Werk
-
Arike
Re: Werk
Dat is wel een interessante ja...Heleen schreef:Ik denk dat je bij FB toch heel erg moet oppassen als je informatie in een besloten kring wilt houden. Ik heb reacties van mijzelf in Google teruggezien (dus 'world readable') terwijl mijn standaardinstellingen op 'alleen vrienden' staat. Ik heb het niet nageplozen maar ik denk dat dat komt omdat degene waar ik op reageer zijn FB op 'iedereen' heeft staan. Dus met FB ben je snel ongewild vaker te zien dat je zou denken, of je moet heel erg scherp en alert zijn met je bijdragen aan de social media.
Ik ben zelf ook nog steeds terughoudend met het gebruik van FB... juist vanwege dit soort dingen
alhoewel ik mijn profiel tamelijk goed dicht getimmerd heb... binnen de mogelijkheden van FB dan toch
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Wel heb ik het idee dat een Facebook-profiel nuttig kan zijn bij het solliciteren. Een bedrijf ziet graag een profiel waarop te zien is dat iemand een druk leven heeft waar een moment van nietsdoen niet bestaat. Reizen, festivals, hippe winkels en uitgaansgelegenheden bezoeken. Ofwel een druk sociaal leven hebben.
Als ze dat soort dingen niet kunnen vinden denken ze met een soort kluizenaar te maken hebben.
Mij kunnen ze dus niet vinden op Facebook en ik geef alleen een vast telefoonnummer op. Dat schijnt tegenwoordig nogal ongebruikelijk te zijn.
Als een bedrijf geen moeite heeft met dat soort dingen, dan is het het juiste bedrijf voor mij om voor te werken.
Als ze verder gaan zoeken naar mij op internet komen ze op mijn eigen website terecht en als ze zonder achternaam zoeken uiteindelijk hier.
Net nog even gezocht naar foto's. Eerste zoekresultaat op Google (dat is waarschijnlijk toch wat de werkgever gebruikt) is een foto van tienermeisjes op schoolreis, maar verderop ben ik wel te vinden. Vind ik helemaal niet erg.
Als ze dat soort dingen niet kunnen vinden denken ze met een soort kluizenaar te maken hebben.
Mij kunnen ze dus niet vinden op Facebook en ik geef alleen een vast telefoonnummer op. Dat schijnt tegenwoordig nogal ongebruikelijk te zijn.
Als een bedrijf geen moeite heeft met dat soort dingen, dan is het het juiste bedrijf voor mij om voor te werken.
Als ze verder gaan zoeken naar mij op internet komen ze op mijn eigen website terecht en als ze zonder achternaam zoeken uiteindelijk hier.
Net nog even gezocht naar foto's. Eerste zoekresultaat op Google (dat is waarschijnlijk toch wat de werkgever gebruikt) is een foto van tienermeisjes op schoolreis, maar verderop ben ik wel te vinden. Vind ik helemaal niet erg.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Arike
Aan de andere kant wil die werkgever ook juist werknemers die in hun vrije tijd uitrusten en ontspannen zodat ze op het werk weer optimaal fris en fruitig kunnen presterenJeste schreef:Wel heb ik het idee dat een Facebook-profiel nuttig kan zijn bij het solliciteren. Een bedrijf ziet graag een profiel waarop te zien is dat iemand een druk leven heeft waar een moment van nietsdoen niet bestaat. Reizen, festivals, hippe winkels en uitgaansgelegenheden bezoeken. Ofwel een druk sociaal leven hebben.
"You try to forget but it's impossible
-
Jessy
En zeker festivals en uitgaan kan een twijfelgeval zijn voor een werkgever, want in veel gevallen gaat dat hand-in-hand met drankgebruik. En dus een kater op het werk 
Ik ben het wel eens met je Jeste. Met mijn privéleven hebben ze ook niks te maken, en als ze iets willen weten dan vragen ze me dat maar rechtuit. En dan zie ik wel of het iets is waarop ik wil antwoorden of niet. Hangt ook af van de persoon die ik voor me heb.
