1e laserbehandeling achter de rug en even mijn ei kwijt ;-)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Veronica

Re: 1e laserbehandeling achter de rug en even mijn ei kwijt

Bericht door Veronica »

Ik ben na 8 behandelingen (elektrisch epileren) gestopt, geen geld meer voor, maar gelukkig wel super lichte haartjes dus om de 2 dagen scheren is geen probleem qua gevoel (zelfs na 1 week zie je niks tenzij je echt licht erop schijnt).

Dus na 8 behandelingen in precies hetzelfde gebied is ongeveer onder de hoeken van de mond iets van 1cm x1cm echt haarloos, voor zover ik het weet zou ik nog ongeveer 72 a 90 behandelingen moeten hebben (en vanwege de kosten dus 1 per maand, dus dat duurt paar jaar zucht).

Misschien ooit weer opnieuw beginnen, het punt is de verzekeraar vergoedt het achteraf als de eigen risico op is, dus die hele jaar mag ik dokken, dat red ik niet.
Afbeelding
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Ik heb inmiddels 2 laserbehandelingen gehad wat betreft gezichtsontharing.

Van mezelf had ik vrij weinig gezichtsbeharing. Ik kon volstaan met dagelijks epileren met een pincet. Toen ik begon met laserontharing baalde ik ook enorm dat ik over moest gaan op scheren, terwijl ik dat nooit eerder heb hoeven te doen. Ik was bang om alsnog een baardschaduw te krijgen door het scheren. Achteraf viel het wel mee.

De laserbehandelingen zelf ervaar ik als zeer pijnlijk. Bij mij wordt de bovenlip, rondom de mond (vooral de mondhoeken) en een klein stukje v/d kin gedaan. Een behandeling van 5 á 10 minuten. Naderhand is de pijn niet zo erg, branderig gevoel is na een ijszakje ter plekke wel verdwenen. Maar tijdens de behandeling zelf kreeg ik echt tranen in m'n ogen ervan en zat vrijwel constant "au" te roepen :( Hoe dikker de haartjes op die plek, hoe pijnlijker.

Verder ontstaan er na het laseren donkere vlekken op de plekken waar meer haar had gezeten (vooral bovenlip kreeg vlekken) en hier-en-daar zwarte stippen. Het lijkt dan alsof ik een snor-schaduw heb of zo :( Die zijn pas na zo'n 4 weken vrijwel volledig weg, maar 1 á 2 weken later is het dus weer tijd voor de volgende behandeling...

Zo'n behandeling vind ik echt super pijnlijk en ben ook wel een beetje bang :( Maar ja, dat zal vast wel aan mij liggen... mijn pijngrens is wat lager en ben (te) snel angstig... Degene die er heengaan met een volgroeide snor/baard hebben het misschien nog wel 10x zwaarder dan ik :(

Waar ik ook wel super erg tegenop zie, is genitale ontharing. Dat schijnt met hetzelfde apparaat te worden gedaan :( Als ik naar de dikte en dichtheid van de haartjes "daar beneden" kijk, dan wil ik er echt niet aan denken... nu al rillingen en angst :( Verder zou de houding waarin ik moet zitten/liggen bij zo'n behandeling ook niet echt charmant zijn, maar dat is het ergste niet eens :(
Danielle

Bericht door Danielle »

Veronica schreef: (en vanwege de kosten dus 1 per maand, dus dat duurt paar jaar zucht).

Misschien ooit weer opnieuw beginnen, het punt is de verzekeraar vergoedt het achteraf als de eigen risico op is, dus die hele jaar mag ik dokken, dat red ik niet.
Ik volg je niet helemaal. Als je steeds de rekening direct declareert zou je toch vrij vlug je geld weer terug moeten krijgen. Duurt bij mij een week of twee dat ik het geld weer op mijn rekening heb en de declaratie indienen doe ik gewoon met de app van mijn verzekeraar, is in twee minuten gedaan. Je bent door dat voorschieten zelf een financiële buffer voor je verzekeraar, maar als je eenmaal een regelmatige cyclus van behandelingen op gang hebt, dan zou je nooit meer dan een paar behandelingen aan geld uit hebben staan.
Josefien1989 schreef:Ik heb inmiddels 2 laserbehandelingen gehad wat betreft gezichtsontharing.

