Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Hexley

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Hexley »

Deze SOA werd mede mogelijk gemaakt door uw moeder,...
Afbeelding
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Merel77 schreef:Als mijn moeder ooit aan mijn speelgoed doos komt :fpalm: daar moet ik zooo niet aan denken. Dan gooi ik alles weg. Gatver
Ik heb het vermoeden dat mijn moeder, toen ze op zoek was naar het een of ander, wel eens in mijn slaapkamer het verkeerde laatje heeft opengetrokken... Maar of dat wel of niet is gebeurd... het is iets wat ik liever in de taboesfeer laat... :roll:

Nouja... het neuzen in nachtkastjes van naaste familieleden is altijd voor eigen risico vind ik. Voor enig gevoel van gêne stel ik mij op geen enkele wijze aansprakelijk. :mrgreen:
Judiana

Bericht door Judiana »

mijn moeder is nogal vrij, en die schrok zich lam omdat naast the boystuff also girl stuff hing :mrgreen:
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Zullen we nu weer on topic voor "rolbevestigende hobby's" gaan? Voor de liefhebbers van de "don't tell mum" / "speelgoed" onderwerpen: graag een nieuw topic maken.
Merel77

Bericht door Merel77 »

Hexley schreef:Deze SOA werd mede mogelijk gemaakt door uw moeder,...
Hedwich schreef:Zullen we nu weer on topic voor "rolbevestigende hobby's" gaan? Voor de liefhebbers van de "don't tell mum" / "speelgoed" onderwerpen: graag een nieuw topic maken.
Mijn hobby is humor. :mrgreen:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb geloof ik nooit zo typisch vrouwelijke of mannelijke hobby's gehad, ik schrijf, ik lees, ik luister naar muziek (heb dat ook nog een poosje actief gedaan). Ik heb vroeger getennist (niet erg fanatiek) en ben sinds een paar jaar aan een sport begonnen die door net zoveel mannen als vrouwen wordt beoefend (niet om die reden). Geen bewuste keuze voor mannelijke dingen, maar ook geen bewuste keuze voor vrouwelijke dingen dus.

Irene
Irene
Michel

Bericht door Michel »

Merle schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me altijd een klein beetje af waarom wij transen blijkbaar alles zo graag indelen in de hokjes 'man' en 'vrouw'.
Dat is een hele goede opmerking vind ik, want die tweedeling is nogal aanwezig in de topics :)
Vroeger was je bang als je je vrouwelijk gedroeg thuis, want dan ging papa hard lachen of je broertjes (daar was je bang voor).
Toch zaten we een keer met alle broertjes thuis te breien (dat leerde je gewoon op school). De kern van het probleem: angst voor de afwijzing van papa.

Maar kleine jongetjes worden toch groot?
Dankbaar zie ik hoe ik zelf geniet van computers, elektronica, maar ook "vrouwelijke" dingen als koken en planten/bloemen, of dingen als ministeck. Frutselen heb ik altijd al leuk gevonden.
Bij de maak van een musical zat ik naaiwerk te doen, iets waar andere mannen toch moeite mee hadden. Ik had meer plezier dan hen blijkbaar :)

Het is voor mij geweldig bevrijdend geweest om dingen te doen buiten de hokjes "mannelijk" of "vrouwelijk" om.
Ik hoef niet mijn pumps aan te doen als ik ga koken. Ik doe het nu gewoon als de man die ik nu ben. Anders gezegd: ik durf me nu kwetsbaar te maken als man, waar ik vroeger dacht een vrouwelijke laag te moesten aanbrengen.
De kern van de oplossing: geen goedkeuring en waardering meer verlangen van andere mensen.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Ik begrijp hieruit dat je je niet meer laat opjutten door wat rolbevestigend zou kunnen zijn. Een belangrijke stap, of je nu man, vrouw, MTF, FTM bent of jezelf thuisvoelt in welk gender dan ook.
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Eén ding is zeker. Ik hield vroeger al niet van voetbal en dat is er niet beter op geworden. #AndréHazes en consorten worden al weer een tijdje gedraaid in de Kuip en de doorgaande weg aan de andere kant van het park voor de deur is inmiddels parkeerplaats voor bussen geworden. Voor het eerst in 7 jaar staan de bussen andersom. :o :shock: :?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Michel

Bericht door Michel »

@Hedwich
Nee ik laat me niet meer in dat hokje duwen.
Het gekke is dat naarmate ik meer in die vrijheid groei, ik minder de behoefte heb gekregen om de "vrouwelijke dingen" te doen die ik vroeger stiekem deed. Zoals mezelf opmaken, moeders witte bloes aantrekken, en op haar laarzen door het huis paraderen.

Maar de gezonde dingen die vroeger ook "voor watjes" waren, doe ik nu wel. Zo knuffel ik minstens drie keer per dag mijn cavia plat :-)
En met een enkele goede vriend kan een stevige gemeende hug er ook af. En ik ga gerust met de poppen van een nichtje meespelen.
Dat soort dingen.

Voetbal? Yech!