Was natuurlijk ook even nieuwsgierig en of de verouderde versie van mij nog zichtbaar zou zijn. Met dank aan alle bekendere voormalige naamgenoten moet je wel heel erg lang zoeken. Mijn Facebook is natuurlijk te vinden en ook m'n YouTube account, helemaal tevreden dus. Maar het is wel leuk om anderen even op te zoeken. :o
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Veronica

Bericht door Veronica »

Mijn oude ik was altijd onder diezelfde nickname op het internet te vinden, nog steeds alleen je kan nergens vanuit halen welke geslacht ik ben geweest.
Afbeelding
diederique

Bericht door diederique »

Pagina's vol, zowel op mijn nieuwe naam (vooral) als op mijn oude naam (minder). Gelukkig vooral boekhandels, dat brengt tenminste nog iets op.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Raisa

Bericht door Raisa »

Het kan ook heel anders lopen. Ik had voor ik met hormonen begon meegewerkt aan een krantenartikel onder een gefingeerde naam maar met foto's. Na een tijd kwam ik er achter dat de redacteur mijn naam, variaties daarop, woonplaats, en opleiding in de metadata van het artikel had geplaatst, wat uiteindelijk werd uitgelezen en geïndexeerd door een zoekmachine waardoor het artikel en de foto's bovenaan stonden als je op mijn naam zocht. Gelukkig werkte de krant direct mee door het artikel offline te halen. De zoekmachines hebben ook gehoor gegeven aan het verzoek om de links en data te verwijderen.

Met andere dingen die ik in de media heb gedaan heb ik overigens geen problemen gehad. Als je om je privacy geeft loont het dus om erg voorzichtig te zijn.