Verder ontstaan er na het laseren donkere vlekken op de plekken waar meer haar had gezeten (vooral bovenlip kreeg vlekken) en hier-en-daar zwarte stippen. Het lijkt dan alsof ik een snor-schaduw heb of zo :( Die zijn pas na zo'n 4 weken vrijwel volledig weg, maar 1 á 2 weken later is het dus weer tijd voor de volgende behandeling...
Mijn huidtherpeut adviseerde telkens een periode van 6-8 weken tussen de behandelingen. Soms schoof ik dat nog een weekje of twee op als dat beter uit kwam met sociale verplichtingen waar ik geen zin had in die verbrande haarwortels. Ik vind vier weken best lang trouwens, bij mij was dat steeds met een goede week wel weggetrokken. Maar dat zal vast heel erg verschillen van huidtype en persoon

Zo'n behandeling vind ik echt super pijnlijk en ben ook wel een beetje bang :( Maar ja, dat zal vast wel aan mij liggen... mijn pijngrens is wat lager en ben (te) snel angstig... Degene die er heengaan met een volgroeide snor/baard hebben het misschien nog wel 10x zwaarder dan ik :(

Waar ik ook wel super erg tegenop zie, is genitale ontharing. Dat schijnt met hetzelfde apparaat te worden gedaan :( Als ik naar de dikte en dichtheid van de haartjes "daar beneden" kijk, dan wil ik er echt niet aan denken... nu al rillingen en angst :( Verder zou de houding waarin ik moet zitten/liggen bij zo'n behandeling ook niet echt charmant zijn, maar dat is het ergste niet eens :([/quote]
Als je er nu al zo bang voor bent dan zou ik je adviseren om daar hulp bij te zoeken. Want het wordt erger en pijnlijker. Er zijn methodes en technieken om pijn te kunnen managen. Het ontharen met laser kan ik af met gewoon even een kwartiertje op mijn tanden bijten. Na de operatie heb ik lang vertrouwd op pijnstillers en wat eenvoudige ontspanningsoefeningen. Maar ik ken ook mensen die met behulp van hypnose beter met de pijn hebben leren omgaan.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Veronica

Bericht door Veronica »

@Danielle, ik declareerde niet meteen omdat mijn verzekeraar het steeds van eigen risico afhaalde, na een boze telefoontje kreeg ik advies pas nadat de eigen risico op was, de boel te declareren.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Beetje lood om oud ijzer dus. Of je het eigen risico nu kwijt bent aan medicijnen of wat anders. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je het niet breed hebt je het eigen risico liever gespreid over het jaar betaalt en niet ineens via zo'n nota die je zelf hebt voorgeschoten.
Stomme verzekeraar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ilse

Bericht door Ilse »

Danielle schreef: Waar ik ook wel super erg tegenop zie, is genitale ontharing. Dat schijnt met hetzelfde apparaat te worden gedaan :( Als ik naar de dikte en dichtheid van de haartjes "daar beneden" kijk, dan wil ik er echt niet aan denken... nu al rillingen en angst :( Verder zou de houding waarin ik moet zitten/liggen bij zo'n wordt erger en pijnlijker.
Nou hier zag ik dus ook best wel wat tegenop.
Afgelopen maandag mijn eerste behandeling gehad in het Isala ziekenhuis te Zwolle.
Net zoals bij mijn gezicht had ik ook nu geen Emlacreme gebruikt. De huidtherapeute vroeg me waarom eigenlijk niet, want het kan net even het scherpe kantje eraf halen vertelde ze. Ik heb haar verteld dat ik het verschil niet merkte, dus dan maar geen creme. Toen ik haar dit uitgelegd har en ze mij vroeg hoe ik het gebruikt had, bleek dat ik het niet op de juiste manier had aangebracht had :oops:

maar goed nu had ik toch geen emla gebruikt dus gaan met die banaan.
het bein was identiek aan wat ik bij mijn gezicht voelde, zeker wel pijn, maar het duurde elke keer maar ee fractie van een seconde en zo kan ik het wel verdragen.
toen het eerste deel klaar was begon ze met de huid van het scrotum en iets verder naar beneden, wist ik werkelijk even niet wat mij overkwam. Dit was totaal niet vergelijkbaar met de pijn die ik in al die lasersessies had gehad, dit ging veel te ver.
de huidtherapeute zag het ook direct aan mij, want ik kon niet stil meer blijven liggen.
omdat het laatste deel nog maar een klein stukje was, heb ik even doorgezet, maar dit was niet normaal.
Op de terugweg was de pijn ook niet te harden en thuisaangekomen direct de koelzak erop, wat eindelijk wat verlichting gaf.
de koelzak heb ik 3uur op plekje moeten houden en met wat pijnstillers begon de pijn wat te minderen.

Ik vertrouwde het niet helemaal en besloot maar eens voorzichtig een kijkje te nemen en ik schrok wel even van wat ik zag.
de huid aan de onderzijde leek helemaal zwart en het bleek dat het helemaal verbrand was.
toch maar even contact opgenomen met mijn huidtherapeute en nadat ik haar een foto had gestuurd, vertelde zij ook dat het verbrand was. Waarschijnlijk had het pigment in die huid op dezelfde wijze gereageerd als de donkere haren en was het laatste deel van deze behandeling een soort van barbecue geworden :cry:

voor de komende behandelingen heb ik inmiddels al emla in huis gehaald, maar ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat, hopelijk niet zo pijnlijk als deze keer, want ik heb er nog last van ;)

groetjes,
karyn
Groetjes,
Ilse
intrans

Bericht door intrans »

14 behandelingen en nogsteeds rotharen argggg