Dus zij heeft Univé, en die vergoedt nu uitsluitend 2 goedkoopste varianten van estriadol pillen en pleisters, de rest is dus helemaal zelf betalen, verder is deze estriadol variant van Sandoz anders dan die van Bayer, de werkzame stof is inderdaad estriadol maar verder verschillen deze pillen compleet, alleen 2 hulpstoffen zijn gelijk, je krijgt dus EEN ANDERE PIL.

Dit is absurd, het is compleet een andere medicatie en alleen deze 2 worden nog vergoedt door Univé, ik heb zelf ook flink gespeurd bij mijn verzekeraar (Zilveren Kruis) en dat is ook niet bepaald rooskleurig, echter daar wordt deze Sandoz niet eens vergoedt (niet dat dat erg is).
Progynova van Bayer, Estriadol van MSD en nog 2 andere tabletten en paar pleister varianten worden wel vergoedt blijkbaar, maar ook onder bepaalde voorwaarden, als het blijkt dat in een bepaalde situatie niet Progynova 2MG van Bayer (die wij beiden gebruiken) niet de goedkoopste is, krijg ik van Zilveren Kruis plots iets anders.
Wat verzekeraars nu doen is schandalig, ze vergoeden dus een medicijn puur op basis van werkzame stof, echter als we nu de estriadol van Sandoz en die van Bayer (Progynova) vergelijken, zijn ALLEEN 2 werkzame stoffen GELIJK, verder is het compleet anders, dus ook de bijwerkingen en de werking.
Schande, ik weet niet hoe het bij andere verzekeraars is maar ik vrees niet beter, blijkbaar is dit alles in 2015 doorgevoerd, vorig jaar vergoedde Univé Progynova van Bayer wel, nu niet en hoe Zilveren Kruis dat doet weet ik nu ook niet, kom er pas in april achter (vanwege dat ik nog genoeg voorraad thuis heb).