mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Meneer genoemd en behandeld worden is dan weer minder, er zijn nog steeds mensen die niets van me weten , wat mij betreft ook niet van mijn situatie hoeven weten , maar die je toch tegen blijft komen, lastig

Fay
Charlotte VD

Bericht door Charlotte VD »

Heb ik ook al meegemaakt, echt leuk gezelschap waarin iedereen je blijkbaar aanvaard, maar er één vrouw is die het echt moet verpesten door telknes mijnheer tegen me te zeggen.
Daar baal ik echt van.

Charlotte
sasaa

Bericht door sasaa »

Meneer terug zeggen :-P.

Grts sasaa
Alice

Bericht door Alice »

'Meneer terug zeggen'

Dit is precies wat je niet moet doen. Ze meneert niet voor niets, ze verwacht een reactie en ga je er op in dan geeft het haar een opening om haar mening over je te spuien, je volledig af te kraken.

Gewoon negeren of als je een confrontatie aan wil gaan; haar zichtbaar negeren zodat ze het opmerkt en als zij er iets van zegt kun jij jouw gedachte over haar loslaten, die niet prettig hoeft te zijn :twisted: .
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Fay

Bericht door Fay »

In mijn geval onwetendheid, niet van mijn situatie op de hoogte en vanwege mijn uiterlijke verschijning is het blijkbaar voor die persoon meneer

Ergens snap ik dat wel, werk aan de winkel voor zover dat iets toevoegt

jurkjes, make up ,en nagellak - ik noem maarw at - dragen daar aan bij uiteraard maar ik weiger nog steeds een karikatuur te zijn, daarvoor hebben de moontjes imo nog lang niet genoeg werk verricht

Fay
Fay

Bericht door Fay »

En wat als je het id hebt dat er iemand - male - achter je aanzit waarvan je zelf het id hebt dat ie je als Female ziet, en niet als Male

Dat gebied begeef ik me nu eenmaal in verschijning, kan allebei zeg maar, nie in te schatten..wel flatterend

Fay
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Net op Facebook gepost, vanavond gebeurd:
Vandaag hebben we wat voorbereidingen gedaan om de afzuigkap eindelijk op te kunnen hangen, hopelijk morgen. Hoop gruis, cement en kalk. Dit is een van de weinige dagen dat ik er echt niet uit zie, hoewel het me niet echt iets kan schelen. Oude broek, geen make-up, het enige wat ik gedaan heb vandaag is het scheermes hanteren.

Het fornuis staat even aan de kant, dus koken zat er niet in vandaag. Voor de verandering hebben we dus maar een frietje gehaald.
Bij de snackbar is het druk. Naast me staat een man die wel om een praatje verlege zit. Aan zijn andere kant staat een vrouw die bijna net zo lang is als ik. Als haar bestelling klaar is loopt ze de zaak uit, en voelt de man zich vrij om wat te zeggen.

"Ik vond haar al zo lang, " zegt hij, "maar toen kwam jij binnen, jij bent nog langer!"
"Ach ja," zeg ik, "dat kreeg ik er gratis bij. Zit in de familie."
"Vrouwen worden ook steeds langer tegenwoordig," verzucht hij.

Mijn gedachten gaan even alle kanten op voor ik alles weer op een rijtje heb. Okee, Ik heb een oude sportbroek aan. Een jack waarin je nauwelijks rondingen kunt zien.

Ik moet er maar eens mee ophouden, hier stil bij te staan. Blijkbaar ben ik genoeg veranderd om ook op mijn onvoordeligst gewoon aangezien te worden voor wie ik ben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Sandra

Bericht door Sandra »

Emma,
Ik begrijp je verbazing, waarschijnlijk zou ik ook zo gereageerd hebben.
Maar toch, kijk eens in de spiegel, als ik alleen maar naar je avatar kijk…
Nu zie je hoe belangrijk uitstraling, zelfbewustheid en logopedie is.
Succes meid, geniet er van!
Sandra.
YS62

Bericht door YS62 »

Emma schreef:Net op Facebook gepost, vanavond gebeurd:
Vandaag hebben we wat voorbereidingen gedaan om de afzuigkap eindelijk op te kunnen hangen, hopelijk morgen. Hoop gruis, cement en kalk. Dit is een van de weinige dagen dat ik er echt niet uit zie, hoewel het me niet echt iets kan schelen. Oude broek, geen make-up, het enige wat ik gedaan heb vandaag is het scheermes hanteren.

Mijn gedachten gaan even alle kanten op voor ik alles weer op een rijtje heb. Okee, Ik heb een oude sportbroek aan. Een jack waarin je nauwelijks rondingen kunt zien.

Ik moet er maar eens mee ophouden, hier stil bij te staan. Blijkbaar ben ik genoeg veranderd om ook op mijn onvoordeligst gewoon aangezien te worden voor wie ik ben.
Als je nog in transitie bent dan is kleding het enigste waarmee je je kunt laten zien (ook aan jezelf) wie je werklijk bent omdat een blik onder je hemdje anders aangeeft.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat onzekerheid de kop op steekt als je zeg maar als een grijze kleurloze muis over straat gaat.

Het verdwijnt vanzelf als je alles achter de rug hebt en al jaren leeft zoals je bent.

Heb dus compassie met je zelf de rest komt mettertijd.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

In het zwembad heb ik er geen last van ;-) voor mijn gevoel was ik erg niet-vrouwelijk gekleed. Dat klopte ook wel, maar blijkbaar keek deze meneer daar figuurlijk gesproken doorheen. En ik vermoed dat ze dat dat wel eens bijna allrmaal zouden kunnen doen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]