Tests

Sophia

Tests

Bericht door Sophia »

Binnenkort intake bij het VU, ben echt benieuwd wat me allemaal te wachten staat. Ben nu zo hier en daar aan het rond lezen,maar wat kan je allemaal zo verwachten tijdens zo'n eerste intake? Ik heb soms echt het idee dat het een soort kwalificatie proces is waarbij je zoveel mogelijk moet passen in het stereotype beeld. Wat zijn jullie ervaringen?
Veronica

Re: Tests

Bericht door Veronica »

Nee het gaat niet erom hoe stereotype je bent, als je liegt komen ze op ten duur toch achter.

Dat terzijde, bij de intake willen ze een indicatie van je probleem en wie je bent, alles vrij kort, daarna krijg je een korte vragenlijst.

De kans dat je door de intake heen niet komt is heel erg klein, echter blijf realistisch als ze naar vragen (verwacht dus niet dat je na 1 dag hrt alles hebt gehad).

Daarna kom je op de wachtlijst voor de werkelijke gesprekken, ik moest er 7 maanden voor wachten maar tegenwoordig is het max 3 a 4 maanden, dan begint het pas.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Je sciet er inderdaad niks mee op, je anders voor te doen dan je bent. Zij zijn niet degenen die bepalen of je genderdysforie hebt, dat ben je zelf. Maar het hele systeem dat ze hanteren werkt wel in de hand dat mensen denken dat je je moet aanpassen om de diagnose te krijgen. De intake is geen diagnosestelling, het is een aantal simpele checks om een paar dingen uit te sluíten, dat je niet onnodig op een wachtlijst geplaatst wordt waar je niet thuis hoort. Je hoeft ook niet in vol ornaat met tijgerprintbloesje en knielaarzen met stilettohakken binnen te komen (niets ten nadele van degenen die zich daar prettig in voelen, overigens). Je mag ook in mannenkleding komen als je om wat voor reden dan ook zo ver niet bent. Vroeger waren de meeste mensen die zich bij de VU meldden zo ver niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Sophia

Bericht door Sophia »

Ok dat klinkt wel verhelderend. Het is zeker niet de bedoeling om mezelf anders voor te doen dan ik ben, dat heb ik meer dan 30 jaar al gedaan. Die stilleto's en tijgerprintje klinkt leuk echter ik denk dat het bij mij beperkt blijft bij iets effen zwart met mijn net nieuwe laarsjes
Aliss

Bericht door Aliss »

Sophia schreef:Ok dat klinkt wel verhelderend. Het is zeker niet de bedoeling om mezelf anders voor te doen dan ik ben, dat heb ik meer dan 30 jaar al gedaan. Die stilleto's en tijgerprintje klinkt leuk echter ik denk dat het bij mij beperkt blijft bij iets effen zwart met mijn net nieuwe laarsjes
Samengevat - VUmc is de plek waar je je thuis hoort te voelen :) En intake blijft wel spannend hoor, success! :)

Groetjes
Alicia
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Sophia

Bericht door Sophia »

Dankjewel Alice, spannend zeker maar heb er best wel zin. Lees hier op het forum al jullie verhalen en ervaringen echt super heb er echt heel veel aan
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Het is geen examen, het is geen manier om jouw te verhinderen verder te kunnen. Gewoon jezelf zijn dan komt het helemaal goed.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.