Hoi
Zoals de titel al vermeld krijg ik nieuwe buren alleen ik moet het hun vertellen zonder ze af te schrikken. Ik heb totaal geen idee hoe ik dat ga doen. Als jullie een idee hebben. Zeg het alstublieft. Ik wil het echt voor de jaarwisseling vertellen.
Groeten van Luna angeline
nieuwe buren en uit de kast komen
-
luna
nieuwe buren en uit de kast komen
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
-
diederique
Re: nieuwe buren en uit de kast komen
Wat wil je ze nog vertellen? Is het niet mogelijk vanaf het begin in je "Nieuwe Ik" te verschijnen?
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
luna
Dat is een idee maar ik ben nog niet echt vrouw qua lichaam maar wel qua innerlijk
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
-
Anon20180501
Hi Luna...
Ik leefde al 9 jaar als vrouw voordat ik met hormonen begon en heb eigenlijk nooit meteen bij de eerste ontmoeting aan 'vreemden' verteld van mijn achtergrond.
Er zullen vast mensen zijn geweest die iets vermoedden maar die hebben dan nooit iets laten merken en gingen gewoon normaal met me om, ook nadat ik ze het verteld had. Zolang jij er geen punt van maakt dat je transgender bent en verder gewoon jezelf blijft zal je zien dat je weinig tot geen negatieve reacties zal krijgen...
x'jes en liefs
Daniéla
Ik leefde al 9 jaar als vrouw voordat ik met hormonen begon en heb eigenlijk nooit meteen bij de eerste ontmoeting aan 'vreemden' verteld van mijn achtergrond.
Er zullen vast mensen zijn geweest die iets vermoedden maar die hebben dan nooit iets laten merken en gingen gewoon normaal met me om, ook nadat ik ze het verteld had. Zolang jij er geen punt van maakt dat je transgender bent en verder gewoon jezelf blijft zal je zien dat je weinig tot geen negatieve reacties zal krijgen...
x'jes en liefs
Daniéla
-
luna
tja maar ik moet het ook aan de omgeving vertellen
-
Anon20180501
Je 'moet' natuurlijk niets Luna, het enige wat je 'moet' doen is dat wat je een goed gevoel geeft en je gerust stelt. Als jij je niet prettig voelt bij het idee dat je iets verborgen houdt waarvan je denkt dat anderen dat behoren te weten zou ik er gewoon open over zijn. Dan laat je dus blijken dat je er zelf geen punt van maakt dat je transgender bent en kan je voor de rest gewoon jezelf blijven. Des te minder je er zelf een big issue van maakt des te 'normaler' gaan anderen ermee om.
Je bent vrij jong dus kan ik me voorstellen dat het voor jou allemaal wat ingewikkelder en griezeliger lijkt - en dat zal het beslist ook zijn voor jou - maar je zal achteraf zien dat het allemaal best wel meeviel en het steeds makkelijker wordt om er over te praten.
Heb vertrouwen in jezelf...
x'jes en liefs
Daniéla
Je bent vrij jong dus kan ik me voorstellen dat het voor jou allemaal wat ingewikkelder en griezeliger lijkt - en dat zal het beslist ook zijn voor jou - maar je zal achteraf zien dat het allemaal best wel meeviel en het steeds makkelijker wordt om er over te praten.
Heb vertrouwen in jezelf...
x'jes en liefs
Daniéla
-
Nathan90
Hier zien de buren de afgelopen twee jaar dat 'nieuwe lesbische stel' langzaam veranderen in twee kerels. Meer dan een 'goedemorgen' 'goedemiddag' contact hebben we niet, behalve als er pakjes worden bezorgt of met verbouwing enzo. Niemand doet raar of anders en de naam waarmee we ons hebben voorgesteld is iedereen al lang weer vergeten. 
Ik denk dat het enige wat echt afschrikt is een half levensverhaal bij de eerste ontmoeting. Het oudere stel van hiernaast stelde zich alleen voor met de achternaam, beetje gek was het wel. Maar da's wel veilig als je niet zeker weet hoe je voor te stellen.
Ik denk dat het enige wat echt afschrikt is een half levensverhaal bij de eerste ontmoeting. Het oudere stel van hiernaast stelde zich alleen voor met de achternaam, beetje gek was het wel. Maar da's wel veilig als je niet zeker weet hoe je voor te stellen.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Een vriendin van me formuleerde het als volgt, je geeft die mensen een cadeautje, door ze het vertrouwen te schenken. Zelf had ik er zo nog niet tegenaan gekeken, maar er zit wel iets in volgens mij.
Irene
-
luna
Dat is een zeer goed idee.
-
lotte33
Toevallig heb ik het gisteren mijn buurman verteld. Ik had geen zin meer om over de oprit te sluipen in m'n vrouwenkleding. Vroeg of laat kom ik ze een keer tegen en dan kan de timing net even verkeerd zijn, ik kies graag het moment zelf. Ik had wel al bedacht om zo'n geval maar te zeggen; "dit is precies wat je denkt".
Gisteren ging ik naar Armin van Buuren, uiteraard gewoon als mezelf. Ik weet dat ze ook van zulke feestje houden en heb via Whatsapp gepolst of ze ook gingen. Handig om vooraf te weten. Daarna flapte ik het er eigenlijk ook uit onder het mom, het is privé en we trekken niet met elkaar op, maar dit is er aan de hand en ik wil jullie er niet mee overdonderen.
Het appen gebeurde onder werktijd. Bij thuiskomst kwam ik hem toevallig tegen toen hij de kerstpakketjes uit z'n auto stond te laten. Leuk gesprek gehad. Hartstikke relaxt erover en niets dan lof voor de moed m'n hart te gaan volgen. Mijn tactiek in dit alles is om te proberen het eerst te vertellen en het ze dan wat later te laten zien. Kan iedereen een beetje aan het idee wennen. Ik ben niet bepaald een alternatief of extravagant type, dus mensen verwachten zoiets niet. Vooralsnog alleen maar positieve reacties gehad.
Gisteren ging ik naar Armin van Buuren, uiteraard gewoon als mezelf. Ik weet dat ze ook van zulke feestje houden en heb via Whatsapp gepolst of ze ook gingen. Handig om vooraf te weten. Daarna flapte ik het er eigenlijk ook uit onder het mom, het is privé en we trekken niet met elkaar op, maar dit is er aan de hand en ik wil jullie er niet mee overdonderen.
Het appen gebeurde onder werktijd. Bij thuiskomst kwam ik hem toevallig tegen toen hij de kerstpakketjes uit z'n auto stond te laten. Leuk gesprek gehad. Hartstikke relaxt erover en niets dan lof voor de moed m'n hart te gaan volgen. Mijn tactiek in dit alles is om te proberen het eerst te vertellen en het ze dan wat later te laten zien. Kan iedereen een beetje aan het idee wennen. Ik ben niet bepaald een alternatief of extravagant type, dus mensen verwachten zoiets niet. Vooralsnog alleen maar positieve reacties gehad.