GSM nummer is ook iets waar ik zéér voorzichtig mee ben en lang niet aan iedereen geef. Mijn huidige werkgever heeft het wel, omdat ze me moeten kunnen bereiken als ik voor het werk op de baan zit. En ik weet dat ze me niet in privétijd lastig vallen.
Mijn vorige werkgever kreeg het niet. Ik had een vaste kantoorjob dus die had het niet nodig, en bovendien had die nogal een handje van me lastig te vallen in mijn vrije uren. En voor een noodgeval wil ik best bijspringen, maar als ik niet thuis ben (lees: bereikbaar op vast toestel) kan ik doorgaans toch niet komen.
Ik ben het wel eens met je Jeste. Met mijn privéleven hebben ze ook niks te maken, en als ze iets willen weten dan vragen ze me dat maar rechtuit. En dan zie ik wel of het iets is waarop ik wil antwoorden of niet. Hangt ook af van de persoon die ik voor me heb.
GSM nummer is ook iets waar ik zéér voorzichtig mee ben en lang niet aan iedereen geef. Mijn huidige werkgever heeft het wel, omdat ze me moeten kunnen bereiken als ik voor het werk op de baan zit. En ik weet dat ze me niet in privétijd lastig vallen.
Mijn vorige werkgever kreeg het niet. Ik had een vaste kantoorjob dus die had het niet nodig, en bovendien had die nogal een handje van me lastig te vallen in mijn vrije uren. En voor een noodgeval wil ik best bijspringen, maar als ik niet thuis ben (lees: bereikbaar op vast toestel) kan ik doorgaans toch niet komen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Je pakt het goed aan, Jessy, door je werk- en privéleven zo gescheiden te houden. Juist als werkgever zou je dat moeten waarderen, want een werknemer die vrije tijd echt als vrije tijd ziet zal beter uitgerust zijn en kan op het werk met een frisse blik tegen de zaken aankijken.
Wat ik schreef over dat drukke sociale leven, wat belangrijk is, komt voornamelijk voor bij jonge hippe creatieve bedrijven. Misschien goed om dat er even bij te schrijven.
Ooit een keer gesolliciteerd bij een IT-bedrijf. Die hadden dus buiten het werk om ook van alles te doen. Elke week een borrel en meerdere keren per jaar uit eten. Verder nog een jaarlijkse reis naar een buitenlandse stad. Dan werd er echt geen Bavaria Malt gedronken. De directeur vertelde daar gewoon over toen ik op een gesprek was.
Met die baan was het niets geworden. Het was wel een mooie functie, maar ik kreeg tegelijkertijd van een andere werkgever een heel mooi aanbod.
Bij dat IT-bedrijf zag ik het ook niet zitten om het spelletje "man zijn" te gaan spelen. Het was namelijk een functie waarbij je veel contact met anderen had. Die andere baan was veel meer zelfstandig werken, dus werd ik minder vaak met het probleem genderdysforie geconfronteerd.
Dat is dan wel weer zo. Eigenlijk willen ze alles. Aan de ene kant altijd druk, maar aan de andere kant uitgerust.Arike schreef:Aan de andere kant wil die werkgever ook juist werknemers die in hun vrije tijd uitrusten en ontspannen zodat ze op het werk weer optimaal fris en fruitig kunnen presteren
Wat ik schreef over dat drukke sociale leven, wat belangrijk is, komt voornamelijk voor bij jonge hippe creatieve bedrijven. Misschien goed om dat er even bij te schrijven.
Ooit een keer gesolliciteerd bij een IT-bedrijf. Die hadden dus buiten het werk om ook van alles te doen. Elke week een borrel en meerdere keren per jaar uit eten. Verder nog een jaarlijkse reis naar een buitenlandse stad. Dan werd er echt geen Bavaria Malt gedronken. De directeur vertelde daar gewoon over toen ik op een gesprek was.
