http://www.vice.com/nl/read/deze-somali ... tellen-872
Ik zag dit filmpje voorbij komen over een reconstructie ingreep na vrouwenbesnijdenis. De chirurg was zelf transgender, en verteld er iets over, ook over de raakvlakken tussen ons en besneden vrouwen. Het maakte diepe indruk op me. Ik praat veel met besneden vrouwen daarover, voor mn werk, maar ik had nog nooit beeldmateriaal gezien van een besneden vagina. In dit filmpje kun je de hersteloperatie zien. Leek mij voor ons ook wel eens interessant om te weten/zien hoe dat gaat.
ont-besnijdenis
-
MarloesIsWeg
-
tanja1977
Re: ont-besnijdenis
Dr. Kanhai houdt zich hier tegenwoordig ook mee bezig. Die is 'overgestapt''. Hij deed eerst SRS bij m naar v transgenders in de VU. Hij was een keer bij 1 vandaag in een reportage over reconstructieve chirurgie bij besneden moslimvrouwen afgelopen jaar of het jaar ervoor.Martine Le Clere schreef:http://www.vice.com/nl/read/deze-somali ... tellen-872
Ik zag dit filmpje voorbij komen over een reconstructie ingreep na vrouwenbesnijdenis. De chirurg was zelf transgender, en verteld er iets over, ook over de raakvlakken tussen ons en besneden vrouwen. Het maakte diepe indruk op me. Ik praat veel met besneden vrouwen daarover, voor mn werk, maar ik had nog nooit beeldmateriaal gezien van een besneden vagina. In dit filmpje kun je de hersteloperatie zien. Leek mij voor ons ook wel eens interessant om te weten/zien hoe dat gaat.
Maar niet vergeten hè, die meisjes hebben nooit genitale gevoel gehad als het als klein meisje als is gebeurd.
Welke raakvlakken?
Laatst gewijzigd door tanja1977 op 12 feb 2015, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MarloesIsWeg
Het zijn raakvlakken, geen overeenkomsten. Ik denk dat je die door elkaar haalt.tanja1977 schreef:Dr. Kanhai houdt zich hier tegenwoordig ook mee bezig. Die is 'overgestapt''. Hij deed eerst SRS bij m naar v transgenders in de VU. Hij was een keer bij 1 vandaag in een reportage hierover afgelopen jaar of het jaar ervoor.Martine Le Clere schreef:http://www.vice.com/nl/read/deze-somali ... tellen-872
Maar niet vergeten hè, die meisjes hebben nooit genitale gevoel gehad als het als klein meisje als is gebeurd.
Welke raakvlakken?
Het is een fabel dat besneden vrouwen geen genitaal gevoel hebben, ook al is klaarkomen wel erg moeilijk, dat geldt ook voor veel pre ops transseksuelen. Die meisjes worden besneden door hun moeders, omdat die anders bang zijn dat ze "er niet bij horen", wij zitten als kind met een soortgelijk probleem. Wij moeten ons gedragen en ontwikkelen als iemand van het andere geslacht, om er bij te mogen horen.
En ten slotte is voor hen een operatie het einde van hun vervorming, en voor velen van ons geldt dat ook zo. (voor mij iig.)
Misschien zie ik ook wel raakvlakken omdat ik veel met deze vrouwen werk, en ze aanvoel, en zij mij. Het is gewoon anders, als iemand verteld over een ingreep in je seksualiteit, in je genitale zone, als je er zelf een hebt meegemaakt. Kijk, verschillen zijn er ook altijd, maar het is wat we gemeen hebben, wat we echt kunnen delen, en dat is mooi. Ook al is de praktijk van besnijdenis, en genderdisforie natuurlijk verschrikkelijk.
-
tanja1977
[quote="Martine Le Clere"]
ook al is klaarkomen wel erg moeilijk, dat geldt ook voor veel pre ops transseksuelen.
[\quote]
Denk ook niet dat de meeste pre-op transseksuelen daar op zitten te wachten
Die willen z.sm. dat ding kwijt dus helemaal niet of niet meer mee willen klaarkomen.
De boel beneden wordt grotendeels platgelegd door de maximale dosis Androcur.
Voor transseksuelen zonder srs-wens is het natuurlijk anders.
ook al is klaarkomen wel erg moeilijk, dat geldt ook voor veel pre ops transseksuelen.
[\quote]
Denk ook niet dat de meeste pre-op transseksuelen daar op zitten te wachten
Die willen z.sm. dat ding kwijt dus helemaal niet of niet meer mee willen klaarkomen.
De boel beneden wordt grotendeels platgelegd door de maximale dosis Androcur.
Voor transseksuelen zonder srs-wens is het natuurlijk anders.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik kan niet voor een ander spreken, maar aan klaarkomen heb ik even helemaal geen behoefte, en dat heeft niet eens alles met transseksualiteit te maken.
Mijn tijd voor de operatie komt nog wel. Ik moet eerst een stuk leven op orde krijgen.ik ben ZZP'er maar door omstandigheden zonder reserves, en ik kan het me op het moment niet veroorloven om twee maanden niet te werken.
Het heeft me allemaal een soort van rust gegeven, dat wel. Mijn tijd komt nog wel. Het zou zelfs zomaar kunnen dat als iemand binnenkort voor de deur staat met een bos bloemen en een prijs van 100.000 euro, ik toch nog steeds de tijd ga nemen.
Mijn tijd voor de operatie komt nog wel. Ik moet eerst een stuk leven op orde krijgen.ik ben ZZP'er maar door omstandigheden zonder reserves, en ik kan het me op het moment niet veroorloven om twee maanden niet te werken.
Het heeft me allemaal een soort van rust gegeven, dat wel. Mijn tijd komt nog wel. Het zou zelfs zomaar kunnen dat als iemand binnenkort voor de deur staat met een bos bloemen en een prijs van 100.000 euro, ik toch nog steeds de tijd ga nemen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]