nieuwe buren en uit de kast komen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Maria_G

Re: nieuwe buren en uit de kast komen

Bericht door Maria_G »

We live in a village. There is nowhere to go really except to ride a bicycle. We need always to use a car then we go directly to our garage, open the gate with a remote and drive out.
No contacts with any neighbors. Of course people talk in those villages.
I do not think that being a TS is a problem however my wife is afraid to be labelled as a lesbian.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Sunny schreef:Tenzij je in Urk woont. In dat geval raad ik je aan een toereikend arsenaal aan dodelijke wapens in te slaan :P
Urk valt ook reuze mee ik kom er regelmatig!
Sunny

Bericht door Sunny »

Echt? Ik en mijn aannames -_-
Sunny

Bericht door Sunny »

Maria_G schreef:We live in a village. There is nowhere to go really except to ride a bicycle. We need always to use a car then we go directly to our garage, open the gate with a remote and drive out.
I do not think that being a TS is a problem however my wife is afraid to be labelled as a lesbian.
Is the TS issue fresh or years old?
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

De jaren 90 waren wat minder ik kom uit een klein dorp mijn verandering was in '95\'96 een hele schok.
In die jaren werd je nog wel eens uitgescholden en werk vinden was ook een drama!

Daar is langzamerhand toch verandering in gekomen het ergste wat je nu gebeurt is dat ze je wat dom staan aan te kijken.
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Sunny schreef:
Maria_G schreef:We live in a village. There is nowhere to go really except to ride a bicycle. We need always to use a car then we go directly to our garage, open the gate with a remote and drive out.
Is the TS issue fresh or years old?
English is not necessary replying to my postings, it is just me having problems writing in Dutch.

We started to live at this address 2 and half years ago and we introduced ourselves as husband and wife. I am dressing always unisex while around our house and transition is always not noticeable for people around . What they think - hard to know. I do not think that I need to tell anybody and I do not think anybody will have courage to ask a question. My wife can be asked because she has some friends.

I am very good telling other people about my TS. I say this like about my plans to move to a different address or change a car then it is their turn to be surprised. My reaction is always - ""Do you think it is important?"

It was some problems at work. My boss arranges a his visitors flat for me if I need to work in North East of England. This flat has a direct entry from my boss office. I do not know what my boss knows about me. There is no dressing code then why I need to tell those minor issues? Once he came to discuss some work plans for next week, I was after shower, free falling long hair and in a home dress. He took a look at me like not knowing what to do. I said it is OK and we discussed those issues not mentioning me. My boss knows my wife too, she used to work for him.

My strategy is telling nothing to people around, it is not their business. Telling would be a message that this issue is important for me. Then they could see this as my weakness. Now it is their weakness, they are confused how to ask, are confused why it is not important.
Veronica

Bericht door Veronica »

Buren, negeren en je eigen ding doen, is tenslotte JOUW leven, en niet die van hun.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

En niet in herhaling vallen. lees de thread terug en ik heb gewoon twee keer hetzelfde gepost, sorry :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
BoyInterrupted

Bericht door BoyInterrupted »

Ik ben in augustus verhuisd en heb dus ook nieuwe buren, langs beide kanten gepensioneerden. Hoewel ik nog niet helemaal passabel ben, heb ik me wel gewoon voorgesteld onder mijn nieuwe naam, zonder verdere uitleg. Het is wel een buurt waar veel geroddeld wordt dus ik zorg er wel voor dat ze me niet te veel zien. Overigens denk ik dat ze gewoon vermoeden dat ik nog heel jong ben, veel te jong om alleen te wonen, maar ja da's nog altijd beter dan dat ze zouden denken dat ik een vrouw ben.
elke

Bericht door elke »

Ik vertel het niet meer...niet om het verborgen te houden maar omdat het voor mij niet ter zake doet wat ik ben... ik accepteer geen beperkte eenduidige identiteit meer voor mezelf...ik ben zoals ik ben...

Als ze het willen weten zal ik het niet ontkennen maar ook niet als identiteit bevestigen...ik ben immer toch gewoon zoals ik ben...n definitie of naam eraan geven is eigenlijk heel beperkend...ook voor de ander trouwens.

Bovendien: je hebt aan niemand verantwoording af te leggen op dit vlak op n liefde na dan...dan is het handig eea uit te leggen...maar buren moeten er zelf maar mee komen...ik begin er niet meer over....zou het ook nogal raar vinden als n buurman bij me langskomt en zegt dat ie homo is... je hebt niemands toestemming nodig om te zijn zoals je bent...je doet er niemand kwaad mee en dus gaat niemand het aan hoe het precies zit met jou.