Met die baan was het niets geworden. Het was wel een mooie functie, maar ik kreeg tegelijkertijd van een andere werkgever een heel mooi aanbod.
Bij dat IT-bedrijf zag ik het ook niet zitten om het spelletje "man zijn" te gaan spelen. Het was namelijk een functie waarbij je veel contact met anderen had. Die andere baan was veel meer zelfstandig werken, dus werd ik minder vaak met het probleem genderdysforie geconfronteerd.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Jessy
Ja soms wel. Ik bedoel meestal welJeste schreef:Je pakt het goed aan, Jessy, door je werk- en privéleven zo gescheiden te houden. Juist als werkgever zou je dat moeten waarderen, want een werknemer die vrije tijd echt als vrije tijd ziet zal beter uitgerust zijn en kan op het werk met een frisse blik tegen de zaken aankijken.
Ach ja ik heb ook mijn grillen, maar de laatste jaren is het wel een stuk verminderd. Van leeftijd 20 tot 30 verdomde ik het om ouder te worden
Zo veel doen wij het niet, maar we hebben wel degelijk op regelmatige basis teamactiviteiten. Vaak is dat een hele werkdag lang. Halve dag doen we iets leren, en halve dag gewoon iets leuks. Is wel erg goed voor de team spirit!Jeste schreef:Ooit een keer gesolliciteerd bij een IT-bedrijf. Die hadden dus buiten het werk om ook van alles te doen. Elke week een borrel en meerdere keren per jaar uit eten. Verder nog een jaarlijkse reis naar een buitenlandse stad. Dan werd er echt geen Bavaria Malt gedronken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
-
Lotte
Ik heb onlangs mijn Facebook account maar opgeheven, aangezien ik geen zin heb om alles maar steeds bij te houden.Jeste schreef:Wel heb ik het idee dat een Facebook-profiel nuttig kan zijn bij het solliciteren. Een bedrijf ziet graag een profiel waarop te zien is dat iemand een druk leven heeft waar een moment van nietsdoen niet bestaat. Reizen, festivals, hippe winkels en uitgaansgelegenheden bezoeken. Ofwel een druk sociaal leven hebben.
Dit is eigenlijk het enige forum waar ik aan participeer en dat vind ik momenteel wel genoeg.
En om nou voor potentiele werkgevers een facebook account te openen om te laten zien dat je een druk sociaal leven heb vind ik wel heel erg ver gaan.
Misschien ligt het aan mijn leeftijd.
Ik stuur de bedrijven een solliciatiebrief en een CV. Hierop zijn mijn telefoonnummer, adres en e-mailadres vermeldt. Zijn ze geïnteresseerd, dan kunnen ze contact opnemen.Jeste schreef: Mij kunnen ze dus niet vinden op Facebook en ik geef alleen een vast telefoonnummer op. Dat schijnt tegenwoordig nogal ongebruikelijk te zijn.
Ik zoek het liefst werk in een bedrijf waarbij traditioneel een groot deel van het personeel uit vrouwen bestaat en/of eventueel gays. Aangezien uit mijn voorgaande 13 jaar arbeidservaring wel blijkt dat dit voor mij het beste werkt.
-
Hedwich
Lijkt me ook wel wat!Lotte schreef:Ik zoek het liefst werk in een bedrijf waarbij traditioneel een groot deel van het personeel uit vrouwen bestaat en/of eventueel gays.
-
Joyce
Wat dacht je van artiesten wereld. lijkt me aardig te voldoen en moeilijk werk is het niet, bv zinloos over voetbal praten, voetbal bahhhhhHedwich schreef:Lijkt me ook wel wat!Lotte schreef:Ik zoek het liefst werk in een bedrijf waarbij traditioneel een groot deel van het personeel uit vrouwen bestaat en/of eventueel gays.Maar... hoe kom je daar dan achter?