Nieuwe chat! Zie dit topic.

Genderfluid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Genderfluid

Bericht door Mossel92 »

Hallo allemaal

Zijn jullie bekend met de term ''genderfluid''
Dat je eigenlijk je tussen twee geslachten in voelt zitten.
Wie herkent dit zelf?
En hoe kom je erachter of je nu trans bent of genderfluid?
Dont be ashamed, Just be yourself
Gebruikersavatar
smp1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2014, 20:05
Gender: Androgyne
Locatie: Sittard

Re: Genderfluid

Bericht door smp1990 »

Genderfluid kan ook trans zijn. Sommige mensen die zich niet het een of het ander voelen zijn toch trans, anderen voelen zich daar dan weer niet prettig bij.
Ik weet niet zo goed hoe ik me voel persoonlijk, soms zeg ik agender (ik voel me geen man en geen vrouw) en soms zeg ik dat ik er precies tussenin zit, wat eigenlijk ook niet man en niet vrouw is haha. Maar genderfluid is toch meer dat het vaker verandert, of niet?
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: Genderfluid

Bericht door Mossel92 »

Hee
Volgens mij is bij genderfluid dat het vaker wisselt , dat je de ene keer meer man voelt, terwijl je de andere keer je meer vrouw voelt
Vaak willen mensen toch in een bepaald hokje denken: je bent man of je bent vrouw
Vindt jij het ook lastig dat je er tussenin valt?
Bij mij is in ieder geval wel veel twijfel ontstaan.
Dont be ashamed, Just be yourself
Gebruikersavatar
smp1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2014, 20:05
Gender: Androgyne
Locatie: Sittard

Re: Genderfluid

Bericht door smp1990 »

Jep, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen inderdaad. Heb je gelijk in. :)
Ja, ik vind het wel lastig, maar niet omdat ik er over twijfel, meer hoe de buitenwereld op mij reageert en ik daar een beetje mee moet leren omgaan :P

Lijkt me wel lastig als je twijfelt zeg, maar genderfluid zijn betekent niet gelijk dat je niet trans bent. ;) misschien wil je er een keer met een deskundige over praten? bij het vu of transvisie ofzo? zou kunnen helpen
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Genderfluid

Bericht door Jeste »

Mensen die zich genderfluid voelen hebben ook volgens mij nogal de neiging om te wisselen tussen de geslachten. Dat zou dan per persoon weer verschillend kunnen zijn. Voor de één zou dat op lichamelijk / uiterlijk vlak kunnen spelen (het is natuurlijk zo dat je fysiek niet werkelijk even tussen de geslachten kunt veranderen, maar met wat hulpmiddelen kan je wel meer mannelijk of juist vrouwelijk naar voren komen). Voor de ander misschien weer op het gebied van gedrag.
Genderfluid kan ook weer heel divers zijn. Nu ik er over nadenk is het best wel ingewikkeld.
Voor het gemak zeg ik maar gewoon dat ik mens ben en daarbij vooral mezelf.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Charlotte VD
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2014, 09:35
Gender: Transgender

Re: Genderfluid

Bericht door Charlotte VD »

Ruby Rose beschouwd zichzelf als genderfluid

Springtime
Betrokkene
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 okt 2014, 21:48
Gender: Vrouw

Re: Genderfluid

Bericht door Springtime »

Mijn vriend voelt zich ook meer tussen de geslachten inzitten. Hij (presenteert zich als man, en heeft de voorkeur hij/hem) voelt zich duidelijk meer man dan vrouw, maar toch is dat stukje er ook. Als de maatschappij niet zo op ingericht was op twee geslachten, zou het voor mensen die dit herkennen denk ik een stuk makkelijker zijn.
Gebruikersavatar
jeronimusbrult
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2014, 21:31
Gender: Anders
Locatie: Regio Zwolle

Re: Genderfluid

Bericht door jeronimusbrult »

Ik ben sinds vandaag door jou dus ook bekend met die term, bedankt hiervoor. Ik heb hetzelfde probleem, ik voel me het ene moment mannelijk en het nadere moment vrouwelijk.
Eindelijk kan ik het een naam geven. Ik zij voorheen altijd maar. ''ik doe niet aan genderstereotyp denken, ik denk vanuit ieders interesses''
maar goed, in ieder geval bedankt voor het noemen van de term Genderfluid, heb het op internet nog eens nader bekeken en denk dat ik Genderfluid heb.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Genderfluid

Bericht door Blue »

Ik was al bekend met deze term, en inderdaad het voelt voor mij zeer herkenbaar.
Maar de term betekend ook dat je gender identiteit fluctueert en dat is bij mij niet het geval. Ik voel me meer vrouw dan man (75-25% schat ik) maar dat is redelijk vast.
Gebruikersavatar
jeronimusbrult
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2014, 21:31
Gender: Anders
Locatie: Regio Zwolle

Re: Genderfluid

Bericht door jeronimusbrult »

smp1990 schreef:Genderfluid kan ook trans zijn. Sommige mensen die zich niet het een of het ander voelen zijn toch trans, anderen voelen zich daar dan weer niet prettig bij.
Ik weet niet zo goed hoe ik me voel persoonlijk, soms zeg ik agender (ik voel me geen man en geen vrouw) en soms zeg ik dat ik er precies tussenin zit, wat eigenlijk ook niet man en niet vrouw is haha. Maar genderfluid is toch meer dat het vaker verandert, of niet?
Hmmm... Apart. Ik voel me zowel man als vrouw, soms alleen vrouwelijk voelen, soms alleen mannelijk voelen, en soms voel ik me het allebei en zit ik er tussenin. maar om mezelf daarom nou trans te noemen? nee, dat gaat me dan toch wel een beetje ver hoor. Ik heb geen behoefte aan een transformatie van man tot vrouw dus ben ik van mening dat ik mezelf geen trans mag noemen. Nee, ik hou het Genderfluid hebben en bij Gay zijn. Okay, ik gedraag me wel eens als een vrouw, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zit niet echt te wachten op een transformatie van man tot vrouw, het is namelijk wel heel moeilijk om dan weer eventjes volledig terug te kruipen in je oude mannelichaam, daarom dus dat ik het zelf niet als optie zie. Ik wil het allebei kunnen zijn en zelf de momenten kunnen uitkiezen dat ik vrouw ben, man ben of het allebei tegelijk ben.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.