mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Emma »

Ja precies. En het gaat dag in dag uit door, via SMS, via mail, enzovoorts. En ik kan de boel niet uitzetten want ik heb het ook nodig voor mijn werk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Qua shoppen ben ik ook wel de schaamte voorbij en ga rustig in mijn dameswinterjasje,mutsje,skinny en laarsjes winkelen.langzaamaan ook wat aan het experimenteren met wat make up(poeder,eyeliner,lipstick),maar toch als ik noodgedwongen dan in mijn herenkleding de stad in moet en ze zeggen nog"mevrouw" en dat gebeurt steeds vaker.denk ik,wow!en kan ik niet anders dan glimachen en me heel happy voelen van binnen.overigens 26 januari heb ik een 1e keer afspraak in het VU.....spannnuuuuuunnddddd
Jessy

Bericht door Jessy »

Je houding en uitstraling zal zeker bijdragen, en dan weet je dat je enorm op de goede weg zit zonder er constant over na te moeten denken wat je doet en hoe. Ga zo door!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

In het begin verbaasde ik me er vooral over dat ik als mevrouw werd aangesproken terwijl ik me op dat moment niet als vrouw profileerde, maar inmiddels geniet ik er gewoon van.
Irene
Fay

Bericht door Fay »

Mevrouw bij aanspreken in de brillenwinkel, meneer en hij bij de rest, heb het zo gelaten omdat ik betreffende meneer op dat moment wel snapte mbt mijn verschijning

Maar dan, je gaat voor het eerst van je leven een bril uitzoeken en uiteraard kwamen die brillen uit de menerenhoek, want ik was voor de brillenman een meneer

De brilmeneer vergiste zich nog even in een vrouwenbril , nee niet voor jou is een vrouwenbril, die heb ik uiteraard wel even gepast, niet het juiste model

Toen even kort overwogen toch mijn situatie uit te leggen, niet gedaan omdat mijn eigen oog viel op een neutraal montuur, die het ook is geworden (los van vrouw of mannenbril , die bril stond me en stond me aan)

Mannenmonturen vond ik sowieso niets, en met het oog op uiterlijke ontwikkelingen in de toekomst leek het me verstandig een montuur neutraal te houden , sowieso als het je eerste bril in je leven is, kijken we daarna wel verder, letterlijk:)

Belangrijker is dat ik weer normaal ga zien

Weer een ervaring rijker iig, en als je toch in een stad bent, het is overal megauitverkoop, ik heb voor 60 euro 2 jassen en 3 shirtjes gescoord

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 31 dec 2014, 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Nienke

Bericht door Nienke »

Dat heb ik ook vaak, dat ze me mevrouw of als ik met mijn vrouw ergens weg ben "dames" noemen,is idd leuk maar wordt altijd verraden door mijn baardgroei zo goed ik ook scheer helaas.
wat zou ik daar graag van af willen..
Fay

Bericht door Fay »

Je kan er op 1 juiste realistische manier op reageren, namelijk de conclusie trekken dat je nog niet zodanig gezien wordt als je zou willen en er werk aan de winkel is

Fay
Nienke

Bericht door Nienke »

daar zit nog even het probleem Fay, omdat ik getrouwd ben, anders had ik dat jaren geleden al laten doen, heb er al aan gedacht eerst de nek te laten doen, zeg maar in stappen.
Kijken hoe ze er op reageerd als ik dat doe, heb ook erg veel last ervan in mijn nek, bloed altijd als een rund mede door mijn scheergedrag.
In mijn gezicht epileer ik al een hele tijd delen weg op het neurotische af, daar irriteerd zij zich aan maar lijkt niet te begrijpen hoe ik mij daar in voel.
Ik gebruik al heel vaak een dun laagje BB creme om de roodheid en irritatie van scheren te verbloemen.
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Dames,ten 1e de beste wensen voor 2015.wil nog even vertellen dat ik oudjaarsavond een hele leuke avond heb gehad.heb de stoute schoenen(pumps)aangetrokken,heb bij een goede vriend gezeten,waren meerdere mensen.had mezelf volledig opgemaakt(1e keer dat ik hetzelf deed,resultaat niet verkeerd)had een leuke skinny jeans aan en een leuk truitje.heb daar de hele avond zo gezeten,waren mensen van mijn leeftijd en jongeren en werd gewoon door iedereen geaccepteerd en niemand was geschockt of vond me raar... :-)
sasaa

Bericht door sasaa »

Renate Petronella schreef:Dames,ten 1e de beste wensen voor 2015.wil nog even vertellen dat ik oudjaarsavond een hele leuke avond heb gehad.heb de stoute schoenen(pumps)aangetrokken,heb bij een goede vriend gezeten,waren meerdere mensen.had mezelf volledig opgemaakt(1e keer dat ik hetzelf deed,resultaat niet verkeerd)had een leuke skinny jeans aan en een leuk truitje.heb daar de hele avond zo gezeten,waren mensen van mijn leeftijd en jongeren en werd gewoon door iedereen geaccepteerd en niemand was geschockt of vond me raar... :-)

Altijd fijn om te lezen, renate.
En uiteraard ook de beste wensen.

He is wel fijn als je gewoon "jezelf" kan zijn.

Gtrz sasaa