Amandelolie

Vief_Zeehond_Krab

Amandelolie

Bericht door Vief_Zeehond_Krab »

Iemand ervaring met het gebruik van Amandelolie (zoete) bij het dilateren?
Hoe zit dat met het gebruik qua hoeveelheid? En in vergelijking tot "waterbased gel" zoals K-Y?
Helder_Strand_Vos

Re: Amandelolie

Bericht door Helder_Strand_Vos »

Het is heel waterig.... maar ook is het heel glad en glijd goed zegmaar.. Ik heb het wel, maar nog niet vaak gebruikt omdat het zo waterig is. Maar het is wel glad zacht en verzorgend. Ik gebruik altijd glijmiddel van Etos huismerk.
Edel_Dolfijn_Bunzing

Bericht door Edel_Dolfijn_Bunzing »

Helder_Strand_Vos schreef:Het is heel waterig.... maar ook is het heel glad en glijd goed zegmaar.. Ik heb het wel, maar nog niet vaak gebruikt omdat het zo waterig is. Maar het is wel glad zacht en verzorgend. Ik gebruik altijd glijmiddel van Etos huismerk.
Wou net zeggen, glijmiddel is ervoor gemaakt om "daar binnen" gebruikt te worden, amandel olie niet en kan in sommige gevallen allergische reacties veroorzaken.
Fris_Gans_Klif

Bericht door Fris_Gans_Klif »

Ik heb in het begin waterbasis glijmiddel gebruikt, maar ben na een tijdje overgestapt op amandelolie. Wordt ook aangeraden in de documentatie die ik van het VUmc kreeg. Ik vind de olie prettiger dan glijmiddel. Paar druppels is ruim voldoende.
Vief_Zeehond_Krab

Bericht door Vief_Zeehond_Krab »

Fris_Gans_Klif schreef:Ik heb in het begin waterbasis glijmiddel gebruikt, maar ben na een tijdje overgestapt op amandelolie. Wordt ook aangeraden in de documentatie die ik van het VUmc kreeg. Ik vind de olie prettiger dan glijmiddel. Paar druppels is ruim voldoende.
Welke merk/winkel?
Fris_Gans_Klif

Ik gebruik gewoon het huismerk van De Tuinen. Is ook een prima massageolie trouwens, ik heb een apart flesje waar ik een paar druppels Tea trea in heb gedaan.
Lief_Rivier_Delta

Bericht door Lief_Rivier_Delta »

Misschien een domme vraag maar wat is Tea trea en waarom heb je dat toegevoegd?
Fris_Gans_Klif

Lief_Rivier_Delta schreef:Misschien een domme vraag maar wat is Tea trea en waarom heb je dat toegevoegd?
Tea tree olie is een etherische olie van een Australische plant. Sap van die plant heeft een antiseptische werking, daar gebruiken de Aboriginals het al sinds mensenheugenis voor. Ik vind het gewoon lekker ruiken ik heb daarom wat druppels pure tea tree in een flesje amandelolie gedaan, die olie gebruik ik voor massage. Voor dilateren heb ik een ander flesje, dat is gewoon pure amandelolie zonder extra toevoegingen.
Lief_Rivier_Delta

Bericht door Lief_Rivier_Delta »

Dank je!